Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 09:26
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tystnadsplikt??
Enligt Pentagon lades projektet ned 2012 och var aldrig ens hemligstämplat! En FOIA-request om Elizondos påstådda uppsägning 2017 kom tillbaks blank eftersom det inte fanns någon uppsägning att visa.
Har du inte hört talas om, FOIA-exempt? Att ett project kan vara ej hemligstämplat men att enskildheter i samma project kan hemligstämplas?

Har du missat att t.ex. Bob Lazar trots allt hade varit anställd på Los Alamos, trots mångårig försäkran från myndigheterna att han inte hade varit det? Att det vid tiden helt okända säkerhetsföretag som clearade honom för anställning i Area 51, faktiskt visade sig existera? Etc ...

Jag säger inte att det bevisar att allt Lazar säger är sant. Jag säger att US National Security State inte är tillförlitlig när det kommer till information till allmänheten.

Citat:
Den påstådda chain of custody som ska finnas på filmerna har man inte kunnat visa upp.
Håller med i teknisk mening, men menar du att Pentagon inte skulle dementera i den händelse materialet inte kommer från dem? Och piloten, Comander David Fravor, som mycket övertygande bekräftar innehållet i Nimitz-videon med dokumentering?

Citat:
De påstått hemliga utomjordiska legeringarna blev helt plötsligt "metamaterial", (eventuellt efter att ett tag ha varit en tidningsgroda men det vet jag inte om det kommer från Elizondo/TTSA)..
Men vad spelar det för roll - du kommer väl bara hävda att "US deep secret state" mörklagt alltihop.
Ja, vad är ”metamaterials”?

Citat:
TTSA och Elizondo verkar enligt mig mest försöka bygga en hype genom halvlögner, antydningar och rehash av gammalt nedklippt material för att stimulera sin fundraising.
Så, du avfärdar allt som har presenterats av TTSA så här långt?

Hur förklarar du t.ex. Nimitz-incidenten om den inte gick till på det viset som presenteras av TTSA?

Vet du någon annan officiell chef för ett amerikanskt militärt UFO-program som har gått ut och sagt att fenomenet är verkligt? ”It’s here!”?

Och responsen i US MSM, New York Times (Pravda) inkluderat?

Jag får intrycket att din övertygelse om att ET inte har besökt Jorden gör att du svepande och föraktfullt avfärdar allt och alla som talar för motsatsen.

Stämmer det?
__________________
Senast redigerad av onopono 2018-09-06 kl. 09:29.
Citera
2018-09-06, 09:32
  #218
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Har du inte hört talas om, FOIA-exempt? Att ett project kan vara ej hemligstämplat men att enskildheter i samma project kan hemligstämplas?

Har du missat att t.ex. Bob Lazar trots allt hade varit anställd på Los Alamos, trots mångårig försäkran från myndigheterna att han inte hade varit det? Att det vid tiden helt okända säkerhetsföretag som clearade honom för anställning i Area 51, faktiskt visade sig existera? Etc ...

Jag säger inte att det bevisar att allt Lazar säger är sant. Jag säger att US National Security State inte är tillförlitlig när det kommer till information till allmänheten.

Håller med i teknisk mening, men menar du att Pentagon inte skulle dementera i den händelse materialet inte kommer från dem? Och piloten, Comander David Fravor, som mycket övertygande bekräftar innehållet i Nimitz-videon med dokumentering?

Ja, vad är ”metamaterials”?

Så, du avfärdar allt som har presenterats av TTSA så här långt?

Hur förklarar du t.ex. Nimitz-incidenten om den inte gick till på det viset som presenteras av TTSA?

Vet du någon annan officiell chef för ett amerikanskt militärt UFO-program som har gått ut och sagt att fenomenet är verkligt? ”It’s here!”?

Och responsen i US MSM, New York Times (Pravda) inkluderat?

Jag får intrycket att din övertygelse om att ET inte har besökt Jorden gör att du svepande och föraktfullt avfärdar allt och alla som talar för motsatsen.

Stämmer det?

Vid FOIA exemption ges inte beskedet att inga filer finns, då ges beskedet att de inte kan lämnas ut...
Citera
2018-09-09, 12:13
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vid FOIA exemption ges inte beskedet att inga filer finns, då ges beskedet att de inte kan lämnas ut...
Hur vet du det i varje enskilt fall?
Citera
2018-09-09, 12:20
  #220
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur vet du det i varje enskilt fall?

Två svar har du gett - båda gångerna lyckades du krascha på det jag skrev i mitt inlägg:
Men vad spelar det för roll - du kommer väl bara hävda att "US deep secret state" mörklagt alltihop.

Sätt igång och ge exempel på hur man ljugit om FOIA-requests om det är något du tänker hävda. Därtill får du gärna förklara vad Pentagon skulle ha att vinna på att ljuga om NÄR elizondo slutade hos dem? Det är ju inte som om de försökt mörka att han arbetade för dem, eller vad han arbetade med....
Citera
2019-02-06, 21:57
  #221
Medlem
Gavins-Friends avatar
Såg hans podcast hos Joe Rogan efter jag sett den med Travis.

Såhär känns det för mig: Han har haft ett intresse för detta i majoriteten av sitt liv, min gissning är att han hållit på med detta på amatörnivå och sen blivit lurad på liknande sätt som scientoligikyrkan fast med UFO osv. istället. Det här med att han inte kan gå in på detaljer, vilka hans kollegor är, vilka som fått in honom på detta osv. ger mig starka varningssignaler. Känns som han är med i en sekt som lurar honom på pengar.

För att få mer info (precis som med scientologerna) behöver han betala för någonting och hamnar djupare och djupare i det här kaninhålet.

Tycker synd om honom. Om det nu inte skulle visa sig att det är han som har rätt haha. Problemet är dock att han inte nämner vad det är som sker på ett bra sätt (återigen så påminner det om Scientologi och andra sekter) och han har inte många argument. Tror han fastnat i ett kaninhål och inte kan ta sig ur det

Obs. Såklart inget jag vet men är min känsla.
Citera
2019-06-15, 19:59
  #222
Medlem
Arthur Dents avatar
Tom DeLonge och Joe Rogan i samtal. Vilken jäkla historia han har DeLonge, antingen har han satt igång något världomvälvande eller så blir han utnyttjad något så fruktansvärt.

https://www.youtube.com/watch?v=5n_3mnJfHzY
Citera
2019-06-16, 01:30
  #223
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Tom DeLonge och Joe Rogan i samtal. Vilken jäkla historia han har DeLonge, antingen har han satt igång något världomvälvande eller så blir han utnyttjad något så fruktansvärt.

https://www.youtube.com/watch?v=5n_3mnJfHzY

Well, Tom har ju alltid varit lite skum och skruvad men tycker det dom gör nu är intressant sen var det väääldigt korkat av han att göra podden med Rogan innan han fick säga saker vilket han fick göra typ nån månad efter han var med i podden.

Har kollat på dom 3 avsnitten som sänts av serien dom gjort, rekommenderar på att kolla in dom. Här kan man se dom två första >LÄNK< tredje lär väll komma där snart, annars hittar man det på torrent sidor.
Citera
2019-06-16, 12:05
  #224
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Well, Tom har ju alltid varit lite skum och skruvad men tycker det dom gör nu är intressant sen var det väääldigt korkat av han att göra podden med Rogan innan han fick säga saker vilket han fick göra typ nån månad efter han var med i podden.

Har kollat på dom 3 avsnitten som sänts av serien dom gjort, rekommenderar på att kolla in dom. Här kan man se dom två första >LÄNK< tredje lär väll komma där snart, annars hittar man det på torrent sidor.

Som jag ser det är UFO-fenomenet bevisat, man kan inte få så mycket mer trovärdiga ögonvittnen än så här, och dessutom fånga objektet på film. Diskussionen borde inte vara huruvida fenomenet existerar utan varifrån kommer dessa farkoster och vad är deras syfte. Jag tror att trycket på ansvariga myndigheter kommer öka.
Citera
2019-06-16, 13:04
  #225
Medlem
Arthur Dents avatar
Om någon hittar var man kan streama avsnitt 3 av Unidentified får ni gärna länka.
Citera
2019-06-23, 16:58
  #226
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Den ENA filmen har vi ju fått veta ursprung på men den ANDRA filmen där vet vi inte ens vilken stat som flygplanen tillhör. F.18 är ju knappast unika för USA och inte det engelska språket heller. Så även om det är troligt att det är USA så har vi ju inte sett någon som helst chain of custody och kanske borde vänta med at uttala oss om vem / var / när för just den filmen (Gimbal)

Filmerna, Go fast och Gimbal är tagna av piloter som låg utanför Floridas kust på USS Rooesvelt 2015. De övade för insatser i Mellanöstern och hade upprepade kontakter med dessa farkoster, det var tre olika. När de sedan förflyttades till Mellanöstern följde farkosterna efter, otroligt nog.
Citera
2019-06-23, 17:40
  #227
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Filmerna, Go fast och Gimbal är tagna av piloter som låg utanför Floridas kust på USS Rooesvelt 2015.

Ja det verkar vara så, men det var ju inte känt när jag skrev inlägget du kommenterar - och det var inte heller de två filmerna Gimbal och GoFast som jag skrev om - det var i själva verket Gimbal och FLIR-1 jag refererade till i inlägget du kommenterar. Go Fast var inte ens släppt då.

Citat:
De övade för insatser i Mellanöstern och hade upprepade kontakter med dessa farkoster, det var tre olika. När de sedan förflyttades till Mellanöstern följde farkosterna efter, otroligt nog.
ok... Jag är dock fullt tillfreds med de omfattande debunkningar som gjorts av dessa filmer..
Citera
2019-06-23, 18:37
  #228
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja det verkar vara så, men det var ju inte känt när jag skrev inlägget du kommenterar - och det var inte heller de två filmerna Gimbal och GoFast som jag skrev om - det var i själva verket Gimbal och FLIR-1 jag refererade till i inlägget du kommenterar. Go Fast var inte ens släppt då.


ok... Jag är dock fullt tillfreds med de omfattande debunkningar som gjorts av dessa filmer..

Ok, vad var det för föremål på filmerna enligt de massiva debunkningarna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback