Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 22:40
  #37
Medlem
abasins avatar
Helt otroligt fin tryptamin. ca 70mg av denna och 30mg 4-ho-DPT fick mig att ha svårt att avgöra om mina ögon var öppna eller stängda under peaken, det var fruktansvärt visuellt. Det visuella var i en helt annan klass än syra och svamp också, djupare, mer geometriskt och erotiskt typ... Gav mig också värdefulla insikter och väldigt behagliga rysningar (typ mdma-light i kroppskänslan). Musik var även djupare än vad den brukar vara på tryptaminer för mig.

Snortade dock substanserna och come-upen var brutal - drippen var vidrig och det slog otroligt fort, max 1 minut efter att pulvret var inne i näsan började saker att andas. Hulkade en del och kunde inte röra mig i ca 20 minuter men efter det gick det bättre.
Trippen peakade väl fram tills t+2h, landat nästan helt efter 5. Skulle säga att jag nådde en stark +++, helt egoupplöst i typ 20 min. Så otroligt fridfull och tacksam såhär i efterhand.

Rekommenderar denna till alla. Vet inte riktigt om det var denna eller 4-ho-dpt som gav mest visuals och härligast effekter då jag blandade men jävlar i helvete vilken trevlig resa jag fick. Tryptamineran är sannerligen inte över än!
Citera
2018-01-30, 22:47
  #38
Medlem
miksjks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abasin
Helt otroligt fin tryptamin. ca 70mg av denna och 30mg 4-ho-DPT fick mig att ha svårt att avgöra om mina ögon var öppna eller stängda under peaken, det var fruktansvärt visuellt. Det visuella var i en helt annan klass än syra och svamp också, djupare, mer geometriskt och erotiskt typ... Gav mig också värdefulla insikter och väldigt behagliga rysningar (typ mdma-light i kroppskänslan). Musik var även djupare än vad den brukar vara på tryptaminer för mig.

Snortade dock substanserna och come-upen var brutal - drippen var vidrig och det slog otroligt fort, max 1 minut efter att pulvret var inne i näsan började saker att andas. Hulkade en del och kunde inte röra mig i ca 20 minuter men efter det gick det bättre.
Trippen peakade väl fram tills t+2h, landat nästan helt efter 5. Skulle säga att jag nådde en stark +++, helt egoupplöst i typ 20 min. Så otroligt fridfull och tacksam såhär i efterhand.

Rekommenderar denna till alla. Vet inte riktigt om det var denna eller 4-ho-dpt som gav mest visuals och härligast effekter då jag blandade men jävlar i helvete vilken trevlig resa jag fick. Tryptamineran är sannerligen inte över än!

Trevligt att du fick en så bra effekt av en så förhållandevis låg dos! Mitt första försök med 100 mg gav ju inte knappt någon större effekt alls att tala om. Av de 300 mg + fick jag däremot en rejäl skjuts med en utomkroppslig upplevelse som jag aldrig upplevt på någon psykedelika förut! Jag såg mig själv på avstånd sittande i soffan med datorn i knät.. Lite konstigt att jag peakade i kanske bara ca 30 min mot dina +2 timmar. Landade sedan rätt så snabbt, hela trippen kanske varade ca 3 timmar. Folk reagerar också olika och faktorer som tolerans, kroppsstorlek, känslighet, maginnehåll och mindset spelar in liksom om man blandar med annat. Jag föredrar att ta oralt på fastande mage, onseten kommer rätt snabbt, man kommer högre och det sitter i längre. Skall testa 150-200 mg till helgen för att se om det är tillräckligt för en bra tripp. Har läst rätt så många rapporter nu om folk som har tagit hyfsat stora doser men inte får några visuals alls att tala om, så jag antar att det kan vara rätt individuellt med dosering och effekter. Du har säkert läst om detta tidigare i tråden också. Kul att det funkade för dig iaf. Du nämnde att du blandat med 30 mg 4-HO-DPT och det kan ju ha spelat roll, men när jag tog 6 st 30 mg av de röda som Asken har hände det inte ett smäck, så min gissning är att det är 4-HO-EPT som är mest aktivt (om du nu inte har en annan bra leverantör förstås). Så jag kan också rekommendera denna, men var beredd på att behöva ta högre doser och att tripparna blir kortare. Skall testa att fylla på efter ca 1-1,5 timmar och se hur det påverkar höjden och durationen. Återkommer, simma lugnt!
Citera
2018-02-07, 21:50
  #39
Medlem
Måste säga att jag fick en riktigt bra effekt på den här. Har ingen våg men jag och en vän brukade upp ett gram på 5 dagar. Andra dagen så kom jag åt en av de bästa tripparna nånsin. Kom åt massa känslor sen barndomen som jag behövde bli av med och gråta ut om. Helt sjukt att psykadeler inte används inom psyk sjukvården. Nu kan jag äntligen gilla viss musik osv. Riktigt fin var den att blanda med 3ho-pcp med. Vi brukade linor o bomber på allt mellan 50-150mg. Hen åkte även iväg på en redig snetripp på 150mg ala LSD. Inköpt från zh.
Citera
2018-02-20, 23:13
  #40
Medlem
Tänkte dela med mig av en upplevelse från min senaste tripp på 4-ho-ept from zh. Hällde ner lite i ett whiskeyglas o drog i mig det med lite whiskey. Jag mätte inte upp dosen, vilket jag nu i efterhand önskar att jag gjorde, för den ledde till en purge (spydde) som inte har hänt mig på länge under en trip. Men det var inte den upplevelsen jag ville dela.. ;P Denna gång upplevde jag "Supernumerary phantom limb", dvs då man känner av kroppsdelar man inte har, ex. vingar eller svans. I det här fallet var det vingar.. häftigaste jag upplevt nånsin och definitivt ett av de mer meningsfulla tripparna jag haft hittills...
Citera
2018-02-21, 01:16
  #41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CZenX
Men det var inte den upplevelsen jag ville dela.. ;P Denna gång upplevde jag "Supernumerary phantom limb", dvs då man känner av kroppsdelar man inte har, ex. vingar eller svans. I det här fallet var det vingar.. häftigaste jag upplevt nånsin och definitivt ett av de mer meningsfulla tripparna jag haft hittills...
´
Fan vad coolt det verkar vara. Jag känner bara att jag tappar kroppsdelar när jag trippar.
Citera
2018-02-21, 06:55
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
´
Fan vad coolt det verkar vara. Jag känner bara att jag tappar kroppsdelar när jag trippar.

Kul o se positivt respons på detta! Jag var nästan säker på att nån skulle säga åt mig o dra ner på trippandet.. ;P Måste erkänna, mer för mig själv än för andra egentligen, att det var helt o hållet i huvet, men det väcker andra tankar. Jag menar, hur medveten är man av sina tår hälften av tiden? Fast man skulle definitivt bli medveten om de plötsligt försvann.. Det mesta går ju autonomt i kroppen, "det kliar på höften så jag måste flytta på benet" och i den studen blir jag medveten om var min fot är och jag gör antagandet att alla tår hänger med... Jag kan tänkta tillbaka nu och försöka resonera det logiskt: jag kände spänningar i axlarna och började rotera armarna, fick en tanke om hur det skulle kännas att ha vingar, och min hjärna tog den idén och råkutade åt Skånehåll... blargh, om inte annat så är det en schysst bortförklaring av de konstiga muskelryckningarna i ryggen jag kände..
Citera
2018-02-21, 12:30
  #43
Avstängd
Har nog testat de flesta tryptaminer som sålts i Sverige sedan 2005.
4-aco-dmt är den lätt bästa, men jag vill ge denna substans en delad första plats, för den är alldeles för bra för att komma på andra plats.

Otroligt fin substans som jag uppmanar alla att testa.

Förstår inte missnöjet hos vissa? Antar ni småduttar lite och därför inte kommer iväg.
Vad förväntar ni er på bäbisdoser?

Mvh.
Citera
2018-02-22, 15:02
  #44
Medlem
abasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Har nog testat de flesta tryptaminer som sålts i Sverige sedan 2005.
4-aco-dmt är den lätt bästa, men jag vill ge denna substans en delad första plats, för den är alldeles för bra för att komma på andra plats.

Otroligt fin substans som jag uppmanar alla att testa.

Förstår inte missnöjet hos vissa? Antar ni småduttar lite och därför inte kommer iväg.
Vad förväntar ni er på bäbisdoser?

Mvh.

Vilken dos kör du på?
Citera
2018-03-01, 21:24
  #45
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Är det några fler som har provat på den här sedan de sista inläggen?

Jag har 250 milligram liggande som väntar på att utforskas. Dock har jag också ett flertal andra substanser som jag också ska experimenteras på. Baserat på somliga användares uppfattningar om denna substans ser jag fram emot att få ge den en chans. En av de andra substanserna som jag tänkte prova i sinom tid är 4-HO-MPT, men den här verkar uppskattas bättre.

Hur stor är skillnaden i ruskaraktär mellan de olika intagssätten? Jag föredrar att snorta, eller möjligen ta i rövpanna. Mest för att påslaget blir mer påtagligt då.

Och hur är den med en måttlig mängd alkohol? Jag tänker mig en till tre öl kanske, under rusets gång.
Citera
2018-03-09, 23:17
  #46
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Jag gav mig på den här i lördags och vet inte riktigt vad jag tycker om den. Ärligt talat gillade jag den inte, men så föredrar jag fenetylaminerna också. Jag har erfarenhet av ett flertal tryptaminer från nätdrogsutbudet (sedan ungefär åtta år tillbaka) och ingen tycker jag har i närheten av lika behagliga effekter som traditionell svamp. Kanske är det för att jag undermedvetet förknippar pulver med smutsighet och svamparna med mjuk och välkomnande natur. Eller är det för att jag har för vana att snorta pulversubstanser och att effekterna därav blir så pass annorlunda.

Hur som helst kan jag sammanfatta mitt rus så här:

- 30 milligram nasalt med noll tolerans. Liten mängd alkohol i kroppen.
- Effekten slog på otroligt fort. Efter en minut pirrade magen och benen, efter två minuter ökade hjärtrytmen, efter fem minuter visades svaga tendenser till visuella förändringar och inom tio minuter var jag inne i ruset, varefter toppen nåddes inom 30 minuter.
- Osköna bieffekter (obekväma spänningar i olika kroppsdelar och skakande fingrar, brusande huvud/yrsel, väldig muntorrhet och allmän sjukdomskänsla).
- Tio centiliter vodka sveptes och ruset blev mer bekvämt samt att ett par av bieffekterna mattades ut.
- Visuella effekter var få till antalet. Med öppna ögon andades världen och rök/ånga kunde skymtas i ögonvrån. Med stängda ögon var det nästan helt svart.
- Psykologiskt var det relativt rent och städat i huvudet, och något mindfuck kunde jag inte märka av i särskilt stor grad. Det fanns en dunkel och något diffus känsla av trippighet.

Jag mäktade inte med att lyssna på musik, då den upplevdes som ytterst ekande och frånstötande. I stället fann jag att tystnaden gavs en personlighet som tryggt vaggade mig i ro och gav mig en njutning långt större än vad musiken kunde göra. Jag låg stilla i sängen och tittade in i väggen, vilket jag fann vara ofantligt tillfredsställande. Att bara befinna sig i nuet och bejaka den så vackra tystnaden gav ruset en avsevärt finare karaktär.

Det handlade inte om en snedtripp, för jag hade aldrig några oroväckande känslor eller tankar egentligen. Påslaget chockerade mig nog en aning, fast det var inte värre än att jag fick tvinga sans i mig själv. Det jag störde mig mest på var att jag inte alls finner den eufori som tryptaminerna ger njutbar. Jag intalar oupphörligen mig själv att jag tycker om psykedeliska substanser, fastän sanningen nog står att finna i att så faktiskt inte är fallet. Eller jo - jag uppskattar dem tillsammans med katinoner, men inte på egen hand. Åtminstone inte majoriteten av psykedeliska substanser som jag har testat (förutom svamp).

Ta inte mitt ord som en sågning av substansen, utan bara som en subjektiv upplevelse. Förhoppningsvis finner andra bättre nöje i den. Sammanfattningsvis kan jag oavsett min inställning konstatera att den onekligen är en verksam kemikalie.
Citera
2018-03-10, 00:08
  #47
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Jag gav mig på den här i lördags och vet inte riktigt vad jag tycker om den. Ärligt talat gillade jag den inte, men så föredrar jag fenetylaminerna också. Jag har erfarenhet av ett flertal tryptaminer från nätdrogsutbudet (sedan ungefär åtta år tillbaka) och ingen tycker jag har i närheten av lika behagliga effekter som traditionell svamp. Kanske är det för att jag undermedvetet förknippar pulver med smutsighet och svamparna med mjuk och välkomnande natur. Eller är det för att jag har för vana att snorta pulversubstanser och att effekterna därav blir så pass annorlunda.

Hur som helst kan jag sammanfatta mitt rus så här:

- 30 milligram nasalt med noll tolerans. Liten mängd alkohol i kroppen.
- Effekten slog på otroligt fort. Efter en minut pirrade magen och benen, efter två minuter ökade hjärtrytmen, efter fem minuter visades svaga tendenser till visuella förändringar och inom tio minuter var jag inne i ruset, varefter toppen nåddes inom 30 minuter.
- Osköna bieffekter (obekväma spänningar i olika kroppsdelar och skakande fingrar, brusande huvud/yrsel, väldig muntorrhet och allmän sjukdomskänsla).
- Tio centiliter vodka sveptes och ruset blev mer bekvämt samt att ett par av bieffekterna mattades ut.
- Visuella effekter var få till antalet. Med öppna ögon andades världen och rök/ånga kunde skymtas i ögonvrån. Med stängda ögon var det nästan helt svart.
- Psykologiskt var det relativt rent och städat i huvudet, och något mindfuck kunde jag inte märka av i särskilt stor grad. Det fanns en dunkel och något diffus känsla av trippighet.

Jag mäktade inte med att lyssna på musik, då den upplevdes som ytterst ekande och frånstötande. I stället fann jag att tystnaden gavs en personlighet som tryggt vaggade mig i ro och gav mig en njutning långt större än vad musiken kunde göra. Jag låg stilla i sängen och tittade in i väggen, vilket jag fann vara ofantligt tillfredsställande. Att bara befinna sig i nuet och bejaka den så vackra tystnaden gav ruset en avsevärt finare karaktär.

Det handlade inte om en snedtripp, för jag hade aldrig några oroväckande känslor eller tankar egentligen. Påslaget chockerade mig nog en aning, fast det var inte värre än att jag fick tvinga sans i mig själv. Det jag störde mig mest på var att jag inte alls finner den eufori som tryptaminerna ger njutbar. Jag intalar oupphörligen mig själv att jag tycker om psykedeliska substanser, fastän sanningen nog står att finna i att så faktiskt inte är fallet. Eller jo - jag uppskattar dem tillsammans med katinoner, men inte på egen hand. Åtminstone inte majoriteten av psykedeliska substanser som jag har testat (förutom svamp).

Ta inte mitt ord som en sågning av substansen, utan bara som en subjektiv upplevelse. Förhoppningsvis finner andra bättre nöje i den. Sammanfattningsvis kan jag oavsett min inställning konstatera att den onekligen är en verksam kemikalie.

Ja, dom här senaste tryptaminerna är då sannerligen inget att ha. Giftigt skräp bara.
Citera
2018-03-27, 03:08
  #48
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Ja, dom här senaste tryptaminerna är då sannerligen inget att ha. Giftigt skräp bara.

Det är tråkigt. Men någon gång når medvinden sin ände. Det har tillkommit ett flertal riktigt bra psykedelia de senaste åren i alla fall. Utan nätdrogernas återförsäljares ständiga sökande efter legala ersättningssubstanser och utan kinesernas idoga arbete med att framställa dessa på beställning, skulle vi slutkonsumenter gå miste om uppåt ett femtiotal substanser inom psykedelia. Kanske till och med fler? Det har kommit många bra genom åren, och det har kommit många dåliga eller rent av farliga också.

Vi får leva på våra minnen och glömma morgondagen i just det här avseendet.

Dock vill jag faktiskt föra fram 4-HO-EPT i strålkastarljuset en liten stund, för jag testade den i kombination med 3-HO-PCP. De gifte sig väl tillsammans. Jag intog 3-HO-PCP först (ungefär 10 milligram), och när effekterna började visa sig snortade jag 15 milligram 4-HO-EPT. Allting toppades med några skvättar vodka och en ringa mängd starköl. Helhetsintrycket blev att det var en tämligen händelsefattig tripp, men samtidigt var den såväl stimulerande som minnesvärd. Oupphörligen återupprepade jag ordet 'partydroger' i mitt huvud samtidigt som hela världen snurrade både i och utanför mitt kranium. Jag höll dock inte på att snedtända eller liknande. Därutöver fastnade jag också i en tankeloop som löd: "Jag har en tanke... i en tanke... om en tanke... från en tanke..." och så fortsatte det med alla pronomen och adverb som jag kunde tänkas komma på då, för att i sinom tid börja om igen - framgångarna i fråga om inhämtad kunskap uteblev, för jag lärde mig ingenting av min loop. Men kul hade jag, och ett gott skratt ska ju faktiskt förlänga livet det också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback