Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-24, 01:02
  #217
Medlem
Pungsvings avatar
I USA är libertarianer inte vänster. Liberal och libertarian är inte det samma. Liberaler vill få med massorna, libertarianer vill slippa massorna.
Citera
2018-02-24, 10:20
  #218
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
JF langar fram bevis för att politiska åsikter är genetiskt ärftliga:
https://youtu.be/zyWJYp3r5-s

Han har även annonserat att han försöker få till en debatt med Ryan Faulk och Mike Enoch om något som vissa här tråden anser vara omöjligt, nämligen kompabiliteten av libertarianism med vit nationalism. JF tycker att det inte finns några motsättningar där, medans Ryan och Mike verkar tycka annorlunda, så det kan bli en riktigt intressant debatt.
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
I USA är libertarianer inte vänster. Liberal och libertarian är inte det samma. Liberaler vill få med massorna, libertarianer vill slippa massorna.
Det finns vetenskapsförnekande cucks bland libertarianerna även i USA, Libertarian Party har blivit kapat av dessa. Det är så illa ställt så att Ron Paul nyligen nämde att han inte var välkommen till ett event som var anordnat av partiet:
https://youtu.be/EY0hiLJe6fs
Citera
2018-02-24, 14:59
  #219
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
I USA är libertarianer inte vänster. Liberal och libertarian är inte det samma. Liberaler vill få med massorna, libertarianer vill slippa massorna.


I USA är det så ja, men inte i Sverige. Här finns ett betydande antal av de som titulerar sig libertarianer som i termer av värdegrund är vänsterliberaler/kulturmarxister.
Citera
2018-02-25, 21:56
  #220
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Nu har Ryan gjort en video om ärftligheten av politiska åsikter:
https://www.youtube.com/watch?v=3J2V2vnrEz0
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
I USA är det så ja, men inte i Sverige. Här finns ett betydande antal av de som titulerar sig libertarianer som i termer av värdegrund är vänsterliberaler/kulturmarxister.
Hur förklarar du att så många amerikanska (höger)libertarianer har tagit avstånd från Libertarian Party då?
__________________
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2018-02-25 kl. 21:59.
Citera
2018-03-09, 12:32
  #221
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Den här debatten måste ses:
https://www.youtube.com/watch?v=ef094KktKpg

Öppna gränser-anarkokapitalisten Shane Killian blir grillad angående invandring av en svart libertarian fascist; That Guy T, av tre libertarian white nationalists; Ryan Faulk, Sean Last och JF, samt av en kille som inte ens vet om han är höger eller vänster; Andy Warski aka KKK Grand Dragon Andy "Adam" Racewarski.

Shane har samma naiva världsbild och oförmåga att förstå basala koncept som vänsterlibertarianerna som har huserat i den här tråden, men till skillnad från dessa så har Shane i alla fall det goda förfarandet och tillräckligt hög intelligens för att inte återgå till argumentationsfel om och om igen.
Citera
2018-06-17, 18:50
  #222
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Greg Johnson har några sanningens ord att säga om libertarianism, det går inte att ha individualism utan ett visst mått kollektivism:
https://youtu.be/Clhg73tyQOI?t=4506
Citera
2018-09-11, 23:20
  #223
Medlem
Diazeugmas avatar
Apropå ämnet ger valresultatet ett tänkvärt empiriskt underlag för den som fortfarande tror att vår tids politik handlar om annat än tribalism och gibs.

Min "favorit" är valdistriktet Herrgården (i stadsdelen Rosengård, Malmö) vars befolkning till 96 % består av invandrare, enbart 28 % är sysselsatta och medianinkomsten är 3 589 kr per månad (!). Här, liksom i andra no go-zoner, röstar befolkningen nästan uteslutande på "Socialen" -- och med ens reduceras demokratin till såväl etnisk som monetär klientelism.

Mot bakgrund av denna demografiska trend kommer S och V att agera välvilliga patricier för vår tids kastlösa och egendomslösa klientel, vars idévärld varken rymmer begreppen individ eller privat äganderätt.
Citera
2018-09-12, 09:24
  #224
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Apropå ämnet ger valresultatet ett tänkvärt empiriskt underlag för den som fortfarande tror att vår tids politik handlar om annat än tribalism och gibs.

Min "favorit" är valdistriktet Herrgården (i stadsdelen Rosengård, Malmö) vars befolkning till 96 % består av invandrare, enbart 28 % är sysselsatta och medianinkomsten är 3 589 kr per månad (!). Här, liksom i andra no go-zoner, röstar befolkningen nästan uteslutande på "Socialen" -- och med ens reduceras demokratin till såväl etnisk som monetär klientelism.

Mot bakgrund av denna demografiska trend kommer S och V att agera välvilliga patricier för vår tids kastlösa och egendomslösa klientel, vars idévärld varken rymmer begreppen individ eller privat äganderätt.
Och nu kan vi nog konstatera att händelsehorisonten är passerad. Nu kommer Sverige aldrig bli mer fritt, i vart fall inte förrän muslimerna och negrerna går under eller blir invaderade, vilket kan ta tiotusen år. Att det finns libertarianer som fortfarande inte har tagit in det här övergår mitt förstånd.
Citera
2018-09-12, 12:00
  #225
Medlem
För att svarta är naturliga slavar?

(Det är ett skämt, jag var bara tvungen... förlåt)
Citera
2018-09-12, 19:37
  #226
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Och nu kan vi nog konstatera att händelsehorisonten är passerad. Nu kommer Sverige aldrig bli mer fritt, i vart fall inte förrän muslimerna och negrerna går under eller blir invaderade, vilket kan ta tiotusen år.
Det rör sig om en framtid utan västerländsk dominans, vilket innebär en framtida mänsklighet utan civilisation. I likhet med kristendomens seger över antikens grekisk-romerska civilisation står vi nu inför en ny medeltid. (Tvärtemot JF tar jag parti för den revolutionära fenotypen och hoppas att den förslavar dessa horder.)

För egen del har jag redan övergett det sjunkande skeppet Svea men är fortfarande bosatt inom EU. Exit over voice, som det heter. Jag rekommenderar varje frihetstörstande person att lämna dessa breddgrader per omgående, undgå Tyskland och Frankrike, och finna ett nytt hem i antingen Öst- eller Sydeuropa.

Citat:
Att det finns libertarianer som fortfarande inte har tagit in det här övergår mitt förstånd.
Ja, dessa förlorade själar är, i sociala frågor, mer hängivna vänsteranhängare än självaste vänstern, som i dag mest bryr sig om att förse moar gibs for australopithecus ppl.

I USA har man tagit fram the white clock för att, likt skuldklockan, redovisa denna oundvikliga nedgång med hjälp av officiell statistik (U.S. Census Bureau). I Sverige har vi dock inte möjlighet att generera nödvändig data, eftersom vi aldrig fört statistik över befolkningens etnicitet. Vi kan bara luta oss mot SCB:s uppgift om antalet invandrare på drygt 30 % av befolkningen och dra tillräckliga slutsatser därefter.
Citera
2018-09-13, 06:18
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Och nu kan vi nog konstatera att händelsehorisonten är passerad. Nu kommer Sverige aldrig bli mer fritt, i vart fall inte förrän muslimerna och negrerna går under eller blir invaderade, vilket kan ta tiotusen år. Att det finns libertarianer som fortfarande inte har tagit in det här övergår mitt förstånd.

Jag tror sverige kommer bli mycket friare inom 20 år, vissa områden blir kanske helt fria. Det tror jag pga den stundande explosionen inom automatisering (maskininlärning), för att det har blivit enklare att gömma tillgångar från staten med kryptovalutor, för att det blivit enklare att koordinera projekt över gränser. Samt för alla projekt som går ut på att skapa ett frihetligt samhälle någonstans på jorden - främst Liberland och Seasteading-rörelsen.

Verkliga förändringar behöver ju inte komma ifrån den politiska processen. Att folk röstat med fötterna har format hela Europa och fått prinsar och hertigar att vara mindre tyranniska än om de hade haft kontroll över större områden. Under medeltiden så gick folk samman och bildade nya städer för att fly undan sin lokala härskare - bl.a. San Marino kom till så - och innan dess hade ju ett par tusen norrmän flytt undan Harald Hårfagre. Och det verkar helt klart finnas intresse av det idag - Liberland fick runt 200 000 förfrågningar om att bli medborgare första veckan de blev offentliga.

Idag så har ju också frihetsförbättringar kommit till genom marknadskrafter. Bitcoin har i praktiken legaliserat eget bruk av narkotika i ens eget hem. Uber slog inte igenom i Sverige men i USA bröt de regelbundet mot regleringar och har nu en omsättning på runt 40 miljarder SEK - och de har bara funnits i nio år. Incitamenten som skapas för nästa entreprenör är tydliga: ha en vit verksamhet och bryt lagen lagom mycket för att få igenom en teknikförändring och tjäna grova pengar.

Det som behövs i det här läget, tänker jag mig, är att komma på en affärsplan för att ha boenden ute på havet. Om det väl kan göras till en någorlunda vettig kostnad så kommer vi att få ett fritt samhälle - pengarna och entusiasmen finns där.

Situationen i Sverige skulle också kunna förbättras genom interna krafter - som att politiker öppnar upp arbetsmarknaden för att minska på skatteutgifterna, eller att de legaliserar cannabis för att kunna beskatta det. Jag tror dock inte att det är så sannolikt. Moderaterna lär väl på sin höjd få igenom lärlingsanställningar om de bildar regering - de hade flera år på sig innan, så jag tror inte de kommer satsa så mycket på det - och annars lär inte alltför mycket hända från politikernas sida. Kanske C får igenom något förslag om att lätta på LAS en aning, om de nu kommer bilda regering.
Citera
2018-09-18, 11:40
  #228
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Nu har Ryan gjort en video om ärftligheten av politiska åsikter:
https://www.youtube.com/watch?v=3J2V2vnrEz0

Hur förklarar du att så många amerikanska (höger)libertarianer har tagit avstånd från Libertarian Party då?


Kanske just för att de är höger och för att LP mest tycks brinna för legalisering av droger?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback