Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-26, 01:16
  #1
Medlem
Nu är det så att jag för ungefär 1-2 veckor sedan uppdaterade drivrutinerna i min dator, minnet är vagt så vet inte om jag även uppdaterade ljud drivrutinerna eller om det är samma sak, men tror det iallafall.

Så, har ett par steelseries siberia hörlurar som i princip alltid brusat lite. Har en gammal dator men har aldrig haft provlem förutom litet brus i micen. Iallafall, efter uppdateringen har mic:en fått fruktansvärt brus och min röst hörs minimalt oavsett tonläge. Har försökt ändra om i ljudinstöllningarna men utan lycka. Jag tror att sedan uppdateringen av drivrutinerna har ljudet från mic:en förändrats helt. Kunde tala med grabbarna i discord och cs go relativt bra (litet brus) men nu kan jag inte tala med någon i något. Discord fungerar ifall personen på andra sidan inte håller på med något annat än själva samtalet då jag låter så pass lite (då har de högsta volymen på allt).

Ljudet i hörlurarna fungerar utmärkt så vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Använder mig av realtek och kan leva med litet brus men nu är situationen ohållbar. Har inte rört datorn/hörlurarna eller sådär, så tror inget har gått sönder av fysiska skäl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback