Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-01, 16:25
  #1
Medlem
Hej,

Jag har ekollon som jag hittade för några år sedan och har haft liggandes sedan dess.
Det är helt uttorkat.
Skulle det gå att plantera det och få det att gro? Eller är det ett färskt som gäller?
Citera
2018-01-01, 16:27
  #2
Medlem
Behöver inte vara färskt, men funkar inte om det är helt uttorkat = dött.
Citera
2018-01-01, 16:35
  #3
Medlem
WykkedWitchs avatar
När jag var liten så var jag runt överallt och planterade ekollon. Vissa har blivit till ordentliga träd men kom ihåg att ha tålamod.
Det är fortfarande rätt häftigt att gå förbi träd som man planterat helt random.

Det gäller att vara lite klurig och att plantera mycket på olika ställen annars kommer de att gallras bort.
Citera
2018-01-01, 16:42
  #4
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
När jag var liten så var jag runt överallt och planterade ekollon. Vissa har blivit till ordentliga träd men kom ihåg att ha tålamod.
Det är fortfarande rätt häftigt att gå förbi träd som man planterat helt random.

Det gäller att vara lite klurig och att plantera mycket på olika ställen annars kommer de att gallras bort.

Själv gick jag som 14,15-åring och planterade industrihampa över hela staden. Det var vackert att se cannabisen växa så länge den fick på bibliotek och dylikt.
Citera
2018-01-01, 16:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Behöver inte vara färskt, men funkar inte om det är helt uttorkat = dött.

Ok, då är det nog inte ens någon idé att prova med detta. Får plocka ett par nya senare i år.
Citera
2018-01-01, 16:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
När jag var liten så var jag runt överallt och planterade ekollon. Vissa har blivit till ordentliga träd men kom ihåg att ha tålamod.
Det är fortfarande rätt häftigt att gå förbi träd som man planterat helt random.

Det gäller att vara lite klurig och att plantera mycket på olika ställen annars kommer de att gallras bort.

Kul! Förut funderade jag på att göra något liknande. Kanske ska ta tag i det i sommar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback