Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-29, 17:11
  #1
Medlem
Ålder
19

Vikt
67kg

Längd
183cm

Uppskattad BF%
10% - 15%


Styrkestats, bänk, böj och mark:
Mark: 140kg
Böj: 120kg
Bänk: 105kg

Träningserfarenhet:
2 år gym
Aktiv med mycket sporter i min ungdom

Tidigare kurer
testat dbol en vecka så detta är min första riktiga kur

Aktuell kur
Testo e 250mg/ml, 1ml e5d v1-14
Dbol v1-5 20mg ed

PCT (14 dagar efter sista injekt)
nolva 20mg ed (50 dagar) frontning med 40mg 2 första dagarna
Citera
2017-12-29, 17:19
  #2
Medlem
Är 3 veckor in i kuren, har gått upp till 71kg i vikt, nytt pb i bänk blev 110kg! extremt nöjd med kuren hittills då jag känner mig riktigt stark och får sjukt bra pump av minsta lilla. även ökat i styrka på sittande millitärpress från en 6a på 60kg till 11 reps på samma vikt
inte ätit jättemycket hittills under kuren trots att de var planerat att bulka, men börjat äta mer de senaste dagarna och ska försöka ligga på ett kaloriöverskott under hela kuren och även några veckor efter för att behålla så mycket muskler som möjligt när testo nivåerna sjunker
Citera
2017-12-29, 17:37
  #3
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodeep
Är 3 veckor in i kuren, har gått upp till 71kg i vikt, nytt pb i bänk blev 110kg! extremt nöjd med kuren hittills då jag känner mig riktigt stark och får sjukt bra pump av minsta lilla. även ökat i styrka på sittande millitärpress från en 6a på 60kg till 11 reps på samma vikt
inte ätit jättemycket hittills under kuren trots att de var planerat att bulka, men börjat äta mer de senaste dagarna och ska försöka ligga på ett kaloriöverskott under hela kuren och även några veckor efter för att behålla så mycket muskler som möjligt när testo nivåerna sjunker

Ungefär precis nu får du tryck av teston med, och så svullnar du upp som en spärrballong. Akta pumpen i korsryggen. Räkna med att pissa av dig några kilo efter kuren.
Citera
2017-12-29, 22:08
  #4
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Ser bra ut! Kul att det fäster fint. Bra doser och vettigt tänk, en liten miss bara; 14 dagar efter sista sticket testo e på den dosen så har du fortfarande kvar i kroppen. Halveringstid = 10,5 dagar så 20-21 dagar får du vänta om du vill säkerställa att inget äts i onödan.
Förutsatt då att du inte behöver sätta in SERM tidigare pga gyno.


Lycka till å kör hårt, tänk på att din kropp fortfarande är ung så ta inte ut den på alltför hårda svängar som kan kosta senare i livet.


Edit: Är lite nyfiken på kost - hur är upplägget/tänket?


Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-30, 00:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Ser bra ut! Kul att det fäster fint. Bra doser och vettigt tänk, en liten miss bara; 14 dagar efter sista sticket testo e på den dosen så har du fortfarande kvar i kroppen. Halveringstid = 10,5 dagar så 20-21 dagar får du vänta om du vill säkerställa att inget äts i onödan.
Förutsatt då att du inte behöver sätta in SERM tidigare pga gyno.


Lycka till å kör hårt, tänk på att din kropp fortfarande är ung så ta inte ut den på alltför hårda svängar som kan kosta senare i livet.


Edit: Är lite nyfiken på kost - hur är upplägget/tänket?


Mvh,

-Alfred
okej, tack för tipset med nolvan angående kosten så har jag inget kostschema eller så, äter något lätt till frukost (kolhydrater) innan träning. efter träningen försöker jag bara trycka i mig så mycket mat jag kan, brukar hamna runt 4-5 måltider där jag bland annat har matlåda med kyckling/ris. de andra måltiderna försöker jag mest få i mig så mycket kalorier och protein som möjligt då jag har ganska svårt att gå upp i vikt utan att tappa de så fort jag tabbar mig lite med kosten och behöver starta om från ruta ett med små måltider. dricker även cirka 3-4 proteinshakes dagligen, 1 efter varje måltid. tänket är så att jag ska kunna äta mer för varje vecka som går då jag har extremt lätt för att bli av med fettet, när jag lagt på mig för mycket så gör jag en `mini cut`och sen fortsätter bulka
Citera
2017-12-30, 00:23
  #6
Medlem
Loafees avatar
Du har gjort en del av läxan, så jag ska inte predika någonting om ålder eller liknande. Vill bara säga att jag tycker Dbollarna är overkill, och det är mer riktat till läsare av tråden än TS. Men jag är närmre medelålders än många, så konservatismen hör väl därtill.

Lycka till nu. Kliv inte i samma hål av omognad som så många andra. Hjärna före hjärta. Intelligens före känslor. Du har tagit klivet in i Midgård, här finns förunderliga mirakel och fasansfulla monster.
Citera
2017-12-30, 09:33
  #7
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodeep
okej, tack för tipset med nolvan angående kosten så har jag inget kostschema eller så, äter något lätt till frukost (kolhydrater) innan träning. efter träningen försöker jag bara trycka i mig så mycket mat jag kan, brukar hamna runt 4-5 måltider där jag bland annat har matlåda med kyckling/ris. de andra måltiderna försöker jag mest få i mig så mycket kalorier och protein som möjligt då jag har ganska svårt att gå upp i vikt utan att tappa de så fort jag tabbar mig lite med kosten och behöver starta om från ruta ett med små måltider. dricker även cirka 3-4 proteinshakes dagligen, 1 efter varje måltid. tänket är så att jag ska kunna äta mer för varje vecka som går då jag har extremt lätt för att bli av med fettet, när jag lagt på mig för mycket så gör jag en `mini cut`och sen fortsätter bulka

Högre fettmängd = långsammare LBM-gains. Fakta. Om du nu är seriös nog att börja mixtra med hormoner så tycker jag du ska steppa upp gamet på matsidan också. Se till att ta reda på hur mycket din kropp behöver exakt. Om du nu upplever ett problem med att gå upp i vikt och behålla den vikten så känns det rätt osmart att sitta å gissa med kosten å köra enligt gamla klassikern "trycker i mig så mycket jag kan" vilket kan vara allt mellan 500kcal för någon och 5k kcal för en annan.

Att bygga fett för å sen deffa bort det är rätt kontraproduktivt också. Om kroppen bygger en massa fett så kommer den att bygga mindre LBM-gains. När du ska bli av med fettet måste du kapa kcal = LBM-gains drabbas. Att bulka å deffa är i regel alltså kontraproduktivt och egentligen bara en ursäkt för folk som inte orkar styra upp kosten.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-12-30, 11:24
  #8
Medlem
Ålder
19

Vikt
67kg

Längd
183cm

Uppskattad BF%
10% - 15%


Styrkestats, bänk, böj och mark:
Mark: 140kg
Böj: 120kg
Bänk: 105kg

köper verkligen människor det här?

i absolut bästa fall om du nu ligger på 10 % bf så kan vi plocka bort 7 kg av din kroppsvikt

det innebär att du landar på LBM 60 kg på 183 cm.... mannen min flickvän har större armar än dig, du gör fan inga 100 kg i bänkpress var ärlig i rapporten nu istället för att försöka undvika alla rävars predikningar för det är predikningar som du behöver och som du kommer ha nytta av....
Citera
2017-12-30, 20:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Högre fettmängd = långsammare LBM-gains. Fakta. Om du nu är seriös nog att börja mixtra med hormoner så tycker jag du ska steppa upp gamet på matsidan också. Se till att ta reda på hur mycket din kropp behöver exakt. Om du nu upplever ett problem med att gå upp i vikt och behålla den vikten så känns det rätt osmart att sitta å gissa med kosten å köra enligt gamla klassikern "trycker i mig så mycket jag kan" vilket kan vara allt mellan 500kcal för någon och 5k kcal för en annan.

Att bygga fett för å sen deffa bort det är rätt kontraproduktivt också. Om kroppen bygger en massa fett så kommer den att bygga mindre LBM-gains. När du ska bli av med fettet måste du kapa kcal = LBM-gains drabbas. Att bulka å deffa är i regel alltså kontraproduktivt och egentligen bara en ursäkt för folk som inte orkar styra upp kosten.

Mvh,

-Alfred
ligger på cirka 3k kalorier om dagen, räknar lite då och då så ja vet cirka hur mycket jag får i mig om dagen.
är inte expert på kost men försöker lära mig mer och mer. ligger även på cirka 150g protein om dagen. men tycker själv att så som jag äter nu och även innan kur har funkat bra för mig då jag går upp lite i fett och ser allmänt större ut även i muskler. de e mycket ägg, kyckling, bacon, ris, pasta osv
Citera
2017-12-30, 21:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
Ålder
19

Vikt
67kg

Längd
183cm

Uppskattad BF%
10% - 15%


Styrkestats, bänk, böj och mark:
Mark: 140kg
Böj: 120kg
Bänk: 105kg

köper verkligen människor det här?

i absolut bästa fall om du nu ligger på 10 % bf så kan vi plocka bort 7 kg av din kroppsvikt

det innebär att du landar på LBM 60 kg på 183 cm.... mannen min flickvän har större armar än dig, du gör fan inga 100 kg i bänkpress var ärlig i rapporten nu istället för att försöka undvika alla rävars predikningar för det är predikningar som du behöver och som du kommer ha nytta av....
jag chansa ganska mycket på kroppsfettet, hade iallafall inte alls mycket fett innan kuren då jag fått lite återfall på andra grejer o skitit i kosten helt, nu har jag dock tagit tag seriöst med kosten igen och även lagt på mig mer fett.
har ingen anledning att ljuga om min styrkesats tar mer än gärna emot predikningar då jag vill lära mig så mycket som möjligt!
lägger mycket fokus på styrka i bänk och squats (även mark men tränar inte de lika tungt då jag har svårt med form) så börjar varje bröst/rygg/ben pass med de övningarna sen fokuserar jag mer på högintensiv träning på kompletterings övningarna
Citera
2017-12-31, 07:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Ser bra ut! Kul att det fäster fint. Bra doser och vettigt tänk, en liten miss bara; 14 dagar efter sista sticket testo e på den dosen så har du fortfarande kvar i kroppen. Halveringstid = 10,5 dagar så 20-21 dagar får du vänta om du vill säkerställa att inget äts i onödan

Är detta något nytt? Standard PCT för testo 250mg/e5d brukar väl alltid vara att börja käka nolva 2 veckor efter sista sticket? Om man kör 250mg/e4d gäller samma då också?
Citera
2018-01-06, 00:40
  #12
Medlem
4 veckor in i kuren, känner ganska tydligt av att testot kickat in denna veckan på gymmet och humöret osv.
börjat trappa ner på dbol nu så har 3 dagar kvar på 10 mg och sen är det endast testo resten av kuren.
nytt pb i bänk blev 115kg i förrgår. även en 2a på 120kg i squats.
får sjukt pump på gymmet redan efter första setet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback