Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 21:51
  #1
Medlem
Insperatuss avatar
Jag har en Macbook Pro 2013 som normalt är väldigt tyst och snäll. Såg på Steam att det fanns endel spel jag bara trodde fanns till PC, så jag drog hem dessa och de flyter på riktigt bra även på lite högre settings. Dock är det som jag fruktade tungt för min stackars CPU eftersom Intel Iris inte direkt bidrar med någon avlastning... När fläkten rusar så gör det ont i mig och jag funderar på om detta kan skada den? Jag vet att datorn stänger av sig när det blir för varmt, men att plåga datorn med krävande spel... kan det slita ut hårdvaran?
Citera
2017-12-25, 21:55
  #2
Medlem
Nej, det är inga problem förutom oljudet när den blir varm.

Som du sa så klockar CPU och GPU ner sig när de blir för varma, det kan då leda till att det går bra att spela en stund sedan blir allt ryckigt pga nedklockningen.

Rekommenderar en sån här för gaming på laptop: https://new.webhallen.com/se/product...-Lap-Chill-Mat
Citera
2017-12-25, 21:59
  #3
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Nej, det är inga problem förutom oljudet när den blir varm.

Som du sa så klockar CPU och GPU ner sig när de blir för varma, det kan då leda till att det går bra att spela en stund sedan blir allt ryckigt pga nedklockningen.

Rekommenderar en sån här för gaming på laptop: https://new.webhallen.com/se/product...-Lap-Chill-Mat

Alright! Tack för det Jag har tittat lite på en sån platta, men kyler dessa bra? På Macbooks sitter ju utblåset snett bakåt mot skärmen, men det kanske inte spelar någon roll?
Citera
2017-12-25, 22:35
  #4
Medlem
Just denna kyler riktigt bra. Det finns en liten USB-sladd som man kan koppla till datorns USB-uttag och då drar två 120mm fläktar igår under datorn och kyler hela laptopens undersida. De är inte så tysta men datorn blir garanterat bra kyld.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback