Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-29, 00:24
  #13
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Så säger alla ända fram tills de dör av andningsdepp. Tyvärr hör man inget från dem.

Jag hade vänner som tragiskt nog också var mycket, mycket vana vid benzo, och till och med även hade blandat med opiater många gånger förr. Det hade kunnat vara någon av dem som skrev inlägget du skrev nu om de inte vore döda.

Det är jävligt farligt att blanda GABA-stimulanta med opiater. Opiater i sig är farligt eftersom de minskar kroppens förmåga att känna av koldioxidhalter i blodet och därmed rubbar andningsreflexen. GABA-pisset verkar sedan muskelavslappnande och förstärker andningsbesvären.
Fast har man ätit sub i 2år och har tagit 1mg sub,3mg flunitrazepam o 2mg iktrovil så är det nånting som inte stämmer.
Har du själv egna erfarenheter av buprenorfin,eller opiater överlag o bensodiazepiner?
Opiater + benso är inte automatiskt = död
Det är verkligen inga stora doser detta,har svårt att tro att någon med noll tolerans på verken benso eller opiater hade dött av detta.
Citera
2017-12-29, 00:29
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Fast har man ätit sub i 2år och har tagit 1mg sub,3mg flunitrazepam o 2mg iktrovil så är det nånting som inte stämmer.
Har du själv egna erfarenheter av buprenorfin,eller opiater överlag o bensodiazepiner?
Opiater + benso är inte automatiskt = död
Det är verkligen inga stora doser detta,har svårt att tro att någon med noll tolerans på verken benso eller opiater hade dött av detta.
Jag har erfarenheter av dem båda och haft problem med pissbenzon som jag lyckats ta mig ur. Dock inte stora erfarenheter av opiater.

Självfallet innebär det inte automatisk död, det har jag inte sagt. Jag säger att det är farligt och att man riskerar att dö.

Men doserna TS nämner har jag ingen uppfattning om. TS nämner dock de symptomen som man bör oroa sig för.
Citera
2017-12-29, 00:33
  #15
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag har erfarenheter av dem båda och haft problem med pissbenzon som jag lyckats ta mig ur. Dock inte stora erfarenheter av opiater.

Självfallet innebär det inte automatisk död, det har jag inte sagt. Jag säger att det är farligt och att man riskerar att dö.

Men doserna TS nämner har jag ingen uppfattning om. TS nämner dock de symptomen som man bör oroa sig för.
Jag tror mer att han är flöddrig och börjat nojja,efter 2 års bruk av buprenorfin så försvinner knappt abstinensen av 1mg och att få andingsdepp på 1mg efter 2år finns inte alltså.
Kanske för någon som tar de första gången,kanske.
Citera
2017-12-29, 23:15
  #16
Medlem
Hej gott folk!
Im alive and well. Var lite nojig för att jag fick anstränga med andningen igår.

Idag har jag tagit 3 flunizar, 2 mg sub, 1 blå valium tror jag och röka.

Må Väl
Citera
2018-01-08, 12:12
  #17
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeasyouknowit
Idag har jag tagit 3 flunizar, 2 mg sub, 1 blå valium tror jag och röka.
"Tror jag"? Vad fan är det för sätt att leva? Vet du inte vad du stoppar i dig, människa?

En vacker dag kommer du inte längre vakna ifall du fortsätter på det här viset. Är det det du vill uppnå så kör på.

Ständigt detta tjat om "nu har jag tagit x och y, kommer jag dö?". Fråga FÖRST, stoppa i dig SEDAN. Har du dödslängtan?
Citera
2018-01-19, 18:41
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Fast har man ätit sub i 2år och har tagit 1mg sub,3mg flunitrazepam o 2mg iktrovil så är det nånting som inte stämmer.
Har du själv egna erfarenheter av buprenorfin,eller opiater överlag o bensodiazepiner?
Opiater + benso är inte automatiskt = död
Det är verkligen inga stora doser detta,har svårt att tro att någon med noll tolerans på verken benso eller opiater hade dött av detta.

Du har en poäng, jag har blandat heroin, Lyrica, benzo och ketamin (usel kombo rekreationellt och hälsomässigt, prova inte!) utan någon nämnvärd tolerans utan problem. Dock är jag suicidal och obrydd om min existens så kopiera verkligen inte mig.

Men TS upplever problem med andningen (verkliga eller inbillade) och det bör man inte ignorera. Har ingen erfarenhet av sub iofs men delar uppfattningen om att dosen inte låter farlig. Däremot, om man gillar att leva anser jag inte att man bör ta några risker om man upplever påverkan på andningen eller av andra skäl oroar sig för andningsdepp.

Tyvärr verkar TS senaste inlägg hinta om en person som inte bryr sig så mycket. Tråkigt men förståeligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback