Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-27, 04:45
  #1
Medlem
Har druckit 4 koppar kaffe(snabbkaffe) inom 5-6 timmar. Undrar ifall jag kan dricka 1-2 koppar till? Behöver verkligen hålla mig vaken i minst 10-12 timmar till. Har alltså inte sovit under hela natten och måste hålla mig vaken i nästan 2 dygn.
Citera
2017-12-27, 04:46
  #2
Medlem
Fotbollspucks avatar
Ja det går bra!
Citera
2017-12-27, 05:04
  #3
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Det är vad man dricker på många finska arbetsplatser innan lunch, så det borde vara lugnt. Kaffe är ju bara nyttigt.
https://coffeetastingclub.com/blog/c...world-finland/
Citera
2017-12-27, 05:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollspuck
Ja det går bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Det är vad man dricker på många finska arbetsplatser innan lunch, så det borde vara lugnt. Kaffe är ju bara nyttigt.
https://coffeetastingclub.com/blog/c...world-finland/

Okej va bra! Brukar inte dricka kaffe. Nyligen börjat med det. Men är det lungt ifall man dricker 7-8 st? För druckit 5 st hittils och börja bli trött. Kommer säkert behöva dricka minst 2-3 st till.
Citera
2017-12-27, 05:10
  #5
Medlem
Du kan få huvudvärk och bli risig i kistan, men ska du hålla dig vaken är ju det nästan positivt.
Citera
2017-12-27, 05:12
  #6
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetaBeta
Okej va bra! Brukar inte dricka kaffe. Nyligen börjat med det. Men är det lungt ifall man dricker 7-8 st? För druckit 5 st hittils och börja bli trött. Kommer säkert behöva dricka minst 2-3 st till.

Ja alltså kaffe är ju som andra droger, det vill säga man utvecklar tolerans. Men det är inte farligt att överdosera om du är frisk i övrigt. Man kan bli lite skakig och stissig och lätt illamående. Pröva äta nåt lätt också om du är trött.
Citera
2017-12-27, 05:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankananki
Du kan få huvudvärk och bli risig i kistan, men ska du hålla dig vaken är ju det nästan positivt.

aa börja få huvudverk. Men har 4 tentor i Januari så måste hålla mig vaken.
Citera
2017-12-27, 05:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Ja alltså kaffe är ju som andra droger, det vill säga man utvecklar tolerans. Men det är inte farligt att överdosera om du är frisk i övrigt. Man kan bli lite skakig och stissig och lätt illamående. Pröva äta nåt lätt också om du är trött.

Tack för tipset. Får göra det.
Citera
2017-12-27, 05:27
  #9
Medlem
Blir du överdrivet trött så ta en powernap också, det gör stor skillnad.
Citera
2017-12-27, 05:31
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankananki
Blir du överdrivet trött så ta en powernap också, det gör stor skillnad.

Kan man ta en powernap när man druckit 5 st koppar kaffe? Går det att kunna sova något? Tror jag kommer ligga på sängen sjukt trött utan att kunna sova. Men får testa snart för känns inte som om kaffe kan hålla mig vaken så länge till. Eller kan hålla mig vaken men svårt att plugga och ta in informationen.
Citera
2017-12-27, 05:39
  #11
Medlem
herrrobotkrabbas avatar
Du kanske kommer må lite dåligt, men det är i övrigt ingen fara.
Citera
2017-12-27, 06:11
  #12
Medlem
teasardigs avatar
Du kommer få en hjärtattack och dö!! Min kompis gjorde det och fick en hjärnblödning. Sedan körde han på alla tentor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback