Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-28, 15:49
  #1
Medlem
Hej!

Jag letar efter olika människor som på ett eller annat sätt betraktar sig vara en del av en subkultur. Jag vill göra ett, låt oss kalla det, experiment för att försöka förstå och synliggöra människor som befinner sig i samhällets periferi. Jag vill hitta en typ av mentor inom varje subkultur som kan introducera mig till subkulturen och hjälpa mig bli en del av den för en kort stund.

Hör gärna av er med idéer och om du vill synliggöras vill jag gärna vara en del av det. Skicka ett PM för lite mer information kring vad jag vill göra. INGET är för extremt.
__________________
Senast redigerad av Mannenmedflyt 2017-12-28 kl. 15:53.
Citera
2017-12-28, 17:06
  #2
Medlem
Jurgentysks avatar
Det är ingenting du kan bli. Du födds till det. Men en fake-version av en brödätande hipster ska du nog kunna fixa. Köp en hatt och en rock, odla en löjlig och dåligt tillväxt mustasch så är du nog hemma. Glöm inte cykeln och surdegsbrödet bara
Citera
2017-12-28, 17:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurgentysk
Det är ingenting du kan bli. Du födds till det. Men en fake-version av en brödätande hipster ska du nog kunna fixa. Köp en hatt och en rock, odla en löjlig och dåligt tillväxt mustasch så är du nog hemma. Glöm inte cykeln och surdegsbrödet bara

Du missförstår mig, tror jag. Jag siktar inte på att göra någon slags helomvändning. Det jag är intresserad av är ett samtal och krocken som uppstår.
__________________
Senast redigerad av Mannenmedflyt 2017-12-28 kl. 17:24.
Citera
2017-12-30, 16:51
  #4
Medlem
Neinzures avatar
Vilken nivå av subkulturer talar du om? Radikal-islamister eller hårdrockare?
Citera
2018-01-01, 14:36
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Raka av håret, köp en bombarjacka, ett par M-90 och åk till Tyskland, Nederländerna eller Tjeckien och besök en Oi-konsert
Citera
2018-01-07, 04:53
  #6
Medlem
Att vilja/sträva efter att vara subkulturell kommer enbart att leda till motsatsen; hipsterism. Åtminstonde om det är ett ändamål i sig och inte det genuina intresset för den subkulturen.
Sedan finns det väl en anledning att vissa sällskap är mer stängda än andra. Olagliga/extrema subkulturer hade nog inte viljat bjuda in random folk för åskådning, men lycka till i ditt sökande. Enklast att nån folk ör väl att välja inriktning först.
__________________
Senast redigerad av coatmeal 2018-01-07 kl. 05:16.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback