Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-26, 18:09
  #13
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Det berodde högst sannolikt på att 2009:an bara har halva SATA-hastigheten jämfört med 2011:an.
Knappast, snarare så att i5:an lyckades driva webbläsare etc tillräckligt snabbt för att det inte skulle uppfattas som hackigt, medan dess Core 2-processorn var för slö. Detta är inget unikt för Mac, även en Windows-maskin med en core2-processor kommer upplevas som halvslö.

Missförstå mig rätt. Var Mac Mini 2009 jätteslö? Allt annat än. Däremot var det inget snack om att den var långsammare än i5:an, inte bara i syntetiskt tester utan bokstavligen i allt man gjorde med datorn.
Citera
2017-12-26, 19:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Knappast, snarare så att i5:an lyckades driva webbläsare etc tillräckligt snabbt för att det inte skulle uppfattas som hackigt, medan dess Core 2-processorn var för slö. Detta är inget unikt för Mac, även en Windows-maskin med en core2-processor kommer upplevas som halvslö.

Missförstå mig rätt. Var Mac Mini 2009 jätteslö? Allt annat än. Däremot var det inget snack om att den var långsammare än i5:an, inte bara i syntetiskt tester utan bokstavligen i allt man gjorde med datorn.
Om det gäller högst vardagliga saker som att surfa tror jag mer på skillnad i SATA än skillnad i CPU. När jag tittar i Aktivitetskontrollen drar Chrome 0,2-1,0 procent av CPU medan den har skrivit 16 GB och läst 11 GB under fyra timmar. Men man får tycka olika.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback