Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 20:20
  #1
Medlem
Hej, som rubriken säger. Har ett barn som börjar gå själv till vänner. Vi har iPhones alla i familjen, finns det nån app där jag kan tracka telefonen (barnet)? Finns det nån smyg-app som man kan ha till tonåringar?
Citera
2017-12-25, 20:23
  #2
Medlem
PTHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleH76
Hej, som rubriken säger. Har ett barn som börjar gå själv till vänner. Vi har iPhones alla i familjen, finns det nån app där jag kan tracka telefonen (barnet)? Finns det nån smyg-app som man kan ha till tonåringar?
Beror på åldern, men Hitta min iPhone enkelt att använda.
Citera
2017-12-25, 20:28
  #3
Medlem
Som-Gjutens avatar
Har ungen en iPhone så finns det e napp som jag tror är en av standard apparna som heter "Hitta min iPhone", den har allt du behöver
Citera
2017-12-25, 21:15
  #4
Medlem
minponnys avatar
ladda ner en app på min ena tele och där kunde jag logga in på min iphone och tracka den . du måste ha alla uppgifter bara .
Citera
2017-12-27, 17:29
  #5
Medlem
Sqeptisks avatar
Absolut ingen bra ide att "tracka" barnet. För det är väl att trakassera som avses?
Trakassera barnet genom att följa dess förflyttningar i realtid (Eng. Trace?)
Citera
2017-12-27, 18:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Absolut ingen bra ide att "tracka" barnet. För det är väl att trakassera som avses?
Trakassera barnet genom att följa dess förflyttningar i realtid (Eng. Trace?)

Track= Spår
To keep track= hålla koll på

Får kolla upp detta med hitta min iphone, vill inte köra samma apple-id på alla våra tfn och paddor. Fick ett tag alla mina sms på paddorna... var ett elände att få bort.
Citera
2017-12-28, 03:20
  #7
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleH76
Track= Spår
To keep track= hålla koll på

Får kolla upp detta med hitta min iphone, vill inte köra samma apple-id på alla våra tfn och paddor. Fick ett tag alla mina sms på paddorna... var ett elände att få bort.
Jag tvivlar på att du kan få in en app som låter dig spionera utan att bli upptäckt i en iPhone som kör ett Apple-id som du inte kan logga in på.
Citera
2017-12-29, 15:42
  #8
Medlem
WindowsSetups avatar
Skulle gissa på att du är ute efter Apples Hitta Vänner:
https://itunes.apple.com/se/app/hitt...466122094?mt=8

Men hitta min iPhone är också en lösning.
Citera
2018-01-01, 12:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Absolut ingen bra ide att "tracka" barnet. För det är väl att trakassera som avses?
Trakassera barnet genom att följa dess förflyttningar i realtid (Eng. Trace?)

Ingen bra ide' om det skulle gälla liv eller död heller. Man behöver inte använda track appen mer än att testa så att det fungerar och i ett eventuellt skarpt läge. Om tekniken finns så är det tjänstefel att inte använda den som förälder!
Citera
2018-01-03, 19:32
  #10
Medlem
Bartender1s avatar
Finns ju snapchats karta. Dock går den att stänga av, men om barnet inte vet att du följer hen kanske det inte är något hen tänker på.
Citera
2018-01-03, 21:16
  #11
Medlem
Är det verkligen tillåtet att spionera på andra människor på detta viset? I så fall ska jag börja förfölja min fru för misstänker att hon knullar runt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback