Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-28, 17:54
  #1
Medlem
Hej,

Tänkte uppgradera mina lurar och har kikat en del på HD700. Bortsett från att dom är ganska fula så verkar dom passa mig bra. Lyssnar ganska mycket på elektronisk musik så behöver nog lite mer bas än vad jag får från 650'n.

Prismässigt är den lite dyr möjligtvis. Men är dom så grymma som alla säger så är det väl värt det.

Undrar mest om det finns några liknande lurar kvalitetsmässigt som inte är dyrare? Har kollat runt en del men hittar inte mycket. De andra jag kollat på ligger över 10K och det hade jag inte tänkt ge.

Tackar!
Citera
2017-12-28, 19:08
  #2
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Hej,

Tänkte uppgradera mina lurar och har kikat en del på HD700. Bortsett från att dom är ganska fula så verkar dom passa mig bra. Lyssnar ganska mycket på elektronisk musik så behöver nog lite mer bas än vad jag får från 650'n.

Prismässigt är den lite dyr möjligtvis. Men är dom så grymma som alla säger så är det väl värt det.

Undrar mest om det finns några liknande lurar kvalitetsmässigt som inte är dyrare? Har kollat runt en del men hittar inte mycket. De andra jag kollat på ligger över 10K och det hade jag inte tänkt ge.

Tackar!

Har inget svar men följer svaren och ser fram emot en recension om det blir HD700. Har också HD650 som närmar sig behov av byte...
Citera
2017-12-28, 20:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Har inget svar men följer svaren och ser fram emot en recension om det blir HD700. Har också HD650 som närmar sig behov av byte...

Blev lite för ivrig och bestämde mig för att beställa ändå. Men det blev ingen HD700 utan Beyerdynamic DT 1990 PRO. En smula billigare men jag får känlan av att jag kommer att gilla dem mer. Dessutom kan jag visa mig utanför hemmets låsta dörrar med dem på huvudet utan att skämmas
Citera
2017-12-28, 20:15
  #4
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Blev lite för ivrig och bestämde mig för att beställa ändå. Men det blev ingen HD700 utan Beyerdynamic DT 1990 PRO. En smula billigare men jag får känlan av att jag kommer att gilla dem mer. Dessutom kan jag visa mig utanför hemmets låsta dörrar med dem på huvudet utan att skämmas

Spännande. Hör gärna hur du upplever dessa jämfört med HD650. Vilken hörlursförstärkare använder du?
Citera
2017-12-28, 21:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Spännande. Hör gärna hur du upplever dessa jämfört med HD650. Vilken hörlursförstärkare använder du?

Jag kör med en Audioengine D1. Är väl inga proffsgrejjer direkt men duger för mig.
Citera
2017-12-30, 09:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Har inget svar men följer svaren och ser fram emot en recension om det blir HD700. Har också HD650 som närmar sig behov av byte...



Varför byta dessa? Byter du till ett par HD700 är skillnaden marginell.

Har själv ett par HD600 och en Musical Fidelity X-Can V8 och ser ingen anledning att byta. Kostar mer än det smakar.
Citera
2017-12-30, 12:12
  #7
Medlem
elmhedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Varför byta dessa? Byter du till ett par HD700 är skillnaden marginell.

Har själv ett par HD600 och en Musical Fidelity X-Can V8 och ser ingen anledning att byta. Kostar mer än det smakar.

Wear and tare. De börjar bli utslitna helt enkelt. Annars ser jag som du lite anledning att byta.
Citera
2018-01-01, 22:02
  #8
Medlem
Gillar du HD650 så kommer du inte nödvändigtvis gilla HD700. De låter väldigt olika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback