Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-02, 10:54
  #1
Medlem
Hej,

Har en iPhone 6 som ligger och skräpar.

Tänkte sälja den men skärmen har sprucket från höga hörnet och diagonalt ner mot kanten på vänster sida mitt på skärmen.

Är det lönt att köpa en ny skärm för 500kr och byt själv eller ska man sälja den med sprickan?

Vad kan man tänkas lägga ut den för så isf?
Citera
2018-01-02, 11:13
  #2
Medlem
Wachtmans avatar
Bättre att byta skärmen. Med sprucken skärm försvinner all garanti och därmed möjligheten att reklamera en telefon. Samt ökar risken för fuktskada. En köpare vill då helst ha en hel telefon. Om du eller en ocertifierad verkstad byter skärmen försvinner däremot också garantin, men det behöver du inte direkt använda i din sälj-pitch.

En 6:a i schyst skick kanske kan säljas för ca 2 000 - 2 500, så klockast är nog att byta skärm.
Citera
2018-01-02, 11:17
  #3
Medlem
Går att sälja med trasig skärm också. Finns en del på Tradera/Blocket som köper telefoner med sprucken skärm/trasigt batteri etc. och sedan lagar detta själva och säljer vidare lite dyrare.
Citera
2018-01-02, 11:23
  #4
Medlem
Garantin har gått ut så det spelar ingen roll.
Jag har bytt skärm på den (komplett med knapp osv) två gånger redan.
Men tänkte att det är onödigt att köpa skärm för 500kr om man ändå bara får 1000kr för den.
Med ny skärm tänkte jag mig 1500 ungefär, den ör lite sliten på baksidan så tror inte den är värd mer.
Citera
2018-01-02, 12:12
  #5
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizlo
Hej,

Har en iPhone 6 som ligger och skräpar.

Tänkte sälja den men skärmen har sprucket från höga hörnet och diagonalt ner mot kanten på vänster sida mitt på skärmen.

Är det lönt att köpa en ny skärm för 500kr och byt själv eller ska man sälja den med sprickan?

Vad kan man tänkas lägga ut den för så isf?
Byt skärm. Då är den värd mycket mer pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback