Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 17:34
  #1
Medlem
Babaumfs avatar
Ja, som rubriken säger, någon som har någon idé hur det skulle funka? Eller rent av testat själv och fått något vettigt resultat.
MVH/Baba
Citera
2017-12-25, 18:06
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Finns det inte redan kratomextrakt som ska vara 10x, 20x,30x osv ?

Skall du försöka koncentrera vanligt kratompulver, eller ska du försöka göra redan befintliga koncentrat ännu starkare/mer koncentrerade?

Vad är det verksamma ämnet i kratomet?
vad för andra komponenter innehåller kratompulvret/extraktet?
vilka av alla dessa ingredienser är lösliga i tex vatten/olja/alkohol osv ?

De flesta bra eller vettiga lösningsmedlen är hårt reglerade och kan klassas som narkotika prekursorer, så det kan bli svårt att få till en "fräsh" och användbar slutprodukt, OM du inte har tillgång till industrikemikalier då vill säga :/

Vill dock vara dig för att kratom KAN vara liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite mer än bara den "naturliga växtdelarna" som marknadsförs då de OFTA blandas ut med en tramadolmetabolit... dvs, de spär ut komposten med läkemedel för att ge användarna en effekt
__________________
Senast redigerad av Som-Gjuten 2017-12-25 kl. 18:09.
Citera
2017-12-25, 18:49
  #3
Medlem
Babaumfs avatar
Jo, men extrakt av kratom är klassat i Sverige, dock är själva bladen lagliga, används vid tvåltillverkning. Så jag ska utgå ifrån torrt, finmalt kratom-mjöl.
Kratom innehåller många alkaloider, men den som tros ge 'myset' är mitragynin, mitrafyllin och 7-hydroxymitragynin.
Det du menar är Krypton som var kratom med tillsatt O-desmetyltramadol
och blev narkotikaklassade för ett antal år sedan.ä
Citera
2017-12-25, 19:32
  #4
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaumf
Jo, men extrakt av kratom är klassat i Sverige, dock är själva bladen lagliga, används vid tvåltillverkning. Så jag ska utgå ifrån torrt, finmalt kratom-mjöl.
Kratom innehåller många alkaloider, men den som tros ge 'myset' är mitragynin, mitrafyllin och 7-hydroxymitragynin.
Det du menar är Krypton som var kratom med tillsatt O-desmetyltramadol
och blev narkotikaklassade för ett antal år sedan.ä

Yes precis som det stod på wikipedia

Mitt tips är att skita i kratomet om du inte har tillgång till industrikemikalier och ett lab.

Annars blir väl enklaste köksmetoden att koka te på det om och om och om igen ändan tills det inte ger någon "färg" på teet. sedan koncentrera det genom att låta det avdunsta på låg värme.
(vad jag har läst i alla fall)

koka upp vatten, låt det svalna ner till ca 75 grader celcius, tillsätt kratomet och rör om, som om du hade gjort en kopp vanligt te!

TIPS: Du kan ta en vanlig tepåse, du vet dem små kuvertliknande tepåsarna, klipp upp den och töm ur earl grey teet eller vad det nu är i den, häll i pulvriserat kratom i påsen och häfta ihop den, p åså sätt blir det inte så kladdigt!

När du tycker att ditt te är klart så häller du av detta i en separat behållare/stor kastrull eller nått tills vidare.

nu kokar du upp en ny omgång med vatten och låter svalna till ca 75 grader för att repetera processen MED SAMMA KRATOM-TEPÅSE! häl över det i din stora behållare.

repeat tills din kratomtepåse inte ger något krut (färg) på vattnet längre!

Nu tar du denna stora behållare (helst en stor kastrull) och sätt den på väldigt låg värme.

Detta kommer ta lång tid, men det som ska göras nu är att du ska låta vatten avdunsta på LÅG VÄRME!

du kan i princip koka ner det till en mörk gegga, så du sedan kan äta upp

_________
Ju större tepåse med kratom(ju mer kratom du använder), desto mer "knark" kan du klämma ur det, dock blir det stora mängder att försöka koka ner :/


Detta är vad jag lärt mig ifrån både olika internetforum samt en gammal vän som var en daglig kratombrukare !
Citera
2017-12-25, 21:41
  #5
Medlem
Babaumfs avatar
Precis, Wiki is your friend 😊
Ja, extrakt med vatten och citronsyra har jag gjort, och som du säger så blir det en kletig sörja, men låter du detta stå och man rör om aggressivt så blir det tillslut en hård massa som kan mortlas till pulver.
När man gör denna metoden så behöver man inte hålla på å sjuda om allt 38 gånger, ner med kratom i 75gradigt vatten och i med citronsyra, sen får det stå på svag värme under omrörning i 45-60 minuter, sila ner i en plåt, in i ugnen på 50 grader och låt stå tills vattnet avdunstat och 'klegget' bildats.
Citera
2017-12-25, 23:12
  #6
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babaumf
Precis, Wiki is your friend 😊
Ja, extrakt ....


Ahh precis!

Dock har jag själv inte så mycket erfarenheter av kratomruset efter denna processen, talar endast efter en gamma lväns erfarenheter som gillade kratom väldigt mycket. personligen kräver jag en hårde och snabbare kick

Men jag hoppas allt går bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback