Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-01-31, 04:39
  #61
Medlem
Beror mest på vem som betalar dom . Vad dom tycker. Mannen avgör.

Kvinnor tycker inte.
Citera
2018-01-31, 19:10
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Jag känner mig så imponerad av dig, ärligt... Tack!
Varsågod, säg till om det är något mer du undrar
Citera
2018-01-31, 19:30
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Absolut, det är en känd stuide som blivit replikerad många gånger: Länk. Summering och källhänvisning finns i inlägg #363 under rubriken "Skillnader i inställning till sex är mycket stor".

Om män får välja ligger de så klart med en mer attraktiv kvinna än en mindre attraktiv men som vem som helst som går ut en lördagskväll kan notera så kan männens standard sjunka till pinsamt låga nivåer. Jag brukar ta som exempel att den tydligaste könsskillnaden när det kommer till detta är att om en kille och tjej är på dejt och med en attraktiv person som visar sig vara oerhört trist/ointelligent etc. så skulle de flesta män tänka att "Om jag bara får ligga så är det värt det" medans de flesta tjejer aldrig skulle släppa till under de omständigheterna.
Det här är ju inte så svårt att förstå om man tar i beaktande det biologiska, att det är kvinnan som bär, ammar och uppfostrar barnet. Mannen har möjlighet att ta ett betydligt mindre ansvar och hans insatts för att sprida sina gener är mycket mindre (såsen i påsen, typ). Således är stabila förhållande både under graviditet och senare inte lika viktigt för mannen som för kvinnan.
Citera
2018-01-31, 19:31
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det här är ju inte så svårt att förstå om man tar i beaktande det biologiska, att det är kvinnan som bär, ammar och uppfostrar barnet. Mannen har möjlighet att ta ett betydligt mindre ansvar och hans insatts för att sprida sina gener är mycket mindre (såsen i påsen, typ). Således är stabila förhållande både under graviditet och senare inte lika viktigt för mannen som för kvinnan.
Jupp, dig lurar man inte Martinator = )
Citera
2018-02-04, 01:37
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Varsågod, säg till om det är något mer du undrar

Det jag för tillfället inte har full koll på är, situationen i Indien. Har du det senaste runt den utbredda bordellverksamheten där? Och det senaste runt våldtäkterna på barnen där? Har du läst om den senaste (?) uppmärksammade våldtäkten där, av ett barn på åtta månader? Vet inte om Amnesty hunnit omfamna problematiken, men för mig känns den ytterst aktuell. Hur känner du? Avkriminalisering? Amnesty?
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback