• 1
  • 2
2017-12-26, 17:22
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Beror såklart på hur stor skinkan är. Ligger den runt 2-3 kilo och inte helt klotrund kanske 12-13 timmar är allt som krävs!

Men då den inte kan brännas vid så gör det inte så mycket om den ligger kvar länge. Minns dock inte hur lång tid utöver normal tillagningstid det krävs innan texturen på köttet förändras.

Smaklig spis!
Hur lång tid det behövs det ger sig.
Slänger in en på kvällen och tar ut den när jag blir för sugen på en skinkmacka.
Citera
2017-12-27, 02:12
Medlem
Citat:
Då slänger man in skinkan (som ligger kvar i vacuumförpackningen) i ugnen runt 70-75 grader i runt dygnet.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det var inte en så jäkla dum idé du!

Det skall jag faktiskt testa.
24 timmar alltså?

Citat:
Beror såklart på hur stor skinkan är. Ligger den runt 2-3 kilo och inte helt klotrund kanske 12-13 timmar är allt som krävs!

Men då den inte kan brännas vid så gör det inte så mycket om den ligger kvar länge. Minns dock inte hur lång tid utöver normal tillagningstid det krävs innan texturen på köttet förändras.

Smaklig spis!

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Hur lång tid det behövs det ger sig.
Slänger in en på kvällen och tar ut den när jag blir för sugen på en skinkmacka.

Hur blev detta en skinktråd med tanke på rubriken?
Citera
2017-12-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Hur blev detta en skinktråd med tanke på rubriken?

Haha ja det har du rätt i! Men samma sak för julskinka eller tjock revbensspjäll!

Blev väl hungrig och otroligt sugen av bara tanken..
Citera
2017-12-28, 14:03
Medlem
Har nu efter några års testande av olika tillvägagångssätt att tillaga ribs, hittat det sätt som för mig passar allra bäst.
(Har även endast fått ros för dem)

Första gången du använder "spadet", ha i de flesta ingredienser du skulle haft om du gör köttsoppa.
Vatten
Morot
Lök
Rotselleri
Palsternacka
Kött- och grönsaksbuljong
Plus den mängd chili du anser dig klara av.

Koka köttet i ca 40-60 min eller tills köttet börjar lossna.
Ta upp dem ur koket, här kan du spara ribsen för framtida bruk i frysen om du vill, lägg på en plåt, ta din favvo grillkrydda och "rubba" dem.

Nu till det jävliga som du skulle förberett.
Jack Daniel's glaze!
Finns ett riktigt bra recept på svenska http://www.hamburgare.org/jack-danie...n-tgi-fridays/

Sätt ugnen på hög värme, pensla ribsen med Jack Daniels glazen och kör in i ugnen ca 10-12 minuter, eller tills de ser fina ut. Låt inte glazen brännas, det smakar illa.
Servera med roasted garlic mash eller pommes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in