Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-15, 15:41
  #157
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Att såna som du jobbar hårt för att polarisera forskning och rapportering i tillåtna och icke tillåtna fält är knappast Keans fel.
Det är fortfarande du som blandade in hennes meriter i diskussionen - jag försökte hålla dem utanför och enbart belysa hennes inblandning i TTSA. Så behåll du dina halmdockor för dig själv bäste herr onopono.
Citera
2018-03-11, 17:11
  #158
Medlem
SnakePlissskens avatar
Nu har to the stars släppt sin tredje film - om nån tror att det inte är en fågel så kan ni ju skriva en rad, annars kanske vi bara ska låta pinsamheten självdö..

https://youtu.be/wxVRg7LLaQA


Nog är det märkligt att vi bara får se korta klipp istället för sammanhanget?
Nog är det märkligt att TTSA påstår att det finns chain of custody men aldrig visar denna!
Nog är det märkligt...

Edit: Intressant också att folk som kommenterar filmen skriver att den inte alls är exklusiv för TTSA utan har funnits på Vimeo i över 2 år.. så hur var det nu med de unika släppen från Pentagon???
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-03-11 kl. 17:26.
Citera
2018-03-19, 08:38
  #159
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu har to the stars släppt sin tredje film - om nån tror att det inte är en fågel så kan ni ju skriva en rad, annars kanske vi bara ska låta pinsamheten självdö..

https://youtu.be/wxVRg7LLaQA


Nog är det märkligt att vi bara får se korta klipp istället för sammanhanget?
Nog är det märkligt att TTSA påstår att det finns chain of custody men aldrig visar denna!
Nog är det märkligt...

Edit: Intressant också att folk som kommenterar filmen skriver att den inte alls är exklusiv för TTSA utan har funnits på Vimeo i över 2 år.. så hur var det nu med de unika släppen från Pentagon???

Hmm, nu sitter jag iofs på mobilen och tycker att det är lite svårt att se vad det är för något i videon och kanske syns bättre på stor skärm men, av det jag kan se så ser det verkligen inte ut som en fågel och jag har svårt att föreställa mig att vältränade piloter aldrig sett fåglar förr under flygningar och då misstar en fågel för något UAP.

Angående det som skrivs i kommentarerna, påstår TTSA att videon är exklusiv för dom samtidigt om den funnits på vimeo i två år? Var kommer videon ifrån då?
Citera
2018-03-19, 08:52
  #160
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Hmm, nu sitter jag iofs på mobilen och tycker att det är lite svårt att se vad det är för något i videon och kanske syns bättre på stor skärm men, av det jag kan se så ser det verkligen inte ut som en fågel och jag har svårt att föreställa mig att vältränade piloter aldrig sett fåglar förr under flygningar och då misstar en fågel för något UAP.

Angående det som skrivs i kommentarerna, påstår TTSA att videon är exklusiv för dom samtidigt om den funnits på vimeo i två år? Var kommer videon ifrån då?

TTSA har rätt om ursprunget - någon ersatte en två år gammal film på vimeo med denna vilket skapade en massa onödig förvirring.
Citera
2018-03-19, 08:58
  #161
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
TTSA har rätt om ursprunget - någon ersatte en två år gammal film på vimeo med denna vilket skapade en massa onödig förvirring.

Ja jag misstänkte att det kunde vara något missförstånd då det vore otroligt klumpigt av TTSA att påstå att en två år gammal vimeovideo skulle vara deras egna exklusiva video.

Visst det hade inte förvånat mig då det finns så otroligt många lögnare och lurendrejare inom ufo-rörelsen likt skräp som secureteam och thirdphaseofmoon med flera men just TTSA uppfattar jag iaf hittills som seriösa och som skulle tänka två gånger innan dom släpper nån bomb som skulle kunna få dom att framstå som hoaxes osv.
Citera
2018-03-19, 09:18
  #162
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja jag misstänkte att det kunde vara något missförstånd då det vore otroligt klumpigt av TTSA att påstå att en två år gammal vimeovideo skulle vara deras egna exklusiva video.

Visst det hade inte förvånat mig då det finns så otroligt många lögnare och lurendrejare inom ufo-rörelsen likt skräp som secureteam och thirdphaseofmoon med flera men just TTSA uppfattar jag iaf hittills som seriösa och som skulle tänka två gånger innan dom släpper nån bomb som skulle kunna få dom att framstå som hoaxes osv.

Varför tror du att piloterna tolkade objektet som ett ufo/upa? Inget de säger eller gör i filmen tyder väl på det? De verkar ju bara lattja runt och testa radar lock och skrattar glatt - eftersom filmen dessutom är så kort får vi ju inte höra dem diskutera vad det kan vara.

Jag skulle bli extremt förvånad om det inte är en fågel eller kanske en ballong (den är kall) som vobblar fram.
Intressant med filmen är dock att det av den unika id-koden till höger verkar vara samma film/flygning som Gimbalklippet tagits från. TTSA sitter alltså och klipper ut ”spännande” sekvenser ur samma film för att få det att verka som om de har mer material än de har. Och samtidigt berövas vi både sammanhang och påstådd chain of custody...
Citera
2018-03-21, 16:24
  #163
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför tror du att piloterna tolkade objektet som ett ufo/upa? Inget de säger eller gör i filmen tyder väl på det? De verkar ju bara lattja runt och testa radar lock och skrattar glatt - eftersom filmen dessutom är så kort får vi ju inte höra dem diskutera vad det kan vara.

Jag skulle bli extremt förvånad om det inte är en fågel eller kanske en ballong (den är kall) som vobblar fram.
Intressant med filmen är dock att det av den unika id-koden till höger verkar vara samma film/flygning som Gimbalklippet tagits från. TTSA sitter alltså och klipper ut ”spännande” sekvenser ur samma film för att få det att verka som om de har mer material än de har. Och samtidigt berövas vi både sammanhang och påstådd chain of custody...
Det de verkar vara mest uppspelta över är att de lyckas få radarn att låsa vid målet.
Tyder ju på att de vet vad målet är för något och att överraskningen ligger i förvåningen att radarn kunde låsa på den typen av mål imho.
Citera
2018-03-31, 05:15
  #164
Medlem
Metabunk har bra förklaringar. https://www.metabunk.org/go-fast-foo...balloon.t9569/

https://www.youtube.com/watch?v=IRd1RY2PuvA

No aliens ladies and gents
Citera
2018-06-01, 03:01
  #165
Medlem
Ny avhemligad rapport från Nimitz-incidenten: https://coi.tothestarsacademy.com/tictacreport
Citera
2018-06-01, 07:49
  #166
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ny avhemligad rapport från Nimitz-incidenten: https://coi.tothestarsacademy.com/tictacreport

Mycket märkligheter nu..

Samma rapport släpptes redan den 24 maj på nätet och då påstods den komma från en militär källa, ToTheStars hävdar å andra sidan att rapporten kommer från en USG-källa i Washington.. Här är jag dock beredd att tro på ToTheStars då de även hänvisar till att den rapporten skulle kommit från George Knapp...

På själva rapporten står det dock ingenting - vare sig författare, avsändare, datum eller någonting alls som kan identifiera den.. (ToTheStars skriver för övrigt att den är "unclassified" så varifrån du får att den skulle vara "avhemligad" vet jag inte riktigt?). Så varifrån kommer rapporten - vem skrev den,till vem, och varför?

Washington Post publicerade dessutom en artikel (källa, se nedan) om TTSA den 30 maj där de kraftigt ifrågasätter deras tidigare Nimitz-rapportering:
Citat:
The 2004 video highlighted by the Times is a touchstone for To the Stars, which put out its own report that, with its blacked-out passages, resembled a declassified government document. The report described how the unidentified object off the coast of California moved "in a manner that seemed to defy the laws of flight physics" and how the F/A-18 pilots, greeted upon their return by TVs playing "Men in Black" and "The X-Files," felt their observations were not taken seriously. One pilot, furious at the ridicule, sent detailed notes to an aunt. "Keep this because this is important stuff," the pilot wrote.

Yet the report from To the Stars is not a government document, according to a Pentagon spokesperson. Dated Sept. 7, 2017, it was created 13 years after that UFO incident, as To the Stars geared up to court investors.

Det är ju patetiskt att höra att ToTheStars alltså ska ha skrivit denna rapport helt själva och sedan strukit över halva texten för att få den att verka autentisk.

Desto mer man läser om TomDeLonges äventyr desto mer besviken blir man, minst sagt..

Avslutar för denna gång med ett till citat från Washington Post:

Citat:
An official with the Defense Intelligence Agency maintains that the hype over the secret Pentagon UFO program is misleading.

“Some out there seem to be making this into more than it really is,” said the official, who was granted anonymity because he was not authorized to speak publicly. The program, he said, was not created to investigate unearthly technology but simply to prepare for aerospace advances by foreign adversaries — and was shuttered in 2012 because “there was limited value in what was produced.”
https://www.washingtonpost.com/lifes...=.cfe5f3481f8b
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-06-01 kl. 07:58.
Citera
2018-06-01, 12:33
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Washington Post publicerade dessutom en artikel (källa, se nedan) om TTSA den 30 maj där de kraftigt ifrågasätter deras tidigare Nimitz-rapportering:


Det är ju patetiskt att höra att ToTheStars alltså ska ha skrivit denna rapport helt själva och sedan strukit över halva texten för att få den att verka autentisk.

Desto mer man läser om TomDeLonges äventyr desto mer besviken blir man, minst sagt..

Avslutar för denna gång med ett till citat från Washington Post:


https://www.washingtonpost.com/lifes...=.cfe5f3481f8b
Förstahandsvittnen(Pilot) bekräftar det väsentliga i Nimitz rapporten(UAP) vi behöver egentligen inte Tom Delonge eller hans TTSA för det. En anonym pentagon källa säger inte så mycket heller.
__________________
Senast redigerad av Imladris 2018-06-01 kl. 12:39.
Citera
2018-06-01, 13:04
  #168
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Förstahandsvittnen(Pilot) bekräftar det väsentliga i Nimitz rapporten(UAP) vi behöver egentligen inte Tom Delonge eller hans TTSA för det. En anonym pentagon källa säger inte så mycket heller.

Vika vittnen är det? Av 6 piloter som bör ha sett samma sak vet vi bara vilka två stycken är - Fravor som tyckte sig se något märkligt, och Slaight som inte alls verkar säker på att det var något märkligt trots att han tittade på samma sak - han har istället sagt att det kan ha varit t.ex. en missil..

Båda dessa uttalanden skedde fjorton (14!) år efter händelsen ifråga.

Sen kan man ju även fundera på hur piloterna mådde av all anspänning - eller som Slaight beskriver det:
I became nervous when I heard the female controller for the second time, I could sense concern and urgency in her voice and I realized this was not a drill and that this was for real.

At this point I was frightened due to the fact that we were being asked if we had any weapons available. I became concerned because we were in a situation that we may have to use our aircraft itself as weapon. I was thinking to myself that this could be another September 11th-style attack that we were being asked to intercept

thought they were witnessing a crash perhaps that of an unidentified aircraft, as they made the mental transition from intercept mission to search and rescue.

became alarmed and initially thought that perhaps this was an unannounced, classified missile test by a U.S. Navy submarine. As such, they were concerned that the object could pose a threat, especially given the fact both F-18s were unarmed.

they experienced some time dilation during the incident but believes it was due to their heightened state of excitement and adrenaline
Knappast underligt om man missuppfattar något under sådana omständigheter när de både är nervösa, stressade, skrämda, oroliga osv..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback