Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-01-06, 04:24
  #73
Medlem
endaghenderdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Då gör du också slut om en tjej skulle vilja ha oral- eller analsex med dig, utgår jag ifrån, finsktalande som du är?

Är en tjej, men om jag skulle varit en kille så tvivlar jag kraftigt på att jag skulle gjort slut. Hade nog varit ett mål att sikta mot, haha. 😉
Citera
2018-01-06, 13:39
  #74
Medlem
Flash-999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endaghenderdet
Är en tjej, men om jag skulle varit en kille så tvivlar jag kraftigt på att jag skulle gjort slut. Hade nog varit ett mål att sikta mot, haha. 😉

Ah. Så vad säger du som finsk tjej, kör du samma lätt konservativa stil som WolfCry?
Citera
2018-01-06, 22:32
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverCryWolf
Du är en äkta finne då, eller som vi säger 'supisuomalainen'

Känner du dig 'finsk'?

Om jag kommer från en väldigt strikt och gammaldags familj då, där enbart tre kan svenska och bor i Finland, men själv är jag uppvuxen i Sverige med min far från Finland som bara talar svenska?
Citera
2018-01-07, 09:56
  #76
Medlem
Guzs avatar
En hel del grymt förvirra(n)de inlägg om kulturskillnader osv här. Finns ju stora skillnader inom gruppen finskpråkiga, och stora skillnader inom gruppen finlandssvenskar (som ofta - inom gruppen - har vitt skild bakgrund, inte minst socialt). Dessutom har språkgränserna alltid rört på sig, och väldigt många har rötter från båda hållen (blandäktenskap).

Du kan förstås hitta skillnader, men sedan är det en annan sak om de gäller språkgrupperna som helhet, eller om du ofta kan hitta minst lika stora skillnader som beror t.ex. på geografi.

Finskspråkiga kan ju ha svensksprpkiga polare som de först efter flera år inser är svenskspråkiga, eller två svenskspråkiga träffas och utgå från att den andra är finskspråkig och fortsätta så en god tid innan de inser att de båda är sv.språkiga. Sådant har jag bevittnat många gånger i jobbsammanhang med koppling till Finland. Skulle knappast ske om deg fanns sådana enorma skillnader som någon antydde här.
Citera
2018-01-08, 00:43
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
En hel del grymt förvirra(n)de inlägg om kulturskillnader osv här. Finns ju stora skillnader inom gruppen finskpråkiga, och stora skillnader inom gruppen finlandssvenskar (som ofta - inom gruppen - har vitt skild bakgrund, inte minst socialt). Dessutom har språkgränserna alltid rört på sig, och väldigt många har rötter från båda hållen (blandäktenskap).

Du kan förstås hitta skillnader, men sedan är det en annan sak om de gäller språkgrupperna som helhet, eller om du ofta kan hitta minst lika stora skillnader som beror t.ex. på geografi.

Finskspråkiga kan ju ha svensksprpkiga polare som de först efter flera år inser är svenskspråkiga, eller två svenskspråkiga träffas och utgå från att den andra är finskspråkig och fortsätta så en god tid innan de inser att de båda är sv.språkiga. Sådant har jag bevittnat många gånger i jobbsammanhang med koppling till Finland. Skulle knappast ske om deg fanns sådana enorma skillnader som någon antydde här.

Nä så stor är nog inte skillnaden. Men något tyckte jag det låg i det när jag tänker tillbaka. Förutom oralsexet då. Har inte diskuterat med min finska sida av familjen vad som är finskt och inte, och har mest erfarenhet av just min egen släkt i Finland. De är definitivt mycket mer gammaldags och seriösa än min svenska släkt. Mina kusiner gifte sig innan de fick barn, ingen på den sidan har skiljt sig, att snacka om sex har jag aldrig hört dem göra.
Citera
2018-01-08, 19:31
  #78
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medanvi
Nä så stor är nog inte skillnaden. Men något tyckte jag det låg i det när jag tänker tillbaka. Förutom oralsexet då. Har inte diskuterat med min finska sida av familjen vad som är finskt och inte, och har mest erfarenhet av just min egen släkt i Finland. De är definitivt mycket mer gammaldags och seriösa än min svenska släkt. Mina kusiner gifte sig innan de fick barn, ingen på den sidan har skiljt sig, att snacka om sex har jag aldrig hört dem göra.

Jo, det kan nog ligga nåt i det.
Citera
2018-01-09, 17:17
  #79
Medlem
Ankdammsmans avatar
Spekulera är kul men fakta är roligare. De har, hör och häpna, sexualundersökningar i Finland och de visar följande (s 142f):

Citat:
Among young men and women, two thirds reported getting oral stimulation from their partner at least occasionally, and one-third of women and one-quarter of men said that they got it most of the time. [...] Half of women in relationships lasting over 30 years were still receiving oral sex from their partners, but only one-third of men were.

Det som sprids i tråden om rasmedvetna pryda finnar kontra dekadenta svenskar verkar mest vara en myt alltså. Jag orkar inte kolla siffrorna för analsex etc men den som vill får gärna göra det.
Citera
2018-02-16, 16:04
  #80
Medlem
endaghenderdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-999
Ah. Så vad säger du som finsk tjej, kör du samma lätt konservativa stil som WolfCry?

Nej
Citera
2018-03-03, 17:41
  #81
Medlem
har bott 3 år i helsingfors o satt på ca 30 tjejer där ( fina finskor) Säkert 20 har gillat att bli knullade analt så finskor är vilda i sängen. många gillar bli bundna o smiskade också mm. landet i övrigt gillar jag dock inte förutom att det är mindre svartskallar där
Citera
2018-03-03, 21:54
  #82
Medlem
Porrtidningssons avatar
Jag har varit dataansvarig i svenska-soumiföreningen och där var en finsk tjej som jag fick knulla analt säkert 200 ggr under de 10 år som jag var med i föreningen. Inga konstigheter där inte.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback