Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-02, 17:00
  #1
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Tjena!

Har en liten fråga.

Om man gaddar in ett kors på handen (mellan pekfingret och tummen) vilket håll är upp och ner och vilket är "vanligt"?

Har sett många med såna tatueringar men de flesta har dem på olika håll.

Mvh
Citera
2018-01-02, 17:08
  #2
Medlem
VanligtNamns avatar
Beror väl på hur du håller handen och ur vilket perspektiv du kollar haha. Hur långt är ett snöre?

Rimligtvis bör ju korset peka mot uppåt, mot ditt huvud.
Citera
2018-01-02, 18:10
  #3
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Vanligt: korta änden in mot handen.
Citera
2018-01-02, 19:08
  #4
Medlem
Sturmgeweihts avatar
Gör ett åt vardera håll så slipper du bli förvirrad.
Citera
2018-01-02, 20:01
  #5
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Vanligt: korta änden in mot handen.

Ja men då blir den ju uppochner när handen är ner mot marken hahah
Citera
2018-01-03, 19:11
  #6
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Vad säger ni andra ?
Citera
2018-01-03, 19:14
  #7
Medlem
Har själv ett lite finare konstverk på min ena underarm och där ligger kortsidan mot mig, har även ett litet på min andra arm vilket jag körde detsamma på.
Citera
2018-01-03, 23:18
  #8
Medlem
Yahnoovass avatar
Finns väl inget rätt & fel här. Utan mer ur vilken vinkel/perspektiv man ser det från. Vill du att korset ska vara på rätt sida av dina ögon, eller andras ögon?

Posta gärna en bild sen. Sitter den så ytligt så hoppas jag att du går till rätt tatuerare. Snåla inte

ps - du kanske bara vill ha ett kors & bryr dig inte mer än så
Citera
2018-01-04, 10:48
  #9
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Finns väl inget rätt & fel här. Utan mer ur vilken vinkel/perspektiv man ser det från. Vill du att korset ska vara på rätt sida av dina ögon, eller andras ögon?

Posta gärna en bild sen. Sitter den så ytligt så hoppas jag att du går till rätt tatuerare. Snåla inte

ps - du kanske bara vill ha ett kors & bryr dig inte mer än så

Har inga planer på att göra det just nu, men jag känner en riktigt duktig tatuerare som har gjort mina andra
Citera
2018-01-04, 21:58
  #10
Medlem
Borde väl vara att när du håller handen längs sidan så är korset "rätt", alltså som det skulle hängt runt halsen.
Citera
2018-01-06, 01:55
  #11
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briklin
Borde väl vara att när du håller handen längs sidan så är korset "rätt", alltså som det skulle hängt runt halsen.

Ja det är sant. Är lite sugen på att gadda ett kors faktiskt. Men vet inte om det isåfall blir på handen eller inte
Citera
2018-01-07, 11:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Ja det är sant. Är lite sugen på att gadda ett kors faktiskt. Men vet inte om det isåfall blir på handen eller inte

Ta inte det på handen, det är bara kriminella och luffare som gör det på händerna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback