Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-04-28, 16:03
  #37
Medlem
Jag tycker det beror helt på längden. Naturliga naglar som sparas ut några mm utanför fingertoppen och är välformade med neutralt lack är superfint. Man kan ju skapa korta akrylnaglar också och få det att se väldigt fint ut, särskilt om de naturliga naglarna får en konstig form när de växer ut.

Färgglada naglar och mycket långa går helt bort. Ser oprofessionellt och WT ut.
Citera
2018-05-10, 19:08
  #38
Medlem
Upplever det lokalt, vad som anses ok osv. Här i huvudstaden är det ingen som bryr sig om något egentligen, skönt!

Själv förlänger jag regelbundet naglarna (fransk) och skulle tycka det ser helt sjukt ut att va utan naglar.

Men visst, alla får se ut hur dom vill.
Citera
2018-05-11, 09:12
  #39
Medlem
EliasAlucards avatar
Långa och färgade naglar på tjejer, är för min del horlook. Tjejer som går runt med långa och målade naglar, signalerar att de vill knulla, särskilt ju längre och mer spacklade naglarna är. Överhuvudtaget är det bara blåsta brudar som slösar flera tusen kr i veckan på att fixa deras naglar. Snacka om att inte ha respekt för pengars värde där alltså.

Män ska ha korta och omålade naglar, allt annat är det bara böghoror som håller med sånt. Med korta naglar menar jag inte att de ska vara så korta att det ser ut som att de biter på naglarna, men de ska inte sticka ut för mycket.

Kvinnor får gärna ha lite naglar, men de bör inte vara för långa och de bör helst vara naturliga naglar, alltså inga plastnaglar eller målade naglar osv. Det är viktigt att kvinnors naglar är naturliga, och de bör inte vara längre än 1 cm, även 1 cm är lite för långt.

Överhuvudtaget är all nagelfixering på Facebook en rätt störd subkultur. Fel i skallen på alla dessa brudar som bara har naglar och duckface på huvudet. Snacka om att ge intrycket av sig själv som en iGnorant iDiot.
Citera
2018-05-15, 11:32
  #40
Medlem
Medves avatar
Hatar att ha naglar, klipper dem så fort jag ser att skit börjar fastna under dem. Är lite latare med tårna men även där finner jag obehag. Många gånger klipper/filar flickvännen mina naglar, kändes skumt i början men är ganska nice nu haha
Citera
2018-05-15, 11:48
  #41
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Vad fyller naglarna för funktion, egentligen?
De är väl lika onödiga som lilltårna?

Jag gillar inte Anna Book-klor. Ser slampigt och läskigt ut.

Hade gärna haft fina naturliga naglar. Men jag är bara uppe i 7 fina av tio, då jag biter på tre av dem.
Citera
2018-05-15, 13:34
  #42
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odmjukhet123
tycker ni det är fult med naglar ?

tycker naglar är obehagligt, är jag ensam om detta ?
Utan naglar skulle jag (kille/man) inte kunna plocka bort ett stort antal fästingar som sätter sig på min kropp dagligen för att suga blod under vår, sommar och höst. Har testat med alla möjliga och omöjliga sk fästingborttagare men bäst funkar mina ca 2 mm långa naglar. Ett snabbt ryck om kroppen på fästingen och VIPS så är den oskadliggjord.

Men det får man leva med om man bor i skärgården... i mitt fall på Öland.
Citera
2023-05-14, 09:45
  #43
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Usch, tycker det är vidrigt med långa kloliknande naglar. Trashigare än så blir det knappast. Välvårdade naglar med en liten vit kant längst ut.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback