Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 15:15
  #1189
Medlem
Shane21s avatar
Mixstafetten riktigt underhållande, dock lite svårt att följa vad som hände bakom tätduon med så lort lopp och mycket kurvor hoppas kommande år bjuder på mer grafik som visar avstånd i realtid. Sverige 6:a hade nog hoppats på mer.
Citera
2018-12-09, 15:20
  #1190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Napoleon 5:a riktigt bra. Chansen till lagmedalj försvann då Abraha och Fsiha tröttnade kom in på 33 och 40. Nilsson har brutit.
Officiellt är banan 10300 meter. Om detta stämmer är tiderna, Ingebrigtsen 28.49 och Solomon 29.12, väldigt imponerande. Borde vara 50-55 SEK bättre på 10000 meter. På starkt leriga banor. Annars tråkigt att David var kvar så länge i Japan. Men även en toppinsats av honom hade knappast räckt till medalj. Med några undantag lite sämre insatser av svenskarna än vad jag hade väntat mig. Hanna Hermansson gjorde i alla fall en stark stafettsträcka.
Citera
2018-12-10, 14:48
  #1191
Medlem
Shane21s avatar
Noterar att omtestningar av dopningsprover från OS 2012 pågår, med Ineta Radevica avstängning så blir längdhoppet lika smutsig som loppet över 1500: 4 avstängda finalister och 1 avstängd utanför finalerna i båda grenar.

Senaste att åka fast i ett test är James Mwangi Wangari vinnare av Köpenhamns halvmarathon 2016, precis som i princip för alla kända Kenyaner som åkt fast heter hans manager Federico Rosa, det är konstigt att den mannen och firman får fortsätta representera friidrottare.
https://www.athleticsintegrity.org/d...sions-in-force

Edit: Radevica är alltså numer ordförande i Lettiska friidrottsförbundet😳
__________________
Senast redigerad av Shane21 2018-12-10 kl. 14:54.
Citera
2018-12-16, 11:27
  #1192
Medlem
Shane21s avatar
2.16.12 av Johan Larsson 🏃🏼‍♂️ i marathondebuten i Pisa idag. Surt att missa VM-kvalet med 12s men lovar gott inför framtiden.😂😅😋
__________________
Senast redigerad av Shane21 2018-12-16 kl. 11:30.
Citera
2018-12-19, 16:20
  #1193
Medlem
Thobias Nilsson Montler, Lisa Gunnarsson, Fabian Delryd och Andreas Kramer är nya friidrottare att få SOK-stöd. Låter ju rätt rimligt. Men jag saknar Nappe och Hermansson. Konstigt att ha kvar Almgren och till viss del van dier Wielen när inte Nappe och Hermansson har stöd, speglar defintivt inte känslan på störst chanser på löpsidan just nu fram till 2020. Kan ju inte bara gå på ålder i löpning.
Citera
2018-12-19, 17:12
  #1194
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Thobias Nilsson Montler, Lisa Gunnarsson, Fabian Delryd och Andreas Kramer är nya friidrottare att få SOK-stöd. Låter ju rätt rimligt. Men jag saknar Nappe och Hermansson. Konstigt att ha kvar Almgren och till viss del van dier Wielen när inte Nappe och Hermansson har stöd, speglar defintivt inte känslan på störst chanser på löpsidan just nu fram till 2020. Kan ju inte bara gå på ålder i löpning.
Bra med viss långsiktighet att ha kvar de du nämner.

Var på väg att reflexmässigt klaga på att grenar med stor internationell konkurrens missgynnas men då hade ju inte heller Kramer kommit med. Svårt att se logiken att ha med Kramer men inte Nappe - jag tror att om vi tar bort de från nationer som har fler än tre (läs överskotts kenyaner) från deras respektive årsbästalista så ligger båda på drygt plats 20 på IAAFs årsbästalistor, kan det vara så att SOK tagit hänsyn till att Kramer slagit svenskt rekord och att Nappe inte gjort det utan att tänka på att Musses rekord i hinder är riktigt bra. Nappe skulle kanske satsa på att slå svenska rekordet över 10 000 för att höja sin egen profil det tycker jag inte borde vara någon omöjlighet.
Citera
2018-12-19, 17:19
  #1195
Medlem
Det är nog snarast så att Kramer prioriteras för sin silverpeng från EM och att han är något yngre. Men som jag sa kan man inte bara gå efter ålder med löpning, båda har en fantastiskt bra utvecklingskurva, Nappe har mycket kvar att utveckla. Även Hermansson, men då talar vi en betydligt äldre om än inte alltför gammal 2020. Tycker alla tre har OS-finalchans.

Vi får inte glömma Berglund heller.
Citera
2018-12-20, 12:35
  #1196
Medlem
Alkibiadess avatar
Amanda Hansson flyttar till USA till hösten och börjar plugga på Texas A&M University.
Citera
2018-12-20, 22:45
  #1197
Medlem
Shane21s avatar
Jag trodde 🇺🇸Allyson Felix var slut med tanke på de usla resultaten i år men idag kom en annan förklaring, hon var gravid och fick ett förtidigt fött barn i slutet av november.🧸🧒🏿

Organisationen i 🇯🇵Japan som ordnar de största långdistansstafetterna🎽 är under utredning för brott mot antitrustlagar för begränsningar för hur löpare får byta lag, säger något om hur stor löpningen är i Japan, i Europa har väl liknande skett endast inom fotbollen.
__________________
Senast redigerad av Shane21 2018-12-20 kl. 22:59.
Citera
2018-12-21, 01:15
  #1198
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Organisationen i 🇯🇵Japan som ordnar de största långdistansstafetterna🎽 är under utredning för brott mot antitrustlagar för begränsningar för hur löpare får byta lag, säger något om hur stor löpningen är i Japan, i Europa har väl liknande skett endast inom fotbollen.

Jag vet inte om det också har skett på nationell nivå, men det har varit liknande utredningar mot Internationella Bilsportförbundet, FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), samt Internationella Skridskoförbundet, ISU (International Skating Union). Nu pågår även en mot Internationella Simförbundet, FINA (Fédération Internationale de Natation), som stämts av både aktiva simmare och det nybildade ISL (International Swimming League).

https://www.lawinsport.com/topics/ar...ponent&print=1
https://swimswam.com/katinka-hosszu-...-against-fina/
Citera
2018-12-30, 05:29
  #1199
Medlem
Shane21s avatar
🇺🇸 Amerikanska rekorden är uppdaterade så nu har 🇸🇪 Kallur rekordet på 60mh inne och 🇸🇪 Mondo stavrekordet, Bernard Lagat har fått sitt rekord förbättrat med 2s på 1500m från den tid han tävlade för 🇰🇪 Kenya och höll det amerikanska medborgarskapet hemligt. 🤣🤪
http://www.usatf.org/statistics/Records.aspx
Citera
2018-12-31, 03:38
  #1200
Medlem
Fina startfält i Göteborg idag på Sylvesterloppet. Ekvall, Leandersson (MAI) och Mohamed är alla anmälda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback