2017-12-31, 08:41
Medlem
Mullrets avatar
Hoppar du så lär du överleva. Men du kanske hamnar på psyket. Onödigt, men gratis boende. Svårt att jobba i fortsättningen, dock.

Köp en bostadsrätt är mitt förslag.
Citera
2017-12-31, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Boplats går inte efter inkomst, det går efter ködagar, och 2,5 år är ingenting. Jag hade 5 år på Boplats när jag fick en lägenhet i Mölndal.
Ungefär ett år innan det tackade jag nej till en lägenhet i Bergsjön. Så stannar du 1,5 år till på Boplats så kanske du kan få en lägenhet i ghettot.
Annars håller jag med ovanstående, du tjänar tillräckligt för en bostadsrätt.
Boplats går officiellt inte efter inkomst om du vill bo i en förort men vi du ta in dig på ''svenska'' områden så går dom inofficiellt efter etnicitet och inkomst.
Citera
2017-12-31, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Boplats går officiellt inte efter inkomst om du vill bo i en förort men vi du ta in dig på ''svenska'' områden så går dom inofficiellt efter etnicitet och inkomst.

Om någon mot förmodan inte förstod så är det annan etnicitet än svensk som gäller.
Citera
2017-12-31, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T|N|X
Om någon mot förmodan inte förstod så är det annan etnicitet än svensk som gäller.
Nej, tvärtom. Varför spelar du dum? Jag menar förstås att svenskar har företräde framför andra trots att deras policy säger annat.
Citera
2017-12-31, 09:42
Medlem
Alla människor kan inte bo i Göteborg eller annan storstad. Antagligen lär du överleva även på någon mindre ort. Har du hyfsad utbildning (i annat än tramsologi) lär du även hitta ett jobb där.
Citera
2017-12-31, 09:54
Medlem
InflatableBoppos avatar
Ring till privata hyresvärdar privata hyresvärdar föredrar ofta en god inkomst framför köer väljer hellre vilka som ska få hyra.
Citera
2017-12-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
...
Götaälvbron är knappt 20 meter hög så du kommer högst troligt klara dig oskadd så länge du inte gör ett magplask.

Men fatta vad uppfriskande det skulle vara att hoppa nu! Säkert 4°C i vattnet så man behöver våtdräkt förvisso, annars fryser man ju ihjäl. F.n nu blev man ju sugen på att hoppa också! 😊

Lycka till med bostadsjagandet!
Citera
2017-12-31, 12:26
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
Boplats går inte efter inkomst, det går efter ködagar, och 2,5 år är ingenting. Jag hade 5 år på Boplats när jag fick en lägenhet i Mölndal.
Ungefär ett år innan det tackade jag nej till en lägenhet i Bergsjön. Så stannar du 1,5 år till på Boplats så kanske du kan få en lägenhet i ghettot.
Annars håller jag med ovanstående, du tjänar tillräckligt för en bostadsrätt.
Många privata värdar går visst efter inkomst.
Jag vet en som fick lägenhet på Sveagatan i Linné efter två månader som registrerad.

Vad gäller de kommunala bolagen som går efter ködagar så är det helt kört om man inte har 3-4 år.
Och då kanske du får en sunkig etta i Svartedalen.
Jag har 3,5 år och när jag kollar minsta ettorna i Bergsjön på 25 kvadrat så är det ett helt gäng personer före i kön.
Citera
2017-12-31, 12:31
Medlem
Det tog min vän c:a 2 år att få en lägenhet som är 20-30 minuter från centrum med bil. Du måste bara kolla längre bort från centrum. T.ex nordösterut som Lerum, Stenkullen, Floda, Gråbo osv. Eller österut som Borås och kringliggande. Eller norrut som Nödinge-Nol, Älvängen, Skepplanda osv.

Söderut kanske du kan hitta något men där skulle jag nog gå mer på bostadsrätt. Men Kungsbacka är inte så jävla långt bort heller.
Citera
2017-12-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Nej, tvärtom. Varför spelar du dum? Jag menar förstås att svenskar har företräde framför andra trots att deras policy säger annat.

Ditt påstående gäller förmodligen privata aktörer.
Jag skulle varit tydligare med att mitt påstående gäller det kommunala beståndet.
Citera
2018-01-04, 21:28
Medlem
Investera i att köpa en lägenhet istället! Bättre i längden och som du säger själv, har du såpass hög inkomst så borde det inte vara några större problem med lån.
Citera
2018-01-06, 21:09
Medlem
Delta99s avatar
Får jag rekommendera Kungsbacka? Otroligt bra kommun på många sätt och vis

Bodde i närheten av Sandö några år i mitten av 00-talet innan det blev flytt...
Senast redigerad av Delta99 2018-01-06 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in