Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-27, 10:45
  #1
Medlem
Overminds avatar
Nu är det mellandagsrea och tänkte passa på köpa ny spelmus. Jag har gamla trontjänaren G400. (https://images-na.ssl-images-amazon...._AC_SS350_.jpg)
Älskar den formen på musen. Bästa musen jag någonsin haft. Så vill ha en med samma form och storlek?

Funderar på den där Logitech G403 https://new.webhallen.com/se/product...d-Gaming-Mouse

Eller Logitech Pro Gaming mus https://new.webhallen.com/se/product...o-Gaming-Mouse

Men den musen verkar väldigt liten?

Tack på förhand!

OBS! Måste vara med sladd. Avskyr trådlös.
Citera
2017-12-27, 11:25
  #2
Medlem
pointss avatar
Spelar inte jättestor roll vad du väljer så länge det kostar ca 500 eller mer. Precis som SAAB så har Logitech lärt sig att det inte är lönsamt att sälja produkter av så hög kvalité att konsumenten aldrig behöver köpa nytt.

Källa: Hade själv en G400. När den gick sönder efter 6 års trogen tjänst köpte jag en G400s, vilken rent utseendemässigt är identisk. Denna mus höll i 2 år.
Citera
2017-12-27, 11:31
  #3
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av points
Spelar inte jättestor roll vad du väljer så länge det kostar ca 500 eller mer. Precis som SAAB så har Logitech lärt sig att det inte är lönsamt att sälja produkter av så hög kvalité att konsumenten aldrig behöver köpa nytt.

Källa: Hade själv en G400. När den gick sönder efter 6 års trogen tjänst köpte jag en G400s, vilken rent utseendemässigt är identisk. Denna mus höll i 2 år.


Vad fan då? Så nu är de nya mössen jätte dåliga och går sönder inom typ 2-3 år? Jag vet inte hur länge jag haft denna G400 men innan den hade jag MX518 och den höll i bra många år. Denna G400 lär iofs ha hållit minst 5-6 år.

Vad kör du med för mus nu?
Citera
2017-12-27, 11:47
  #4
Medlem
pointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vad fan då? Så nu är de nya mössen jätte dåliga och går sönder inom typ 2-3 år? Jag vet inte hur länge jag haft denna G400 men innan den hade jag MX518 och den höll i bra många år. Denna G400 lär iofs ha hållit minst 5-6 år.

Vad kör du med för mus nu?

Kör en G402:a, men det vara bara för att det var den enda Logitech-musen i 500 kronors klassen som var på rea för tillfället.
Citera
2017-12-27, 12:22
  #5
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av points
Kör en G402:a, men det vara bara för att det var den enda Logitech-musen i 500 kronors klassen som var på rea för tillfället.


Hmm... Okej. Hade lätt köpt en till MX518 eller G400 om de fortfarande fanns. Bästa spelmusen jag någonsin haft.
Citera
2018-01-10, 19:14
  #6
Medlem
Eyedols avatar
Köpte du någon mus? Vilken blev det isåfall och hur känns det?

Jag hade en 518 i typ 8 år innan jag bytte den. Nu har jag haft en steelseries rival i 2-3 år och scrollen är cp på den samt gummit där tummen sitter har helt försvunnit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback