Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-31, 21:09
  #61
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Kan jag inte se. Står bara olika städer personen är inloggad i. Nu står det en mac i stockholm och en iPhone i göteborg? Den i göteborg är ju inte jag och varje dag står det olika städer. Var ser man ip adressen?

Jag undrar om det inte är NATade IP-adresser dvs med flera samtida användare. Det kanske får Facebooks loggning att visa fel om flera Facebook-användare loggar in ungefär samtidigt från samma IP-adress.
Citera
2017-12-31, 22:42
  #62
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag undrar om det inte är NATade IP-adresser dvs med flera samtida användare. Det kanske får Facebooks loggning att visa fel om flera Facebook-användare loggar in ungefär samtidigt från samma IP-adress.

Ja kanske det? Kan ju inget om sånt där men jag vet iaf att man inte ska skriva ut Ip adressen här (utfall att det skulle vara ens egen).
Citera
2017-12-31, 23:33
  #63
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ja kanske det? Kan ju inget om sånt där men jag vet iaf att man inte ska skriva ut Ip adressen här (utfall att det skulle vara ens egen).
Hamra in IP-adresserna som står på https://whatismyipaddress.com/ip-lookup
Är det samma internetleverantör som du själv har så skiter du i att lägga upp dem här. Om det är en annan än den du har så lägger du upp här så kollar vi på det. Enkelt.
__________________
Senast redigerad av salxar 2017-12-31 kl. 23:38.
Citera
2018-01-01, 00:41
  #64
Medlem
Linguass avatar
Han har en keylogger på din dator, förmodligen för att du öppnat någon fil som han skickat. Installera om datorn eller skicka ett PM så kan jag hjälpa...
Citera
2018-01-01, 15:22
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetaBeta
Är du dum i huvet? Har du ens läst tråden? Jag bor utomlands just nu. Har en helt annan Ip adress från utlandet. Min nuvarande Ip adress syns redan att jag är inloggad med. Denna IP adress är från Stockholm och jag är inte från Stockholm eller ens varit där på över 1 år!

Sedan så stod det att jag var inloggad där under tiden jag log och sov!

Bra jobbat själv din amatör!


Tro mej mannen. Det är någon myndighet som tappar dej på vad du gör osv.

Problemet med Facebook är något strul med deras machines. Därav som Facebook spelar upp med dej. Du ska vara glad att det är så för annars så hade du aldrig upptäckt det. Tror inte att det är din ovän som sitter och försöker förstöra din Facebook. Lätt att det är tekniskt strul från Säpos sida. Facebook strular för att det interferes med deras programvara som dom kör på dej.

Du får tro vad du vill. Detta är vanligt i hela världen att myndigheterna tappar tittar på dej vad du gör osv. Du kanske är misstänkt för något av seriösare graden.

Det är inte din hårdvara, detta sköts centralt via din operatör och skickas vidare till beställaren. Förmodligen ett data center på Ip adressen du uppger och vidare till myndigheter. Dom kan tom titta in realtime på dej.

Detta är inget James Bond eller så. Det är normalt och sker på tusentals datorer och telefoner dagligen.

Har själv utvecklat saker som analyserar flödet av denna information, för att det skulle bli för mycket att sitta en gubbe på varje sak som skall analyseras.

Det kan vara allt från Myndigheter. Hacker eller tom arbetsgivare.

Vad sysslar du med ? Skärp dej.
__________________
Senast redigerad av Hadtodoit 2018-01-01 kl. 15:28.
Citera
2018-01-11, 23:19
  #66
Medlem
Rolig tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av BetaBeta
Såg precis att någon har aktiverat att kunna logga in genom profilbild. Dock har jag ingen? Betyder det att personen har loggat in IGEN på mitt facebook konto och aktiverat att kunna logga in genom profilbild,fastän jag har tvåfaktorsautentisering?!?
Detta är inget konstigt alls. "Logga in med profilbild" är en värdelös namnsättning på en funktion som innebär att t.ex. din Messenger-app automatiskt får tillgång till ditt FB-konto, om du redan har Facebook-appen installerad och är inloggad i den.

I övrigt så skojar folk med dig. Du har varken Säpo eller Polisen efter dig. Det är dina egna inloggningar du ser. Du är ovanligt paranoid, och det tycker folk är roligt att driva med.

Om jag förstår dig rätt så har denna mystiska "FB-hacker" inte gjort någonting med ditt konto, förutom att logga in på det, enligt dig? Du hör väl själv att det inte är rimligt, det finns väl nästan inget känsligt i någons Facebook-konto (chatt-konversationer undantaget möjligtvis).

För övrigt, är "judotter" ett namn som du brukar använda eller känner till?
__________________
Senast redigerad av 43344 2018-01-11 kl. 23:24.
Citera
2020-02-05, 11:17
  #67
Medlem
LÅnar denna tråd;

Det stod på min facebook att man loggat in på mitt konto i goteborg för 15 timmar sedan. jag har inte varit i närheten av göteborg på över ett år.

enheten som loggat in på mitt konto i göteborg var av samma model som min telefon. en huwaei Y6.

tankar?
nån som vart med om liknande?
behöver man oroa sig för något?
bytte lösen på fb nu iaf.
Citera
2020-02-05, 11:25
  #68
Medlem
Kommer personen in på eran E-MAIL som är kopplad till FB. då kan de alltid komma åt eran Facebook. Byt email lösenord. Kanske har ni nån gång loggat in på någon annans telefon?
__________________
Senast redigerad av smithfromus 2020-02-05 kl. 11:28.
Citera
2020-02-05, 12:49
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkAnus
LÅnar denna tråd;

Det stod på min facebook att man loggat in på mitt konto i goteborg för 15 timmar sedan. jag har inte varit i närheten av göteborg på över ett år.

enheten som loggat in på mitt konto i göteborg var av samma model som min telefon. en huwaei Y6.

tankar?
nån som vart med om liknande?
behöver man oroa sig för något?
bytte lösen på fb nu iaf.


Blir knas med inloggningspositionen på mobiler ibland. Gissar att de försöker kolla ip-adressens position, eftersom fenomenet brukar uppstå när man använt mobildata, eller kört wifi på exempelvis ett tåg.
Citera
2020-02-05, 12:53
  #70
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkAnus
LÅnar denna tråd;

Det stod på min facebook att man loggat in på mitt konto i goteborg för 15 timmar sedan. jag har inte varit i närheten av göteborg på över ett år.

enheten som loggat in på mitt konto i göteborg var av samma model som min telefon. en huwaei Y6.

tankar?
nån som vart med om liknande?
behöver man oroa sig för något?
bytte lösen på fb nu iaf.
Det är din egen mobil.
Citera
2020-02-05, 13:06
  #71
Medlem
LuluBrooksies avatar
En RAT kan du bli påskickad i ett till synes oskyldigt mail med medföljande länk du ska klicka på, som laddar ner en fil på din dator osynligt.
Sen ser personen alla dina tangentbordstryck.

Ipnr kommer från Stockholm. Du kan söka själv på t ex whatismyip.com
men om personen använder VPN så kan h*n bestämma vilken ort som ska synas.
Citera
2020-02-05, 16:02
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Det är din egen mobil.
hur vet du de?
hjälp en oinsatt stackare att förstå här : )
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback