Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-29, 19:26
  #13
Medlem
Antagligen för sent nu men kan ju vara för framtida information; antingen kan du krossa tabletten (vitlökspress är kanon) och lägga den i en gelatinkapsel (obs gelatin och inte vegetabilisk) och köra upp i röven tills second knucklen är inne (annars kommer den inte tillräckligt långt upp för att tas upp av slemhinnorna). Alternativt kan du ta pulvret och lägga det i en bit toapapper, "stäng" och blötlägg hela biten, akta så att du inte har för mycket toapapper för då kommer det inte tas upp.

Men ha som sagt respekt för den vägen, vissa upplever betydligt starkare rus så ta en mindre dos än vad du vanligen brukar göra.
Citera
2017-12-31, 15:24
  #14
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Oral = 40-60%
Nasal = 60-70%
Rectal = 80-90%
IV borde vara 90-100 men inte säker
Det här är skapligt rätt, men den orala biotillgänglogheten tycks enligt vissa öka med dosens storlek. Det låter litet märkligt, men jag kan varken tala för eller emot det.

Intravenöst är biotillgängligheten alltid och utan undantag 100%. Det gäller alltså för alla droger.
Citera
2018-01-01, 03:27
  #15
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Det här är skapligt rätt, men den orala biotillgänglogheten tycks enligt vissa öka med dosens storlek. Det låter litet märkligt, men jag kan varken tala för eller emot det.

Intravenöst är biotillgängligheten alltid och utan undantag 100%. Det gäller alltså för alla droger.
En gammal visade att buprenorfin endast har en BA på 98 % intravenöst.
Citera
2018-01-01, 09:21
  #16
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
En gammal visade att buprenorfin endast har en BA på 98 % intravenöst.
Det är ologiskt om du tänker efter. Biotillgängligheten talar om hur mycket av drogen som hamnar i blodbanan. Vid IV är det naturligtvis 100%.
Citera
2018-01-01, 09:43
  #17
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Det är ologiskt om du tänker efter. Biotillgängligheten talar om hur mycket av drogen som hamnar i blodbanan. Vid IV är det naturligtvis 100%.
Jag vet. Kom bara att tänka på studien som visade att IV gav 98 % och injektion i artär 100 %.
__________________
Senast redigerad av Gerbanis 2018-01-01 kl. 09:45.
Citera
2018-01-01, 09:51
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Jag vet. Kom bara att tänka på studien som visade att IV gav 98 % och injektion i artär 100 %.

Varför är det skillnad då? Ge mig studien.

En update, rövpannan satte sig utmärkt. Var ett par dagar sen jag gjorde det men sen dess har jag skitit lite konstigt. Som man bäddar får man ligga antar jag.

Var lite full så kände inte så mycket men det var en lyckad kväll. Blev lite pundigt med en tratt i röven dock men i övrigt gick det bra. Kommer väl inte göra om det då det kändes rätt smutsigt, oralt funkar det med.
Citera
2018-01-01, 10:19
  #19
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KefftLiv
Varför är det skillnad då? Ge mig studien.

En update, rövpannan satte sig utmärkt. Var ett par dagar sen jag gjorde det men sen dess har jag skitit lite konstigt. Som man bäddar får man ligga antar jag.

Var lite full så kände inte så mycket men det var en lyckad kväll. Blev lite pundigt med en tratt i röven dock men i övrigt gick det bra. Kommer väl inte göra om det då det kändes rätt smutsigt, oralt funkar det med.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6115924
Citera
2018-01-01, 10:26
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6115924

Tack tack! Coolt, haha.
Citera
2018-01-01, 11:36
  #21
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6115924
Det där lät inte särskilt sakligt. Ingenstans skriver de vart de två procenten tar vägen - för någonstans måste de ta vägen och de är ju redan i blodbanan.
Det finns bara två organ mellan venerna och artärerna, nämligen hjärtat och lungorna. Skulle två procent av dosen fastna där på något vis? Vad blir konsekvensen av tusen injicerade doser? Ligger då tjugo doser kvar i hjärtat och lungorna?

Mycket märkligt, det där. Jag kan inte riktigt köpa det som det är just nu, trots att det kommer från landet som aldrig har fel med forskarna som aldrig ljuger.
Citera
2018-02-03, 17:35
  #22
Medlem
fattar att de slår snabbare och ger en större kick om man löser upp pillerna först men...
Varför krångla till de, det är väl bara trycka upp pillret så sköter det sig självt?
Man lär ju få samma upptagning utav drogen hur som eller was?
Citera
2018-02-05, 23:34
  #23
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingrar
fattar att de slår snabbare och ger en större kick om man löser upp pillerna först men...
Varför krångla till de, det är väl bara trycka upp pillret så sköter det sig självt?
Man lär ju få samma upptagning utav drogen hur som eller was?
Nej. Tarmarna tar upp vätska, inte fasta föremål. Magens uppgift är att lösa upp så mycket som möjligt av det du stoppar i den innan den skickar det vidare till tarmarna för absorption, medan du här går förbi magsäcken genom att köra upp ditt knark i röven. Således måste substansen först lösas till en vätska.
Citera
2019-05-06, 23:17
  #24
Medlem
gammatrons avatar
Du KAN plugga den (peta in den) det tar lite tid men man jagar ju inte kickar, det är gött att bar känna det smyga sig på en. Det gör jag när jag måste ta flera sub alla får inte plats i näsan.
Nu har jag en kasse pumpar så den blir en rövare. Nasaltt provade jag, det sved som en jävel och det mesta rann ut. Lite sketnödig blir man efter som det är starkt men det lägger sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback