Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-27, 17:06
  #1
Medlem
Hej, jag ska köpa ny mobil och har kollat runt lite. Moto g5 serien verkar ha de bästa budget telefonerna om man tittar på prestanda, batteritid mm. Så jag undrar bara, är g5s plus värt ca 700 kr mer för 1 extra RAM, 1 extra kamera och lite större skärm (5'5 jämfört med 5'2)?
Citera
2017-12-27, 20:49
  #2
Medlem
Det är väl Unibody metallskalet man betalar extra för?
Har en G5 (inte Plus) och en G4Plus. Måste säga att den äldre (G4) är bättre.

OBS att alla dessa, inklusive G5S, har vanlig gammaldags Micro-USB, inte USB-C.

Extra minne (32GB i.st.f. 16GB) är ju bra ifall man vill ha lite fler appar?

Vad gäller kamera: G4Plus har en SUPER-bra kamera. Fler pixlar är inte nödvändigtvis bättre. Jag vet inte hur bra G5S kameror är, men G5-kameran är INTE lika bra som G4Plus kameran.

Vad gäller Unibody metallskal: Vanliga G5 har också metall, bara inte Unibody. Har du tänkt ha fodral till mobilen är kanske inte Unibody själv en anledning att köpa mobilen. Det är mest om man har den i fickan och på språng är det kanske en bra idé.

5,2" skärm vs 5,5" skärm: Det är nog en smaksak: 5,2 kan man fortfrande sköta med en hand (om man sträcker sig), men det går inte med 5,5. Åtminstone inte för mig.

Hoppas det hjälper!

PS! Moto Gx är verkligt bra telefoner; fattar inte varför folk betalar det dubbla för ett annat märke. DS!
Citera
2017-12-27, 21:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Det är väl Unibody metallskalet man betalar extra för?
Har en G5 (inte Plus) och en G4Plus. Måste säga att den äldre (G4) är bättre.

OBS att alla dessa, inklusive G5S, har vanlig gammaldags Micro-USB, inte USB-C.

Extra minne (32GB i.st.f. 16GB) är ju bra ifall man vill ha lite fler appar?

Vad gäller kamera: G4Plus har en SUPER-bra kamera. Fler pixlar är inte nödvändigtvis bättre. Jag vet inte hur bra G5S kameror är, men G5-kameran är INTE lika bra som G4Plus kameran.

Vad gäller Unibody metallskal: Vanliga G5 har också metall, bara inte Unibody. Har du tänkt ha fodral till mobilen är kanske inte Unibody själv en anledning att köpa mobilen. Det är mest om man har den i fickan och på språng är det kanske en bra idé.

5,2" skärm vs 5,5" skärm: Det är nog en smaksak: 5,2 kan man fortfrande sköta med en hand (om man sträcker sig), men det går inte med 5,5. Åtminstone inte för mig.

Hoppas det hjälper!

PS! Moto Gx är verkligt bra telefoner; fattar inte varför folk betalar det dubbla för ett annat märke. DS!

Jag tänkte inte ens på äldre G4 men det kanske man skulle gjort innan man köpte. Metallskalet som g5s plus verkar vara mycket snyggare men det spelar inte så stor roll eftersom jag tänkte ha den i ett skal.
Jag köpte i alla fall en G5 plus, jag tror kameran är tillräckligt bra för mig. För mig är prestandan viktigast och den har ändå 2.0 GHz octa-core och 3 RAM vilket är väldigt mycket för en såpass billig mobil. En annan anledning är också att det är 30% mellandagsrea.
Man kan säga att det blir en rejäl uppgradering från min gamla laggiga Samsung trend på 512mb RAM, 1GHz processor och 4 tum skärm.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback