Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-25, 16:02
  #1
Medlem
Om någon månad ska jag och några polare måla tåg för första gången, något att tänka på? Tack
__________________
Senast redigerad av DunderFlummis 2017-12-25 kl. 16:33.
Citera
2017-12-25, 16:12
  #2
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Om någon vecka ska jag och några polare måla tåg för första gången, något att tänka på? Tack

Kleta färg som är lätt att få bort
Citera
2017-12-25, 16:45
  #3
Medlem
Dreamtimes avatar
Räkna med rigorösa straff när ni åker fast.
Citera
2017-12-25, 16:47
  #4
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Om någon månad ska jag och några polare måla tåg för första gången, något att tänka på? Tack
Spåra inte ju ur?
Allt beror på var tåget målas. Är det station så se till att vara gömda, osoft att knasa med adrenalinet ens första tåg ger. Dumma beslut och skador kan uppstå.
Yards: rör inget och gå ut igen! Det blir inte bättre om ni gör annat.
Layup: knata in, knata ut.
QUOTE=Dreamtime|62710369]Räkna med rigorösa straff när ni åker fast.[/quote] det är i synnerhet olaga intrång och följden igenom förseningar, som ger feeeta skadestånd.
När jag tänker på det så tycker jag en erfaren ska vara med, då ni troligtvis inte har koll. Ni känner väl tågmålare, varför annars gå på tåg?
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2017-12-25 kl. 17:06.
Citera
2017-12-25, 16:55
  #5
Medlem
boobacars avatar
Ja alltså det beror på vart? Det är skillnad på att lägga tåg i Blattnicksele och Stockholm / Malmö..
Sen att du frågar tips på flashback om hur tågmåleri går till visar tydligt att du inte är redo för det än
__________________
Senast redigerad av boobacar 2017-12-25 kl. 17:07.
Citera
2017-12-25, 17:44
  #6
Medlem
Nu vill jag inte leka moderator men detta är inte "För eller emot graffiti" tråden. Varför jag frågar efter tips är mer att jag undrar om det är något viktigt man ska veta. Småtips i säkerhets skull. Vi har en ganska skottsäker plan på hur vi ska göra det och en väl utvald plats. För att klargöra så frågar jag inte HUR man målar tåg, utan om det finns något man borde tänka på.
Citera
2017-12-25, 18:07
  #7
Medlem
Fortfarande, för att ge dig råd behövs en stad och vad för tåg...
Citera
2017-12-25, 18:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Fortfarande, för att ge dig råd behövs en stad och vad för tåg...

Vill bara ha allmänna råd, inte specifika för tåget och staden.
Citera
2017-12-25, 18:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Vill bara ha allmänna råd, inte specifika för tåget och staden.

Då får du inga råd som är vettiga då det skiljer sig enormt vart och vad för tåg du vill måla....

Edit; Skicka PM om du bor i Sthlm så kan jag ge lite råd. Mer målningar - mer kul
__________________
Senast redigerad av divadude 2017-12-25 kl. 18:19.
Citera
2017-12-25, 18:39
  #10
Medlem
Knasvakt, burnertelefoner. Ta inte med skisser eller privata lurar, särskilt inte mobiler fullspäckade med foton på tidigare alster. Håll huvudet kallt och stressa inte så mycket att det påverkar stilen för mycket. Keep in mind att skadestånden i regel blir mycket högre på t ex Krösatågen än SLs tunnelbana så försök att ej åka dit.
Citera
2017-12-25, 18:57
  #11
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
Om någon månad ska jag och några polare måla tåg för första gången, något att tänka på? Tack
Viktigt! Att tåget står still när ni ska måla! Prova aldrig måla ett rullande tåg, det blir aldrig bra.
Citera
2017-12-25, 19:54
  #12
Medlem
Lägg upp en sketch på det ni tänkte måla och länka. Är det en ”whole car”?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback