Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-02, 04:15
  #1
Medlem
Intressesmurfens avatar
Fått tag i en karta Atarax men vet eg inte riktigt vad jag ska ha den till. Någon som använder och kan rekommendera/avråda? Käkar idag både SSRI, benzo och sömnmedel.
2018-01-02, 04:17
  #2
Medlem
Atarax är inte en bensodiazepin. Vilken typ av benso käkar du idag? Du lär inte påverkas av Atarax om du redan äter någon benso. Beroende på vad det är.
__________________
Senast redigerad av OffenDead 2018-01-02 kl. 04:20.
2018-01-02, 04:17
  #3
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Det är ingen benso, det är en anti-histamin. Som är helt verkningslös för mig, finns tydligen vissa som påstår sig sova bättre med dem.
2018-01-02, 04:21
  #4
Medlem
Snobben06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressesmurfen
Fått tag i en karta Atarax men vet eg inte riktigt vad jag ska ha den till. Någon som använder och kan rekommendera/avråda? Käkar idag både SSRI, benzo och sömnmedel.

Atarax är inte en bensodiazepin. Enl mig själv är det en verkningslös medicin.
2018-01-02, 04:22
  #5
Avstängd
Om jag tar 4-5 st så brukar jag somna någon timma!
2018-01-02, 05:08
  #6
Medlem
Intressesmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffenDead
Atarax är inte en bensodiazepin. Vilken typ av benso käkar du idag? Du lär inte påverkas av Atarax om du redan äter någon benso. Beroende på vad det är.

Sobril och ibland bensedin
2018-01-02, 05:50
  #7
Medlem
Jag använder Atarax till två saker. Ibland tar jag dem för att ta udden av ångesttoppar och ibland använder jag dem för att ge mina insomningstabletter (Imovane) en liten boost. Ataraxen är inte toleransutvecklande, men det är Imovanen. Jag somnar på mindre Imovane och jag tar Atarax samtidigt.
2018-01-02, 07:21
  #8
Medlem
Puffpazzs avatar
Atarax funkar inte på mig, känner absolut ingenting av den. Det är som sagt inte benso
2018-01-02, 08:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressesmurfen
Fått tag i en karta Atarax men vet eg inte riktigt vad jag ska ha den till. Någon som använder och kan rekommendera/avråda? Käkar idag både SSRI, benzo och sömnmedel.
Atarax är sederande för en normalperson. För den som redan tar annan sådan medicin av starkare slag, som du, kan man förvänta sig antingen en förstärkning eller ingenting extra alls. Men hur en individ reagerar varierar alltid.
2018-01-02, 09:00
  #10
Medlem
MrBabyBoys avatar
Det är en allergimedicin som används vid klåda, mild oro och mild ångest. Ingen stark medicin och den ger inget rus.
2018-01-02, 09:33
  #11
Avstängd
MrMadoffs avatar
Brukar använda det för att komma ner från centralstimulerande, men då behövs att jag trycker i mig minst 150mg, går ju inte att överdosera på dom som sagt då det endast är allergimedicin.
Tycker i alla fall man kan bli riktigt seg och tung i kroppen (på ett väldigt jobbigt sätt) om man tar väldigt höga doser.
Tvivlar på att du har någon användning för dom eller överhuvudtaget reagerar på dom då du både har benzo och sömnmedel..
__________________
Senast redigerad av MrMadoff 2018-01-02 kl. 09:35.
2018-01-02, 10:35
  #12
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Atarax /låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback