Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-11, 12:08
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Den har stigit väldigt mycket sedan jag köpte in mig i den.
Den fortsatte stiga efter mitt inlägg och den var uppe på 9,6 kronor. Sålde du inte?

Just nu är den billig igen så köp in dig och vänta till sommaren din otålige fan.
Nej, produkten är under utveckling och när den är färdig så lär prislappen vara någonstans 40-100 kr per aktie.

"The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient." - Warren Buffett

nej den var otroligt haussad så jag köpte inte, jag försöker göra mitt bästa att in köpa mig in i dom bolagen, vilket var tur då den står på 1,35 idag. otålige fan ? nu pratar du i nattmössan unge gosse
Citera
2018-10-11, 17:42
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
nej den var otroligt haussad så jag köpte inte, jag försöker göra mitt bästa att in köpa mig in i dom bolagen, vilket var tur då den står på 1,35 idag. otålige fan ? nu pratar du i nattmössan unge gosse

Nu är den inte haussad. Köp in dig o vänta, om du orkar.
Annars kan du sitta här o gnälla som du gör nu. Det är kreativt.
Citera
2018-10-16, 05:55
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazyify
IBT, Infant Bacterial Therapeutics, gått ner typ 5% sen jag investerade men tro mig, den kommer skyrocketa


Varför? De utvecklar mot sällsynta spädbarns sjukdomar, alltså inte så stor scaling
Citera
2018-10-16, 13:37
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Nu är den inte haussad. Köp in dig o vänta, om du orkar.
Annars kan du sitta här o gnälla som du gör nu. Det är kreativt.

Nej tack inte än, kanske efter nyemissionen
Citera
2018-10-16, 13:40
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Varför? De utvecklar mot sällsynta spädbarns sjukdomar, alltså inte så stor scaling
https://www.orpha.net/consor/cgi-bin...ugs.php?lng=EN

Om den är sällsynt så finns det förmodligen inte så många mediciner för det just nu. Om ett företag lyckas skapa en medicin mot en sällsynt sjukdom så handlar det om stora pengar
Citera
2018-10-16, 14:39
  #66
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
https://www.orpha.net/consor/cgi-bin...ugs.php?lng=EN

Om den är sällsynt så finns det förmodligen inte så många mediciner för det just nu. Om ett företag lyckas skapa en medicin mot en sällsynt sjukdom så handlar det om stora pengar

Är sjukdomarna sällsynt kommer värre vara intresserade av att köpa medicinen om de skulle lyckas. Dessutom, varför skulle de vara just det 1 av 5 biotech-företagen som lyckas?
Citera
2018-10-16, 20:55
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Är sjukdomarna sällsynt kommer värre vara intresserade av att köpa medicinen om de skulle lyckas. Dessutom, varför skulle de vara just det 1 av 5 biotech-företagen som lyckas?
Aldrig sagt det ska lyckas. Bara berättar o länl om orphan drugs
Citera
2018-10-19, 10:34
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Är sjukdomarna sällsynt kommer värre vara intresserade av att köpa medicinen om de skulle lyckas. Dessutom, varför skulle de vara just det 1 av 5 biotech-företagen som lyckas?
Inget som säger att den här kommer lyckas. Detta är dock ”den” aktien man ska investera i om man vill bli miljonär, chansen är inte stor men större än att vinna på lotto, så har man 100k liggandes är detta ett bra val
Citera
2018-10-19, 13:25
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
Du tror inte legaliseringen redan är inprisad (med rejäl marginal)?

Självklart är cannabisaktier intressanta, men att använda legaliseringen som rekommendation är ju lite kontraproduktivt.
Hur menar du nu? Legaliseringen är ju självklart det starkaste argumentet. Det är som att öl legaliserat all over again. Folk älskar cannabis, det kommer inte ändras bara för att det legaliseras.
Citera
2018-12-06, 17:39
  #70
Medlem
Vad tror ni om bolaget Q-linea? De kan handlas på börsen imorgon 7/12.

De har utvecklat en ny maskin för diagnostisk av sepsis.
Citera
2018-12-31, 16:53
  #71
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Prolight Diagnostics

En aktie som kommer stiga många hundra procent i år.
Unik produkt som kommer ta marknaden med storm.
lol
Citera
2019-01-01, 12:42
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
lol

Ja skratta du. Tekniskt sett så hade jag inte fel.
Aktien steg väldigt mycket och var uppe på 9,6 kronor som mest.

Att den står lågt nu spelar föga roll. Den kommer igen till sommaren..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback