Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-27, 17:29
  #1
Avstängd
När man ser rollistan till en film, i synnerhet en med många amatörskådespelare, tycker jag att många av namnen är "ovanliga". De unga skådespelarna i årets julkalender heter exempelvis Monna, Naima och Vincent och ingen har ett vanligt son-namn. Även i tidigare års julkalendrar känns det som att barn med ovanliga namn är överrepresenterade, och litegrann känns det även så i andra sammanhang med många amatörer i tv, exempelvis dokusåpor. Har de som ska välja ut skådespelare lättare att minnas folk med ovanliga namn, eller är alltihop inbillning?.
Citera
2017-12-27, 17:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
När man ser rollistan till en film, i synnerhet en med många amatörskådespelare, tycker jag att många av namnen är "ovanliga". De unga skådespelarna i årets julkalender heter exempelvis Monna, Naima och Vincent och ingen har ett vanligt son-namn. Även i tidigare års julkalendrar känns det som att barn med ovanliga namn är överrepresenterade, och litegrann känns det även så i andra sammanhang med många amatörer i tv, exempelvis dokusåpor. Har de som ska välja ut skådespelare lättare att minnas folk med ovanliga namn, eller är alltihop inbillning?.

Alla är barn av PK-eliten på Södermalm, där heter man just så
Citera
2017-12-27, 18:46
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
När man ser rollistan till en film, i synnerhet en med många amatörskådespelare, tycker jag att många av namnen är "ovanliga". De unga skådespelarna i årets julkalender heter exempelvis Monna, Naima och Vincent och ingen har ett vanligt son-namn. Även i tidigare års julkalendrar känns det som att barn med ovanliga namn är överrepresenterade, och litegrann känns det även så i andra sammanhang med många amatörer i tv, exempelvis dokusåpor. Har de som ska välja ut skådespelare lättare att minnas folk med ovanliga namn, eller är alltihop inbillning?.

Artistnamn, namnbyten kombinerat med att många i kulturkretsar gärna är lite knasiga och tar konstiga efternamn utan att tex gifta sig.
Citera
2017-12-27, 22:01
  #4
Avstängd
Det har inte slagit dig att folk byter namn för att sticka ut

Ex

Vin Diesel

Riktigt namn: marc vincent

Osv...

Welcome to reality
Citera
2017-12-28, 16:12
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Intemellan12o5
Det har inte slagit dig att folk byter namn för att sticka ut

Ex

Vin Diesel

Riktigt namn: marc vincent

Osv...

Welcome to reality

Jag tror inte barn som vill vara med i julkalendern/valfri barnfilm eller låtsasvuxna som vill vara med i dokusåpor byter namn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback