Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-29, 18:42
  #1
Medlem
Tja,
Jag fick upp på min Galaxy S7 Edge att det fanns en systemuppdatering. Utförde den och telefonen startades om. Det kom fram till att jag skulle slå in mitt mönster-lösenord och samtidigt så lös Bakåt-knappen och Senaste-knappen och LED indikatorn uppe i hörnet men kunde ändå inte dra mitt mönster. Telefonen startades om och samma kom upp igen. Funkade fortfarande inte sen höll den på sådär ett tag, startades om och om igen. Sen kom det bara så långt att skärmen är svart fast LED indikatorn lyser, Bakåt-knappen lyser och Senaste-knappen lyser men inget mer.

Har provat att hålla in Power+Volym ner, Power+Volym Upp, Power+Hemknappen, Hemknappen+Volym Ner, Hemknappen+Volym upp, Volym Ner+Volym Upp och alla samtidigt men ingenting funkar.

Vad tusan ska jag göra? Kan inte ens tvinga den att stängas av/startas om.....
Citera
2017-12-30, 09:46
  #2
Medlem
Telefonen hade laddats ur inatt...
Testade starta med Power och Volym Ner, det kom upp så att jag kunde ladda ner något Costum OS men testade starta om den igen o den startades som vanligt... kom ändra fram till min hemskärm sen frös den och startades om.... Skulle slå in min mönster kod och den frös och stängdes av... Nu lyser Bakåt-knappen och Senaste-knappen och jag kan inte göra något annat :S
Citera
2017-12-30, 12:34
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazee
Nu lyser Bakåt-knappen och Senaste-knappen och jag kan inte göra något annat :S
Testa att ladda ner Kies och koppla mobilen till datorn så kanske det funkar bättre att göra om uppgraderingen därifrån eller återställa mobilen m.m.

Hjälper inte det så kan du försöka flasha den själv med hjälp av Odin enl. denna guide: https://www.youtube.com/watch?v=7SK3IMprKVQ
Citera
2018-03-08, 18:00
  #4
Medlem
hippilis avatar
Lånar tråden lite. Åxå en Samsung det går inte att exempelvis lägga in en länk från Youtube här någon som kan förklara vad dom kan vara fel? Gjorde en uppdatering vilket jag inte skulle gjort för nu går det inte se inlägg med imgur bilder. Luren är en Samsung GT-S7710 den kanske är för gammal?
Citera
2018-04-15, 13:24
  #5
Medlem
dra ner rom från sammobile o blås den med odin, glöm inte samsung usb drivers
Citera
2018-04-15, 13:26
  #6
Medlem
å uppdatera inte, bara om det absolut behövs. dvs fixa inget som inte är trasigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback