Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-28, 18:48
  #1
Medlem
Har tagit 5 x2 2 mg 5 dagar i rad med sub.
Har gått på sub i snart 2 år dagligen..

Ikväll har jag har tagit 1 x2 2mg, 3 flunizar 1 mg, sub och röka.
Saken är den att mina andetag blir jättelätta när jag blundar.

Ska också tillägga att jag är inte sååå van vid benz men har tagit en hel del men inte på sistonde..
Bör jag vara orolig?

Tacksam för svar
Citera
2017-12-28, 19:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeasyouknowit
Har tagit 5 x2 2 mg 5 dagar i rad med sub.
Har gått på sub i snart 2 år dagligen..

Ikväll har jag har tagit 1 x2 2mg, 3 flunizar 1 mg, sub och röka.
Saken är den att mina andetag blir jättelätta när jag blundar.

Ska också tillägga att jag är inte sååå van vid benz men har tagit en hel del men inte på sistonde..
Bör jag vara orolig?

Tacksam för svar

Ja, har du otur så dör du faktiskt.

Somna inte!
Citera
2017-12-28, 19:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför kommer alltid den här frågan efter och inte innan?

Word på detta, verkar bara vara jag och ett fåtal till som inte ens blandar tjack och ipren utan att ordentlig googla igenom vad som kan hända? Sen är jag säkert överdriven i många fall men vafan, det handlar ju om livet ändå.

Till TS. all den där skiten du petat i dig är väl neråt. Så smartast är väl att sitta vaken om du kan tills en del preparat börjar lämna kroppen.

Känner du att kroppen börjar stänga ner så ringer du 112, finns ingen anledning att chansa.
Citera
2017-12-28, 19:26
  #4
Medlem
Ja, du bör vara orolig. Somna som andra sagt inte och överväg att ringa 112.

Drick kaffe eller vad som nu krävs för att du ska hålla dig vaken.
Citera
2017-12-28, 19:56
  #5
Medlem
Sqrbankens avatar
Kan inget om starkare droger varken tekniskt eller av erfarenhet men jag blev lite orolig för dig av din text att döma. Håll dig vaken och ring en nära anhörig som kan hålla koll på dig. Eller rent av 112 som andra skrivit. Sen menar moraltanten i mig på att du nog får se över dina diverse bruk.
Citera
2017-12-28, 20:15
  #6
Medlem
Tripportreats avatar
Att blanda rohypnol med sub utan benzotolerans är inte så jäkla smart (inte särskilt smart heller med tolerans med tanke på hur potent flunitrazepam är) Märker du att andningen blir ansträngd bör du kontakta 112 omedelbart, kombinatomen är faktiskt rätt farlig.

//tripportreat
Citera
2017-12-28, 20:19
  #7
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Word på detta, verkar bara vara jag och ett fåtal till som inte ens blandar tjack och ipren utan att ordentlig googla igenom vad som kan hända? Sen är jag säkert överdriven i många fall men vafan, det handlar ju om livet ändå.

Till TS. all den där skiten du petat i dig är väl neråt. Så smartast är väl att sitta vaken om du kan tills en del preparat börjar lämna kroppen.

Känner du att kroppen börjar stänga ner så ringer du 112, finns ingen anledning att chansa.
Flunitrazepam har relativt lång halveringstid för att vara en såpass potent benzo, det blir mao svårt att vänta tills substansmängden har minskat.

//tripportreat
__________________
Senast redigerad av Tripportreat 2017-12-28 kl. 20:21.
Citera
2017-12-28, 20:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Flunitrazepam har relativt lång halveringstid för att vara en såpass potent benzo, det blir mao svårt att vänta tills substans mängden har minskat.

//tripportreat

Absolut och det är jag fullt medveten om, därav skrev jag att pallar h*n inte vara vaken och känner att kroppen börja stänga av finns det ingen anledning att chansa. Då ringer man 112.
Citera
2017-12-28, 20:23
  #9
Medlem
Lilabanans avatar
Att TS inte svarat känns inte bra

En vän till mig gick bort i sömnen för ca 2 år sen efter en helg med ikto, xanor, sub, röka lite tjack.

Så när jag läser sånt här blir jag lite orolig. TS skrev på ett sätt som fick mina varningsklockor att gå igång. Hoppas h*n bara somnat och kommer vakna!
Citera
2017-12-28, 21:43
  #10
Medlem
Oldberrys avatar
Somna inte ts hoppas du lever ännu !
Citera
2017-12-28, 23:54
  #11
Medlem
uh-huhs avatar
Nja,det är ju inte direkt någon mödardos,är du orolig så håll dig vaken men det är inte så farligt som dom i tråden får de att låta som.
Du är ju van vid sub och det är inte benson som gör att du får andningsdepp (visst kan benson förstärka de)
Du nojjar nog upp dig lite tror jag,1mg sub och andningsdepp känns väldigt konstigt?
Är själv inte van vid buprenorfin men är van vid benso (20mg stess/1-2mg alprazolam dagligen)
Idag har jag druckit 6 öl,tagit 20mg stess,0,5 mg alprazolam o käkat 8mg+ buprenorfin och mår prima.
(Sedan fungerar vi alla självklart olika!)
__________________
Senast redigerad av uh-huh 2017-12-28 kl. 23:57.
Citera
2017-12-29, 00:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Nja,det är ju inte direkt någon mödardos,är du orolig så håll dig vaken men det är inte så farligt som dom i tråden får de att låta som.
Du är ju van vid sub och det är inte benson som gör att du får andningsdepp (visst kan benson förstärka de)
Du nojjar nog upp dig lite tror jag,1mg sub och andningsdepp känns väldigt konstigt?
Är själv inte van vid buprenorfin men är van vid benso (20mg stess/1-2mg alprazolam dagligen)
Idag har jag druckit 6 öl,tagit 20mg stess,0,5 mg alprazolam o käkat 8mg+ buprenorfin och mår prima.
(Sedan fungerar vi alla självklart olika!)
Så säger alla ända fram tills de dör av andningsdepp. Tyvärr hör man inget från dem.

Jag hade vänner som tragiskt nog också var mycket, mycket vana vid benzo, och till och med även hade blandat med opiater många gånger förr. Det hade kunnat vara någon av dem som skrev inlägget du skrev nu om de inte vore döda.

Det är jävligt farligt att blanda GABA-stimulanta med opiater. Opiater i sig är farligt eftersom de minskar kroppens förmåga att känna av koldioxidhalter i blodet och därmed rubbar andningsreflexen. GABA-pisset verkar sedan muskelavslappnande och förstärker andningsbesvären när hjärnan är så trög och inte klarar av att skicka sina signaler att man måste andas.
__________________
Senast redigerad av Daudodidi 2017-12-29 kl. 00:22.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback