Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-02, 05:36
  #1
Medlem
Det här kommer låta helt sjukt men jag har en zip-påse med vita xanor stavar och många av dom har gått av på mitten osv i påsen. Letade efter den zip-påsen i fickorna på mina chinos och hittade en vit del av en tablett så då tänkte jag att zippåsen måste ha gått sönder eller öppnats, att det var en del av en subutex tablett som gått sönder fanns inte i min tankevärld då jag aldrig någonsin tar subutex vanligtvis. Såg nu att visst fan låg paketeringen för subutex tabletten i fickan (kom på att jag lagt den där när jag såg den på golvet). Fasiken, jag hatar subutex och råkade svälja ca 4 mg av misstag som jag trodde var en halv xanor tablett.

Kommer jag att klara mig, vad kommer att hända? Detta hände nyss.

Jag mår redan dåligt från min sjukdom och hatar droger, men jag har haft det hemma och bara tagit pytte pytte lite förut som behandling mot min kroniska neuropatiska smärta. Måste också räkna med att min kropp redan är sjuk, har feber, ont i kroppen och varit sängliggandes så jag är redan "skör" så att säga.

Nu undrar ni säkert hur detta kunde hända, men var helt nyvaken och det fanns inte i min tankevärld ens att det kunde vara något så starkt som subutex.
__________________
Senast redigerad av anjuna5 2018-01-02 kl. 05:44.
2018-01-02, 05:46
  #2
Avstängd
112 och be att få snacka med någon kunnig!
2018-01-02, 05:47
  #3
Medlem
berrateddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Det här kommer låta helt sjukt men jag har en zip-påse med vita xanor stavar och många av dom har gått av på mitten osv i påsen. Letade efter den zip-påsen i fickorna på mina chinos och hittade en vit del av en tablett så då tänkte jag att zippåsen måste ha gått sönder eller öppnats, att det var en del av en subutex tablett som gått sönder fanns inte i min tankevärld då jag aldrig någonsin tar subutex vanligtvis. Såg nu att visst fan låg paketeringen för subutex tabletten i fickan (kom på att jag lagt den där när jag såg den på golvet). Fasiken, jag hatar subutex och råkade svälja ca 4 mg av misstag som jag trodde var en halv xanor tablett.

Kommer jag att klara mig, vad kommer att hända? Detta hände nyss.

Jag mår redan dåligt från min sjukdom och hatar droger, men jag har haft det hemma och bara tagit pytte pytte lite förut som behandling mot min kroniska neuropatiska smärta. Måste också räkna med att min kropp redan är sjuk, har feber, ont i kroppen och varit sängliggandes så jag är redan "skör" så att säga.
Ska inte vara några problem för sin hälsa. Är inte avsedd för magen så lite styrka kanske går bort. Subutex är typ samma spm Temgesic som används mot bl.a. smärta . Se upp nu med smärtreduceringen 😜
2018-01-02, 05:48
  #4
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Det här kommer låta helt sjukt men jag har en zip-påse med vita xanor stavar och många av dom har gått av på mitten osv i påsen. Letade efter den zip-påsen i fickorna på mina chinos och hittade en vit del av en tablett så då tänkte jag att zippåsen måste ha gått sönder eller öppnats, att det var en del av en subutex tablett som gått sönder fanns inte i min tankevärld då jag aldrig någonsin tar subutex vanligtvis. Såg nu att visst fan låg paketeringen för subutex tabletten i fickan (kom på att jag lagt den där när jag såg den på golvet). Fasiken, jag hatar subutex och råkade svälja ca 4 mg av misstag som jag trodde var en halv xanor tablett.

Kommer jag att klara mig, vad kommer att hända? Detta hände nyss.

Jag mår redan dåligt från min sjukdom och hatar droger, men jag har haft det hemma och bara tagit pytte pytte lite förut som behandling mot min kroniska neuropatiska smärta. Måste också räkna med att min kropp redan är sjuk, har feber, ont i kroppen och varit sängliggandes så jag är redan "skör" så att säga.

Buprenorfin har en smärtstillande effekt. 4 mg är inte supermycket, de som går på programmet får 24 mg per dag tror jag (3 st.)
Du kommer väl troligen bli illamående, eller nodda bort natten. Jag tror inte de är farligt, men håll koll på dina grejer i fortsättningen, lär känna ditt stash som det vore din egen ficka (höhö joking)

Tar du höga doser alprazolam så är det inte bra att blanda med Buprenorfin
2018-01-02, 05:51
  #5
Medlem
4 mg Subutex är en normal dagsdos (för opioidberoende). Den kan höjas till 24 mg. Jag har svårt att se att 4 mg skulle vara farligt. Men särskilt kul blir det väl inte. Är du ändå rädd får du väl kontakta akuten.
2018-01-02, 05:51
  #6
Medlem
berrateddys avatar
Tar 20 mg ( recept ) per dag sedan 16 tillbaka. Hursomhelst så är det ingen fara. Så du inte nojar upp dig i onödan
2018-01-02, 05:58
  #7
Medlem
Krickerts avatar
Subutex är väl verkningslöst i magen?
Dom skall ju tas under tungan för upptag genom slemhinnorna.
2018-01-02, 06:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Subutex är väl verkningslöst i magen?
Dom skall ju tas under tungan för upptag genom slemhinnorna.

Snälla säg att detta är sant?
2018-01-02, 06:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardrocklife
Sluta knarka då dumjävel!
(FB) Snälla har någon hotell taxi nummer för Stockholm? Akut!

Vad har vip nummer till taxi på nyår med knark att göra? Jag knarkar inte!
__________________
Senast redigerad av anjuna5 2018-01-02 kl. 06:08.
2018-01-02, 06:10
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Vad har vip nummer till taxi på nyår med knark att göra? Jag knarkar inte!
Det gör du visst! Knarkjävel!
2018-01-02, 06:12
  #11
Medlem
Fyfan nu var jag tvungen att ta en xanor också mot ångesten jag fick av att ta subutex.
2018-01-02, 06:13
  #12
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Snälla säg att detta är sant?
Japp,jag hade rätt.
Citat från FASS:

Administreringssätt

Sublingual administrering. Behandlande läkare ska upplysa patienterna om att en sublingual administrering är det enda effektiva och säkra sättet att ta detta läkemedel. Tabletten ska hållas under tungan tills den lösts upp, vilket i allmänhet kräver 5-10 minuter.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback