Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-02, 23:32
  #1
Medlem
Colossos avatar
Hejsan

Har i förra veckan köpt en tv "DENNA" och söker en bra multimedia app som kan spela upp 4k content. Har en nas "DENNA" som jag har mina 4K filmer lagrade på. Jag laddade ner en app som heter Archos Video Player från Google Play store men bilden känns ryckig när jag spelar upp filmen, typ som att det buffrar och inte alls lika smooth.

Vad kan ni rekommendera för app som klarar att spela upp 4K filmer? Kan jag koppla upp den NASen direkt via USB 3.0 och köra den vägen istället? Förstår inte vad det är för usb-uttag den har i bak dock.
Citera
2018-01-03, 08:57
  #2
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Hejsan

Kan jag koppla upp den NASen direkt via USB 3.0 och köra den vägen istället? Förstår inte vad det är för usb-uttag den har i bak dock.

USB-uttaget är till för att koppla in en extra hårddisk för inspelning. Hittar inget om att Google cast ska klara av 4k. Vanlig chromecast finns i en speciell ultra-variant som ska klara 4k.
Citera
2018-01-03, 09:19
  #3
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
USB-uttaget är till för att koppla in en extra hårddisk för inspelning. Hittar inget om att Google cast ska klara av 4k. Vanlig chromecast finns i en speciell ultra-variant som ska klara 4k.
Använder inte någon cast för att kolla på film.
Citera
2018-01-03, 10:02
  #4
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Använder inte någon cast för att kolla på film.

HDMI?
Citera
2018-01-03, 10:02
  #5
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter
HDMI?
Jag har en NAS i nätverkat som jag har alla mina filmer på. Den NASen vill jag komma åt via TVn med en APP som kan spela upp 4K kontent. Kodi kanske?
Citera
2018-02-06, 15:15
  #6
Medlem
Ja som du säger så borde väl Kodi vara det enklaste valet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback