Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-02, 14:47
  #1
Medlem
https://www.flickr.com/photos/dysuto...57691822222515

Kanske den bästa sortens UE - att titta ut genom tunnelbane/bil/bussfönstret med en insatt vän: "Vad är det där? Kan det vara något? Vi kollar!" och sedan faktiskt inse att man har snubblat över något stort.

Detta var den senaste upplevelsen jag hade i den klassen. Det är inte varje dag man i Stockholm hittar ett övergivet kontorskomplex innehållande flera byggnader, inklämt mellan motorväg, tågspår och industrier. Ett kort hopp nerför trätrappan som saknar flera steg, och upptäckarglädjen stiger fort. "Fan vad stort det är!"

Jag skyller bildkvaliteten på mörker och tidsbrist, men det gör inte objektet mindre intressant. Så sent som förra året ägdes åtminstone en av dessa lokaler av ett framstående svenskt klädmärke (därav namnet). Skylten på den mindre byggnaden verkar däremot betydligt äldre, vilket gör mig nyfiken. Lite research ledde mig fram till att dessa hus ska rivas under 2018 för att göra plats för någon typ av gigantisk serverhall, så det blir till att properly utforska detta fantasieggande ställe snarast möjligt. Låt mystiken tätna...

//Dysutopia
Citera
2018-02-06, 15:23
  #2
Medlem
Dieselknugens avatar
Om någon ingång bryts upp så bommas den fort igen. Securitas brukar inte vara så frånvarande där heller.
Citera
2018-02-11, 11:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieselknugen
Om någon ingång bryts upp så bommas den fort igen. Securitas brukar inte vara så frånvarande där heller.

Hm, de är ju sådär kul att stöta på mitt under utflykten. Får se upp. Har du varit inne?
Citera
2018-02-13, 17:38
  #4
Medlem
Dieselknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dysutopia
Hm, de är ju sådär kul att stöta på mitt under utflykten. Får se upp. Har du varit inne?

Ja, men hann inte långt innan jag var tvungen att sticka
Citera
2018-02-19, 14:09
  #5
Medlem
Rondar Securitas där? eller har dem bara allmän övervakning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback