Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 19:19
  #169
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Patetisk? Du e den som smått hotfullt i min tolkning föreslår möten istället för att diskutera ämnet...

Jag är så att säga inte på kroken, det är du som sagt något idiotiskt oavsett om det ska tolkas hotfullt eller inte.
Ja, fy satan vad hotfullt att människor ska mötas och diskutera saker. Såna psykopater va?

Hellre då en skrivbordskrigare som vågar säga nästan vad som helst på kammaren.

Förstår du inte orsak och verkan, så kan jag inte hjälpa dig.
Du fattade inte att det var en jämförelse, där du fortfarande inte fattade att jag redan tog hem poängen?

Det där besöket av mig, hemma hos dig var miniversionen av de där andra som du villigt vill bjuda hem till oss som samhälle. Det ser jag som hotfullt, speciellt när jag vet att det är massmördare, IS-soldater och gruppvåldtäktsmän du bjuder in.
Du vet det också, men av någon outgrundlig anledning lyckas du förtränga det faktumet tills du drabbas själv. Men då bölar du desto högre. Och kan inte begripa varför dina egna startar antiutvisningsdemonstrationer för de som våldtog en rullstolsbunden flicka på Gotland i stället för att kasta ut dem med huvudena före.
Till exempel.
Citera
2018-03-06, 22:43
  #170
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Förr gick folk ur kyrkan för att dom inte trodde på Gud.
Idag går folk ur kyrkan för att dom tror på Gud.

Samtidigt anser många islamister (ca 1,5 miljoner i Sverige) att svenskar som lämnar kyrkan är de orenaste ateisterna. Islam kommer ju de facto att ta över Sverige, men man vill ju inte bli halalslaktad för att man inte tror på Gud. Jesus var för övrigt långhårig...
Citera
2018-03-06, 22:56
  #171
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Detta är tydligen resultatet av kvinnliga präster:

"Inför julafton satte Svenska kyrkan i Västerås in en annons i en av lokaltidningarna för att bjuda in till firandet av Guds son.
Men i annonsen kallades Jesus för "hen" – något som fått många att rasa.
– Vi ville inte könsbestämma det lilla barnet med en gång, förklarar domprosten Susann Senter – som berättar att beslutet delvis beror på kyrkans likabehandlingsprogram."

https://www.expressen.se/nyheter/sve...jesus-for-hen/

Diskussionen är öppen, men frågar ni mig så har det gått för långt nu!
Svenska kyrkan vurmar för islam i Sverige!
Svenska kyrkan kallar Jesus för HEN!
Det enda jag känner är att jag är glad att jag för länge sedan lämnat Svenska kyrkan..

Vad känner ni FB-användare angående ovan händelse och förklaringen från kyrkan?
Hade en dylikt utveckling av Svenska kyrkan skett om det hade varit som förr i tiden då Svenska kyrkan styrdes av män?

Den stora frågan är väl ändå , när kommer hen tillbaka!
Citera
2018-03-07, 02:21
  #172
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Förr gick folk ur kyrkan för att dom inte trodde på Gud.
Idag går folk ur kyrkan för att dom tror på Gud.

Sant, det borde ju sända vissa signaler... Men ikke...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback