Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-30, 20:51
  #1
Medlem
Hej,

Jag har en extern hårddisk som är kopplad till min router. Jag når den utan problem via datorn, men jag undrar hur jag smidigast kan nå hårddisken via min TV. Finns det något smidigt sätt att göra det på?
Citera
2017-12-30, 20:58
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Vad har du för hårddisk, router och TV?
Citera
2017-12-30, 21:02
  #3
Medlem
Router: Asus RT-AC66U
TV: 5 år gammal samsung (ingen smart TV)
Hårddisk: En vanlig extern 1 TB 2,5" (tror Seagate, ej SSD)
Citera
2017-12-30, 21:41
  #4
Medlem
Koppla in tv:n som andra skärm på datorn, då får du ju upp allt på tv:n oxå
Citera
2017-12-30, 22:53
  #5
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Router: Asus RT-AC66U
TV: 5 år gammal samsung (ingen smart TV)
Hårddisk: En vanlig extern 1 TB 2,5" (tror Seagate, ej SSD)

En vanlig TV kan inte prata IP. Du får köra den som en extra skärm till datorn eller kanske köpa en chromecast eller något
Citera
2017-12-30, 23:42
  #6
Medlem
Ok. Det är TVn på undervåning så jag vill helst kunna köra utan att koppla till datorn (därför jag har kopplat hårddisken till routern).

Skulle det funka med chromecast? Annars har jag apple tv hemma. Kan den prata med hårddisken?
Citera
2017-12-31, 00:21
  #7
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panchoo
Hej,

Jag har en extern hårddisk som är kopplad till min router. Jag når den utan problem via datorn, men jag undrar hur jag smidigast kan nå hårddisken via min TV. Finns det något smidigt sätt att göra det på?

Med en Android box eller liknande så kan du få både ljud & bild i TV-apparaten. Detta kräver bara en ledig HDMI-port i TV-apparaten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback