Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-01, 09:21
  #373
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Kan ju jämföra med England. Där börjar den obligatoriska skolundervisningen från 5års ålder.
Även om det inte är obligatoriskt från den åldern i Sverige så är det ju bra att barnen börjar bekanta sig med bokstäver och siffror så tidigt som möjligt för att sedan få så bra start som möjligt i skolan.

Den skall börja vid sju års ålder sedan lär man sig knappast om bokstäver på förskolan utan att man skall sitta still och hålla disciplin.
Citera
2022-01-01, 09:23
  #374
Medlem
Yrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Skojar du? 9000? Kanske år 2006. Nuförtiden kostar en etta på Södermalm minst 12-15k.
Nu är det inte superviktigt för diskussionen men rätt ska vara rätt -
Senast jag bodde på Södermalm, vilket iofs var fem år sedan, så betalade jag runt 6000. Stor etta hos en av dom större privata värdarna. Kan dock tänka mig att nyproduktion skulle vara dyrare, men majoriteten av hyresrätterna på Södermalm måste ju fortfarande vara gamla kåkar som förskonats ombildning.
Citera
2022-01-01, 09:32
  #375
Medlem
Är det för mycket menar du?

Du kan ju alltid plugga till förskollärare själv om du nu tycker att det verkar så jävla chill och välbetalt.

Det hade varit intressant att få reda på vad män anser om kontorsnissars löner för det hör man sällan något gnäll om.

Män ska alltid gnälla på löner inom stressiga och psykiskt påfrestande yrken av någon anledning. Troligtvis bara för att de stressigaste och mest slitsamma yrkena råkar vara kvinnodominerande yrken och män ju hatar kvinnor och blir förbannade när kvinnor tjänar egna pengar och försörjer sig själva.

Kvinnor som inte är hemmafruar och låter sig själva försörjas av män (bli låsta till män, fängslade i hemmet som slavar) är mäns absolut värsta mardröm.
__________________
Senast redigerad av nyckelbarnen 2022-01-01 kl. 10:03.
Citera
2022-01-01, 11:41
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Skojar du? 9000? Kanske år 2006. Nuförtiden kostar en etta på Södermalm minst 12-15k.

Källa? Låter rätt mycket men det blir det +-0 för en Stockholms län på 35000-45000 brutto om en hyra ligger på 15 000
Citera
2022-01-01, 16:04
  #377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
Nu är det inte superviktigt för diskussionen men rätt ska vara rätt -
Senast jag bodde på Södermalm, vilket iofs var fem år sedan, så betalade jag runt 6000. Stor etta hos en av dom större privata värdarna. Kan dock tänka mig att nyproduktion skulle vara dyrare, men majoriteten av hyresrätterna på Södermalm måste ju fortfarande vara gamla kåkar som förskonats ombildning.

Nu pratar jag om andrahand som är vanligast.
Citera
2022-01-01, 16:20
  #378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Källa? Låter rätt mycket men det blir det +-0 för en Stockholms län på 35000-45000 brutto om en hyra ligger på 15 000

Kolla blocket bostad. Går nog spara 10k trots att man betalar 15k i hyra.
Citera
2023-02-14, 14:37
  #379
Medlem
Så varför klagar alla jävla lärare då och varför slutar många?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback