Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-31, 15:47
  #1
Avstängd
avcs avatar
Hej!

Hoppas tråden ligger rätt här, visste inte om den passade bättre i current-gen hårdvarusupport...

Fick för några månader sen den briljanta idén att smörja styrspaken till min N64 handkontroll med WD40, såsom jag alltid gjort med Xbox- och PSX-kontroller. Detta måste ha kortslutit nånting i "styrchippet" då styrningen fastnade åt höger, oavsett åt vilket håll man tryckte joysticken. Införskaffade en replacement joystick från Tradera (kinaskräp, såklart) och trodde resultatet skulle bli bättre, men resultatet blev om möjligt t.o.m. sämre än förut. Usel passform, otroligt trög styrning och dödläge i stort sett halva vägen ut från centrum (kalibrering hjälper inte).

Tänkte se om någon vet ifall man kan beställa original-joysticks någonstans? Har den lite ovanligare Grape-modellen av N64, så vill gärna behålla den matchande handkontrollen.

Gott nytt år (med tomteluvor)
Citera
2018-01-01, 00:06
  #2
Medlem
Gosifs avatar
Ebay är ett tips, tradera är inte omöjligt, bäst är att söka på det.
Citera
2018-01-01, 17:09
  #3
Avstängd
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ebay är ett tips, tradera är inte omöjligt, bäst är att söka på det.
Tyvärr var en av två träffar på Tradera det som ledde mig till det här skräpet

Noterade inatt att kontrollen spruckit runt spaken och knakar så fort man rör den, så är nog läge att beställa en ny iallafall. Tråkigt nog.
Citera
2018-01-03, 18:08
  #4
Medlem
Krickerts avatar
Kapten krok har.
https://www.kaptenkrok.se/tvspel/nintendo/nintendo-64
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback