Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-09, 19:21
  #13
Medlem
Islington

Islington
Citera
2018-02-09, 20:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Jag har tidigare varit i London och då endast för fotboll och shopping, åkte ensam. Jag trivs verkligen i England och ville visa kärringen London men jag kan inte komma på något speciellt romantiskt. Ta en fika på River Café, shoppa på Harrods. Men vad sen?

Har ni några tips på romantiska saker och upplevelser i England? Behöver inte nödvändigtvis vara London.

Vad är det romantiska med att gå till Harrods? Det är snarare en överskattad turistfälla, och inte det minsta romantiskt. Ska ni syssla med "romantisk shopping", så kanske chokladbutiker eller liknande kan passa. Eller Columbia Road Flower Market & Shops. Är det några speciella typer av butiker, marknader, shoppinggator eller liknande som hon uppskattar? Funderar på om man kan rekommendera en bättre shoppingupplevelse än Harrods.

Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Skulle säga att hon gillar öl, shopping och restauranger med myspys faktor. Hade jag föreslagit musikal hade hon antagligen trott att jag gått och blivit fikus. Hon är inte av den "kultiverade " sorten om vi säger så.

Vill hon bara dricka öl, shoppa och gå på mysiga restauranger? Om hon inte är det minsta intresserad av kultur, så kanske det är bäst tills våren, sommaren eller hösten. Då ni kan satsa på promenad i en park, utsiktsplatser, och någon form av båttur. I London finns exempelvis Jason's kanalturer i Little Venice. Hade ni uppskattat konst, så hade jag dels rekommenderat Tate Modern och Tate Britain (och båtturen mellan dem). Men det finns ju city cruises på Themsen, om ni vill syssla med sådan typ av sightseeing. Eller hyra båt i Serpentine (Hyde Park) eller Regent's Park.

I övrigt är det svårt att komma med tips om hon endast vill shoppa, dricka öl och gå till mysiga restauranger. Vill hon verkligen inte göra något annat?
Citera
2018-02-09, 20:52
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinjosef
Islington

Islington

Kan du vara lite mer specifik? Vad är det romantiska som man kan göra där, exempelvis?
Citera
2018-02-09, 20:59
  #16
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Hyr en kanalbåt! Glid fram genom det engelska landskapet på de smala kanalerna i en kanalbåt. Denna typ av båtsemester ger er möjlighet att själva bestämma när ni vill stanna för lunch eller på en pub.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2903198

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback