Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-08-26, 15:58
  #49
Medlem
Jurgentysks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Oskar Linnros ikväll, är han bra?
Nej. Skulle inte förvåna mig om det hetsas mot SD eller blir annat PK snack.
Citera
2018-08-29, 19:57
  #50
Medlem
Knarkarjävlars avatar
I morgon är det dags för Thåström! Vad tror ni, blir det fullsatt?
Citera
2018-08-29, 20:32
  #51
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
I morgon är det dags för Thåström! Vad tror ni, blir det fullsatt?

Jag tror att det kommer en hel del i morgon.

Det som stör mig är att Gröna Lund på sin Facebook marknadsför konserten som "En kväll i punkens tecken" eller nåt liknande.

Jag läste Thåström setlist han spelat tidigare den här turnéen och har vi tur så spelar han bara en enda Ebba-låt,Die Mauer. ...
Citera
2018-08-30, 14:56
  #52
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag tror att det kommer en hel del i morgon.

Det som stör mig är att Gröna Lund på sin Facebook marknadsför konserten som "En kväll i punkens tecken" eller nåt liknande.

Jag läste Thåström setlist han spelat tidigare den här turnéen och har vi tur så spelar han bara en enda Ebba-låt,Die Mauer. ...

En kväll i punkens tecken ser jag ingenting om på facebook? "THÅSTRÖM klar för Grönan Live 2018! Det är med stor stolthet vi kan berätta att en av Sveriges största musikikoner är klar för sin första spelning som soloartist på Stora Scen. Den 30 augusti kör vi!" Skrev dem på facebook 26/2 i år. Att han är en av Sveriges största musikikoner kan nog de flesta hålla med om. 24000 pers är intresserade på fejsbok, så det verkar finnas ett stort intresse i alla fall.

Die Mauer är väl den som han brukar köra från Ebba, vet att jag hört den förut. Vore kul om han körde några andra Ebba-låtar än den.
Citera
2018-08-30, 16:00
  #53
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
En kväll i punkens tecken ser jag ingenting om på facebook? "THÅSTRÖM klar för Grönan Live 2018! Det är med stor stolthet vi kan berätta att en av Sveriges största musikikoner är klar för sin första spelning som soloartist på Stora Scen. Den 30 augusti kör vi!" Skrev dem på facebook 26/2 i år. Att han är en av Sveriges största musikikoner kan nog de flesta hålla med om. 24000 pers är intresserade på fejsbok, så det verkar finnas ett stort intresse i alla fall.

Die Mauer är väl den som han brukar köra från Ebba, vet att jag hört den förut. Vore kul om han körde några andra Ebba-låtar än den.

Jag har fått den aviseringen från Grönans Facebooksida hela veckan. Idag är den utbytt mot en video från soundchecket.

Här kan du se Thåströms spellistor från tidigare spelningar i år.
www.setlist.fm/setlists/thastrom-2bd6b46e.html

Lite kul att han spelade Märk Hur Min Skugga på Mosebacke i förrgår.
Citera
2018-08-30, 16:25
  #54
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag har fått den aviseringen från Grönans Facebooksida hela veckan. Idag är den utbytt mot en video från soundchecket.

Här kan du se Thåströms spellistor från tidigare spelningar i år.
www.setlist.fm/setlists/thastrom-2bd6b46e.html

Lite kul att han spelade Märk Hur Min Skugga på Mosebacke i förrgår.

Jo, jag tittade lite på gamla spellistor förut. Önskar mig lite mer rockiga låtar från Det e ni som e dom konstiga och Mannen som blev en gris. Men även de lugnare låtarna brukar vara lite rockigare och ösigare live, så det blir nog bra i alla fall.
Citera
2018-08-30, 18:41
  #55
Medlem
Självklart att Thåström spelar åtminstone en rejält omgjord låt från den gamla
goda tiden ...
Citera
2018-08-30, 22:32
  #56
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Självklart att Thåström spelar åtminstone en rejält omgjord låt från den gamla
goda tiden ...

Det blev Die Mauer.

Bra spelning. Såg rätt packat ut. Får se vad publiksiffran är i efterhand.
Citera
2018-09-03, 17:00
  #57
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Det blev Die Mauer.

Bra spelning. Såg rätt packat ut. Får se vad publiksiffran är i efterhand.

Såg 18.273 pers, dock obekräftad siffra men jag har då aldrig sett så mycket folk på Gröna Lund förut och då har jag ändå varit på flertalet konserter där dom stängt grindarna.
Citera
2018-09-07, 19:15
  #58
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Såg 18.273 pers, dock obekräftad siffra men jag har då aldrig sett så mycket folk på Gröna Lund förut och då har jag ändå varit på flertalet konserter där dom stängt grindarna.

Det kändes som om det var fullsatt. Men det vore kul om någon kunde komma med en säker siffra. Varför har inte Grönan gått ut med det?
Citera
2018-10-23, 17:45
  #59
Medlem
Dags att summera : Vem gick på flest konserter i år ? Själv kom man bara upp i
ensiffrigt antal ...
Citera
2018-11-26, 12:29
  #60
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Är Googoo Dolls verkligen bara 2 stycken eller är de övriga för phula att visa på bild på
Grönans affischer ?

Dum fråga ! Men : Det uppstod tydligen kaos efter Europes konsert 31/8 och något av
detta kommer att visas i "Tunnelbanan", nya avsnittet nu på torsdag. Bra ?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback