Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-25, 11:42
  #1
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
http://www.emmasofia.org/

https://www.reddit.com/r/IAmA/commen...at_helped_get/

We are Henrik Akselsen (the defendant), Pål-Ørjan Johannesen and Teri Krebs who has done research on psychedelics and their harm effects.

We were thrilled to see the story trending on /r/worldnews a few days ago. link

The short story is this: Henrik got his apartment raided by police do to a confiscation of LSD in a mail order that they were able to link to him.

The police originally wanted a 5 month prison sentence, but through three court instances we managed to present enough evidence to convince the court to reduce precedence for LSD-related cases quite substantially. The Supreme Court decided on 45 days of community service.

If you have any questions regarding the case, we’re happy to answer.

EmmaSofia is a non-profit organization, working to get Norway into a drug policy based on evidence and respect for human rights. EmmaSofia is part of a growing movement within all the major political parties to turn Norway into a model country for a 21st century drug policy based on evidence and human rights. Check out nordicreform.com, a Nordic Drug Reform conference in Oslo on November 23rd - 24th

Article in NYT in may 2015: https://www.nytimes.com/2015/05/05/w...ight.html?_r=0
Former IAmA

Proof: Confirmation on our frontpage: http://www.emmasofia.org/


Detta är rätt så dagsfärska nyheter, november 2017.

Organisationen inriktar sig på att skapa reformer som är baserade på modern, vetenskaplig evidens, i relation till ett bredare perspektiv på harm-reduction. Jag har skrivit om det mer extensivt i ett tidigare inlägg, dock i en annan tråd med ett annat diskussions-underlag.

(FB) Starta Ayahuasca kyrka i Sverige?

Inläggen

(FB) Starta Ayahuasca kyrka i Sverige?

(FB) Starta Ayahuasca kyrka i Sverige?

Det som är inspirerande är att de har nordiska konferenser varje år i Oslo, som tillhandahålls där biljetter kan köpas och man kan åka på föreläsningar där forskare, debattörer och andra intressefigurer finns.

https://www.nordicreform.com/

I enlighet med vad Emma-Sofia, objektiv, föreslår jag att vi Sverige skapar en systerförening, där vi aktivt lobbar på juridisk nivå, med argument där vi försöker steg för steg, försöker sänka straffen för de vanligaste brotten, såsom bruk och innehav, för olika droger.

I en vidare kontext tycker jag vi borde försöka få hallucinogent bruk accepterat inom ramen av vad som konstituerar religiösa utövande på EU-nivå, som jag skrivit i min tidigare inlägg i den andra tråden.

Jag tänkte att vi i denna tråd diskuterar hur strukturen av en systerorganisationen ska se ut, ger förslag, problemlösande inställningar och har konstruktiva inställningar för det svåra arbete som kommer utgöras i att skapa en sådan organisation i Sverige.

Först och främst föreslår jag att vi upprättar en kontakt med Emma - Sofia och allierar oss med dem, då det blir lättare ifall vi är en del av en större organisation, då det gör fördelarna att vi är mer internationellt representerade och får ett aktivt tillskott av människor som har erfarenheten av att arbeta med grundandet av en sådan här organisation, och kan således vägleda oss med deras erfarenhet och kunskap.

Vad säger ni Flashbackare, är detta ett första steg ? Ifall inte, varför då, och vad är första steget ? Andra förslag ?

God jul förresten och gott nytt år

*Defaitistiska inställningar där skribenter uttrycker frustration, ilska, oro, och destruktivitet undanbedes, och rapporteras direkt. Uttryckandet av vilka hinder en sådan här organisation kan stöta på i Sverige, samt hur vi löser dessa hinder och problem kan uttryckas, men bara inom ramen av vad som konstituerar - konstruktivitet.

Kort sagt - Inga bittra & deprimerade- inlärda hjälplösa- jantelags-runkande- sosse- idéer är tillåtna att uttryckas här* .
Citera
2017-12-25, 17:45
  #2
Medlem
Rufoss avatar
Helt klart intressant, även för oss i Sverige.

För övrigt anser jag att psykadelika som LSD och svamp är bland det vackraste som finns i berusningsväg, och att alla bör testa, åtminstone ett par gånger.
Citera
2018-01-04, 17:08
  #3
Medlem
Nochillss avatar
Ett nordiskt samarbete för att steg för steg öka acceptansen till full legalisering av psykedelier?

Ja, det är sinnessjukt att innehav leder till hårda fängelsestraff men det beror på att minderåriga och svagsinta individer har hanterat preparaten fel.

I det före detta Tjeckoslovakien under det Kalla kriget, fanns det en fabrik som tillverkade LSD-blotters och läkare skrev ut dessa som psykofarmaka. Jag är övertygad om att i framtiden så kommer psykedelier att bli utskrivna på recept för att effektivt behandla neurologiska hjärnskador.

Däremot så är jag osäker på nyttan av en nordisk "Ayahuasca-kyrka" för healing av själen då det låter för mycket new age om detta. Vi bär väl alla med oss våra mörka demoner och varför ska vi försöka att ta bort den intressanta kryddan för?
Citera
2018-01-04, 19:16
  #4
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag tänkte att vi i denna tråd diskuterar hur strukturen av en systerorganisationen ska se ut, ger förslag, problemlösande inställningar och har konstruktiva inställningar för det svåra arbete som kommer utgöras i att skapa en sådan organisation i Sverige.

Först och främst föreslår jag att vi upprättar en kontakt med Emma - Sofia och allierar oss med dem, då det blir lättare ifall vi är en del av en större organisation, då det gör fördelarna att vi är mer internationellt representerade och får ett aktivt tillskott av människor som har erfarenheten av att arbeta med grundandet av en sådan här organisation, och kan således vägleda oss med deras erfarenhet och kunskap.

Vad säger ni Flashbackare, är detta ett första steg ? Ifall inte, varför då, och vad är första steget ? Andra förslag ?

God jul förresten och gott nytt år
God fortsättning. Du har ju svaret på frågan om hur organisationsstrukturen ska se ut i din avsikt att kontakta dem i Norge. Då är det bara följa den mall som de upprättat för Emma-Sofia.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback