Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-27, 18:22
  #1
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Kan jag använda ett 4G-abonnemang+simkort tillsammans med min gamla 3G-dongel (HSPA+)?

Jag förstår att jag såklart inte kan få ut 4G-hastighet ur en 3G-dongel (men det är inte så noga, räcker gott med vanlig 3G-hastighet för mina behov).

Vad jag undrar är om det öht fungerar eller om de är helt inkompatibla med varandra.
Citera
2017-12-27, 19:22
  #2
Medlem
minponnys avatar
testa ? lol
Citera
2017-12-27, 19:32
  #3
Medlem
nittinies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Kan jag använda ett 4G-abonnemang+simkort tillsammans med min gamla 3G-dongel (HSPA+)?

Jag förstår att jag såklart inte kan få ut 4G-hastighet ur en 3G-dongel (men det är inte så noga, räcker gott med vanlig 3G-hastighet för mina behov).

Vad jag undrar är om det öht fungerar eller om de är helt inkompatibla med varandra.
Fungerar bra.
Citera
2017-12-28, 15:17
  #4
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
testa ? lol

Kan ju faktiskt se om jag får prova min gamla dongel hos någon med 4G-abonnemang, tänkte faktiskt inte på det.

Citat:
Ursprungligen postat av nittinie
Fungerar bra.

Ok. Google hade jävligt svårt att gräva fram ett svar på den frågan (googlade på svenska då jag misstänkte att amerikanska svar kanske inte var applicerbara på svenska/europeiska mobilnätsdetaljer).
Citera
2017-12-29, 06:48
  #5
Medlem
PeterNosters avatar
Ett 4G modem kopplar ju automatiskt över till 3G vid dålig mottagning på 4G och SIM-kortet är ju detsamma. Jag vet att 3 inte klarar att gå ner till 2G vilket Telia klarar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback