Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-01, 18:19
  #1
Medlem
Dofternas avatar
När under året året kan man tänka sig att Findus färdigrätter säljer som bäst?
Är det en god gissning att föreslå september? Sommarens skilsmässor bör börja märkas därikring.
Citera
2018-01-01, 18:29
  #2
Medlem
Fredagar fyller white-trash-folket sina kundvagnar med denna typen av mat på Willys. 5 för 99:-.
Citera
2018-01-01, 18:31
  #3
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Fredagar fyller white-trash-folket sina kundvagnar med denna typen av mat på Willys. 5 för 99:-.

This.

Alla rätter inom storköpet äts ej upp direkt dock. Kalle måste ju ha något att äta på söbdagkväll eftet fotbollsträningen, då Maj inte orkar laga mat. Hon själv lever på smörgåsar och gula blend såklart!
Citera
2018-01-01, 18:34
  #4
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Finns många tragiska själar som äter Findus och Dafgårds dagligen till lunch och middag. Gamla kärringar brukar vara duktiga på att köpa papptallrikarna också.
Citera
2018-01-01, 18:41
  #5
Medlem
bakellerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Finns många tragiska själar som äter Findus och Dafgårds dagligen till lunch och middag. Gamla kärringar brukar vara duktiga på att köpa papptallrikarna också.
Kan man verkligen överleva på den sörjan att få bristsjukdomar?
Citera
2018-01-01, 18:42
  #6
Medlem
snivlems avatar
idag skulle jag tro....jag klämde en mexikansk tacopaj. inte äcklig inte god...ganska intetsägande. kan varit felix...
Citera
2018-01-01, 18:49
  #7
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakellerfram
Kan man verkligen överleva på den sörjan att få bristsjukdomar?

Varför skulle man få bristsjukdomar? Det är ju inte näringsbrist som är problemet, utan att det är för mycket salt och tillsatser i.
Citera
2018-01-01, 19:31
  #8
Avstängd
Gissar att frågeställningen kommer från tråden om när det äts mest pizzor i och med att det är nyårsdagen. Under många, många år har media hypat pizzan som valet på nyårsdagen och det har för många blivit en tradition.

Gällande färdigrätter/micromat har de aldrig hypats och jag tror inte att man börjar äta det på grund av skilsmässa. I de fallen man inte orkar laga mat själv tror jag mer på hämtmat från diverse restauranger.

Tror alltså inte på någon specifik period under året. Tror det är ganska jämnt utspritt fast med en nedgång i semestertider då jag antar att de flesta köper sin micromat till lunchen.
Citera
2018-01-01, 20:35
  #9
Moderator
rotadents avatar
Restauranger och matställen --> Färdigmat och halvfabrikat
/Moderator
Citera
2018-01-02, 05:18
  #10
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
För min del, typ aldrig? Har dock räddat mig under ett par arbetsdagar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback