Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-12, 20:13
  #145
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Inte bara det faktiskt, enligt säkra källor blev han även pumpad med steroider.
Han fick lite av varje. Kokain, amfetamin, heroin, någon till opioid/opiat och någon till drog. Läkaren sprutade in tjurhormon (Om jag inte minns fel.) innan han skulle knulla med Eva.
Citera
2018-01-12, 20:36
  #146
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Han fick lite av varje. Kokain, amfetamin, heroin, någon till opioid/opiat och någon till drog. Läkaren sprutade in tjurhormon (Om jag inte minns fel.) innan han skulle knulla med Eva.

Det var en redig Karl de. Tog världen med storm (& droger)
Citera
2018-01-12, 21:29
  #147
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Det var en redig Karl de. Tog världen med storm (& droger)
Haha ja, riktigt jävla intressant herre må jag säga. Han har alltid varit lite extra intressant, vet ej varför. Undrar om någon på kommunist-sidan använde någon substans?
Citera
2018-01-12, 21:35
  #148
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piwo
3: Johnny Cash: Legendarisk Country musiker. Han var sinnessjuk och missbrukade amfetamin och benso, trots det förblev han ett musikaliskt geni.

Sinnessjuk vet jag inte men det lär vara sant att han höll sig med illegala substanser under en tid. Tydligen hittade han gud och tog avstånd från droger även om det påstås att han fuskade lite med alkohol ändå till slutet.

Japp, Cash var ett musikaliskt geni som lär ha varit populär i vita huset under mer än en president. Dessa herrar kan vara lite kräsna och politiskt känsliga som bekant.
__________________
Senast redigerad av Lunkan99 2018-01-12 kl. 21:38.
Citera
2018-01-12, 21:37
  #149
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Han fick lite av varje. Kokain, amfetamin, heroin, någon till opioid/opiat och någon till drog. Läkaren sprutade in tjurhormon (Om jag inte minns fel.) innan han skulle knulla med Eva.

Var kokain i ens uppfunnet på den tiden?
Citera
2018-01-12, 21:42
  #150
Medlem
Hawkwind, Kings of speed. Deep purple, speed king. En yes låt text låter så här.. Run like an athlete and die like a dead beaten speed freak.
Citera
2018-01-12, 21:44
  #151
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hawkwind
Hawkwind, Kings of speed. Deep purple, speed king. En yes låt text låter så här.. Run like an athlete and die like a dead beaten speed freak.

Enligt en Lemmy-intervju så var Hawkwind inne på LSD och Lemmy på affa som ledde till (märkliga) motsättningar men vem vet vad som är sant i the great rock n roll swindle?
Citera
2018-01-12, 22:13
  #152
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Var kokain i ens uppfunnet på den tiden?
Cocaine was first isolated (extracted from coca leaves) in 1859 by German chemist Albert Niemann. It was not until the 1880s that it started to be popularized in the medical community. dugligt svar?
Citera
2018-01-12, 22:57
  #153
Medlem
Enligt vissa rykten ska Leif Gw ha gått på amfetamin dagligen under sina polisår. Periodare med alkohol och periodare på amfetamin under jobbperioder, hört detta från udda källor på olika håll.
__________________
Senast redigerad av c63amg 2018-01-12 kl. 23:01.
Citera
2018-01-12, 23:23
  #154
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Haha ja, riktigt jävla intressant herre må jag säga. Han har alltid varit lite extra intressant, vet ej varför. Undrar om någon på kommunist-sidan använde någon substans?

Ja vi har ju alla ryska gamla kommunister men det enda dom använde var ju alkohol, fan Boris jeltzin fick ju till & med en vodka uppkallad efter sig
Citera
2018-01-12, 23:25
  #155
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c63amg
Enligt vissa rykten ska Leif Gw ha gått på amfetamin dagligen under sina polisår. Periodare med alkohol och periodare på amfetamin under jobbperioder, hört detta från udda källor på olika håll.

Han sa ju för några år sedan att han testat alla droger, varför fråga någon & han ska ha svarat något i stil med, ”så jag vet vad jag pratar om” jag såg det själv minns dock inte vilket program det var.

Nåja skillnad på att testa & missbruka såklart men ända roligt att han sagt så tycker jag.
Citera
2018-01-12, 23:28
  #156
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ja vi har ju alla ryska gamla kommunister men det enda dom använde var ju alkohol, fan Boris jeltzin fick ju till & med en vodka uppkallad efter sig
Haha ja, har du en poäng i! Men vafan, något uppåt/neråt lär väl något av packen användt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback