Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-02, 06:15
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Japp,jag hade rätt.
Citat från FASS:

Administreringssätt

Sublingual administrering. Behandlande läkare ska upplysa patienterna om att en sublingual administrering är det enda effektiva och säkra sättet att ta detta läkemedel. Tabletten ska hållas under tungan tills den lösts upp, vilket i allmänhet kräver 5-10 minuter.

Så den kommer alltså inte att verka för jag svalde den direkt? Tack och lov..
2018-01-02, 06:16
  #14
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Så den kommer alltså inte att verka för jag svalde den direkt? Tack och lov..
Stämmer bra.
2018-01-02, 06:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Stämmer bra.

Sweet, blir nästan lite besviken nu (skämt åsido).
2018-01-02, 06:22
  #16
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrocklife
Det står att det är det säkra sättet, TS tog det osäkra och svalde!
Det står även att det är det enda effektiva sättet.
2018-01-02, 06:25
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Det står även att det är det enda effektiva sättet.

Giftinformationscentralen sade också nyss att det "förväntades inte ge några livshotande symtom" men dom tyckte ändå att jag skulle åka till sjukhuset.

Vad ska jag göra? Varför tycker dom att jag ska åka till akuten om det är helt verkningslöst i magen?
2018-01-02, 06:29
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Giftinformationscentralen sade också nyss att det "förväntades inte ge några livshotande symtom" men dom tyckte ändå att jag skulle åka till sjukhuset.

Vad ska jag göra? Varför tycker dom att jag ska åka till akuten om det är helt verkningslöst i magen?

Biotillgängligheten oralt är ~10%
Sublingual ~15-30%.
Nasalt ~50%.
2018-01-02, 06:31
  #19
Medlem
I och med att du var dum nog att kasta i dig xanor skulle jag rada dig till att kontakta varden. 4mg sub ar ratt mycket for nagon som inte tagit subutex. en med ingen tolerans behover inte mer an 0.3 eller 0,4mg for att bli paverkad. Nu tror jag inte du kommer do men ta det sakra fore det osakra.

Du verkar inte vara som dom har knarkarna i traden. Dom ar som min van, knarkar som fan och sedan mattar dom upp heroin till sin polare som stendor direkt. for enligt dom var det an ratt mild dos.
__________________
Senast redigerad av Sourgrape 2018-01-02 kl. 06:34.
2018-01-02, 06:36
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sourgrape
I och med att du var dum nog att kasta i dig xanor skulle jag rada dig till att kontakta varden. 4mg sub ar ratt mycket for nagon som inte tagit subutex. en med ingen tolerans behover inte mer an 0.3 eller 0,4mg for att bli paverkad. Nu tror jag inte du kommer do men ta det sakra fore det osakra.

Du verkar inte vara som dom har knarkarna i traden. Dom ar som min van, knarkar som fan och sedan mattar dom upp 4 meter heroin till sin polare som stendor direkt. for enligt dom var det an ratt mild dos.

Men när folk säger att det är 100% verkningslöst i magen och lugnt så tar jag såklart det som det egentligen var meningen att jag skulle ta från början, det vill säga en xanor (tog bara en halv dock).

Förhoppningsvis går det bra, märker jag att jag blir väldigt påverkad så lär jag väl ha rimlig tid att åka till akuten ändå tänker jag?
__________________
Senast redigerad av anjuna5 2018-01-02 kl. 06:50.
2018-01-02, 07:45
  #21
Medlem
Jag känner inte så mycket alls just nu så det borde väl vara lugnt nu? Har en liten illamående känsla i magen men det kan vara vad som helst och det är trots allt 2 timmar sedan jag råkade ta subutexen av misstag.

Jag ska kasta skiten åt helvete sedan så det inte kan hända igen, eller åtminstone lägga undan dom.
__________________
Senast redigerad av anjuna5 2018-01-02 kl. 08:05.
2018-01-02, 08:15
  #22
Medlem
När man läser första sidan i tråden med folk som nämner 20 mg, någon som tar 16 mg osv så verkar det som att 4 mg som jag fick i mig av misstag är en pytteliten dos. Vill verkligen varna dom som läser detta i framtiden att vara försiktiga, trots att det visade sig vara lugnt i mitt fall nu verkar det som.
2018-01-02, 09:16
  #23
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
När man läser första sidan i tråden med folk som nämner 20 mg, någon som tar 16 mg osv så verkar det som att 4 mg som jag fick i mig av misstag är en pytteliten dos. Vill verkligen varna dom som läser detta i framtiden att vara försiktiga, trots att det visade sig vara lugnt i mitt fall nu verkar det som.

4mg intagen utan opi-tolerans på "rätt sätt" dvs. sublingualt eller nasalt är en ganska hög dos, du kan bli ganska illamående.
Rekommenderad förstados för en oerfaren brukar vara 1 till MAX 2 mg.
Men i och med att du svalt skiten är det nog lugnt. Nu har det gått ett par timmar och känner du inget nu så är det ingen fara.
2018-01-02, 10:54
  #24
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) FAQ: Buprenorfin (info om Subutex, Temgesic, etc) /låst
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback