• 1
  • 2
2017-12-31, 00:49
Medlem
När jag och lillebrorsan var små hade vi Sega Megadrive.
Det var en helskön spelkonsoll.

Vi spelade ofta favoritspelet Streets of rage.

Sedan när vi växte upp så slutade vi med tv-spel.
Först nyligen upptäckte min bror av en slump att det kommit ut nya retro-spelkonsoler från Sega med inbyggda spel i huvudenheten.
Finns det någon här på forumet som köpt denna nygamla spelkonsol eller vet om Streets of rage finns bland dom 80 spel som finns förprogrammerade i konsolen?

Jag kollade på Elgigantens webshop om produktinfo för denna nygamla spelkonsoll, det fanns inte mycket information ifall Streets of rage I och II fanns med?

Det skulle vara roligt at återuppleva fredagsunderhållningen med familjen med gamla retrospel.
Senast redigerad av pinguinen 2017-12-31 kl. 00:52.
Citera
2017-12-31, 00:52
Medlem
CommonSenses avatar
Du har mini nes och super nes classic mini
Citera
2017-12-31, 00:54
Medlem
jo dessa konsoler är häftiga dom med med Super Mario.

man kanske skulle ta och skaffa sig alla dessa nysläppta retrokonsoler och sätta ihop det gamla spelgänget och på nytt börja spela mot varandra och samtidigt ta en kall bira.
det skulle vara jävligt kul att göra.
Citera
2017-12-31, 01:18
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
jo dessa konsoler är häftiga dom med med Super Mario.

man kanske skulle ta och skaffa sig alla dessa nysläppta retrokonsoler och sätta ihop det gamla spelgänget och på nytt börja spela mot varandra och samtidigt ta en kall bira.
det skulle vara jävligt kul att göra.

Super Mario finns inte med, det spelet tillhörde väl Nintendo?

Dessa ingår:
Citera
2017-12-31, 01:33
Medlem
@ anjoh66

fanns inte Super Mario med i SNES?
måste ha blandat ihop det med annat konsolfabrikat då jag hade för mig dessa konsoler var från samma företag
Citera
2017-12-31, 01:51
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
@ anjoh66

fanns inte Super Mario med i SNES?
måste ha blandat ihop det med annat konsolfabrikat då jag hade för mig dessa konsoler var från samma företag

I SNES finns Mario säkert med men Sega och Nintendo var två konkurrerande företag.
Citera
2017-12-31, 04:59
Medlem
BigFatCones avatar
Dom här Sega-maskinerna verkar dock, i alla fall enligt i stort sett varenda recension som jag har sett eller läst, ha problem med ljudet. Inte alla men förvånansvärt många. Det gör att i alla fall jag drar åt mig öronen lite.
Citera
2018-01-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom här Sega-maskinerna verkar dock, i alla fall enligt i stort sett varenda recension som jag har sett eller läst, ha problem med ljudet. Inte alla men förvånansvärt många. Det gör att i alla fall jag drar åt mig öronen lite.

kan dessa spelkonsoller lida av kvalitetsproblem från fabrik?
trodde allt Kina-skräp var av högsta kvalitet nu för tiden?

kanske skall köpa en konsol och använda den i 30 dagar på öppet köp och spela skiten ur den för att testa rejält om det uppstår problem?

förresten kan man använda sig av Segas gamla Megadrive spelkassetter i dom nya retrokonsolerna?
det vore ju suveränt om det går?
Citera
2018-01-02, 00:11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
kan dessa spelkonsoller lida av kvalitetsproblem från fabrik?
trodde allt Kina-skräp var av högsta kvalitet nu för tiden?

kanske skall köpa en konsol och använda den i 30 dagar på öppet köp och spela skiten ur den för att testa rejält om det uppstår problem?

förresten kan man använda sig av Segas gamla Megadrive spelkassetter i dom nya retrokonsolerna?
det vore ju suveränt om det går?
Jag har inte blivit klok på varför det är så problematiskt att emulera ljudet från Mega Drive men något är det, helt klart.

Huruvida det går att använda gamla kassetter varierar ju från konsol till konsol, det får man googla sig till. Vet att det finns i alla fall.
Citera
2018-01-02, 01:12
Medlem
Vad jag kan se så saknar dessa HDMI, så blir inget köp för mig.

:Edit:

Såg att den ena konsolen de säljer har hdmi.
Senast redigerad av lonian 2018-01-02 kl. 01:25.
Citera
2018-01-03, 18:03
Medlem
Krickerts avatar
Det var ju en riktigt bra lista med spel.
Vad kostar maskinen?
Citera
2018-01-03, 20:27
Medlem
Krickerts avatar
Svarar mig själv.
699kr om någon ville veta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera