Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-22, 23:00
  #2605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Skotta snö tre veckor för att man mördat någon låter inte ens som ett straff. Livstid fängelse är naturligtvis det enda rätta i det här fallet.

Håller med till fullo, hoppas att grisen inte kommer att sova en hel natt under resten av sitt liv. Hoppas att han kommer att vakna skrikande av skräck med svåra mardrömmar och att hans pappa kommer att ta livet av sig på grund av samvetsförebråelser och skam.

Dom två har ett liv på sitt samvete.
Citera
2018-11-23, 23:00
  #2606
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Skönt att vi äntligen kan konstatera det alla med kunskap redan förstått nämligen att Evidenz rapporten var ren skit och fungerade mest som ett hokus-pokus utan bevisvärde.

Vi kan ju också passa på att slutligen konstatera att det rör sig om en vårdslös olycka av en ovan förare och inte en vansinnesfärd av en påtänd rikemansson, vilket polisen antydde i det tidiga skedet. Skitpoliserna som var puck-trea i varje enskild spelsituation den julkvällen... Läs FUP om ni inte tror mig.

Sen att varje Jante kommunist i Norrbotten hoppade på hat-tåget är väl i nuläget mest att betrakta som synnerligen skamligt för dem. En olycka, som lika gärna kunde ha varit de själva som orsakat eftersom de garanterat gjort liknande i sitt liv någongång


Håller med dig om allt utom det fetade. Kör man mot rött ska det vara hårda straff. Kanske är det så att många har kört mot rött, dvs det finns många idioter. Jag har dock aldrig någonsin kört mot rött och skulle inte ens överväga det.

Problemet med trafikbrott är dock som jag diskuterat tidigare att det hela tiden finns potentiella olycksrisker. Jag förstår till fullo den sorg och bedrövelse som uppstår när en helt oskyldig människa omkommer i en trafikolycka. Samtidigt har jag svårt att acceptera att det endast ska vara konsekvensen som bestämmer påföljden. Det måste vara handlingen och om det är handlingen borde påföljden för rödljuskörning skärpas kraftigt även om det inte sker en olycka.
Citera
2018-11-25, 16:23
  #2607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Håller med dig om allt utom det fetade. Kör man mot rött ska det vara hårda straff. Kanske är det så att många har kört mot rött, dvs det finns många idioter. Jag har dock aldrig någonsin kört mot rött och skulle inte ens överväga det.

Problemet med trafikbrott är dock som jag diskuterat tidigare att det hela tiden finns potentiella olycksrisker. Jag förstår till fullo den sorg och bedrövelse som uppstår när en helt oskyldig människa omkommer i en trafikolycka. Samtidigt har jag svårt att acceptera att det endast ska vara konsekvensen som bestämmer påföljden. Det måste vara handlingen och om det är handlingen borde påföljden för rödljuskörning skärpas kraftigt även om det inte sker en olycka.

Nej, jag tror inte speciellt många har kört mot rött med avsikt. Däremot så har många (alla?) chansat vid gult och kört + 10 km/h för fort, dvs precis som LB.

Sen att LB i sin ungdom och bristande erfarenhet totalt missbedömt situationen och att detta fått extrema konsekvenser är ju klart. Men att många "mord-ylare" gjort samma grundfel är väl väldigt troligt.
Citera
2018-11-25, 17:47
  #2608
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Nej, jag tror inte speciellt många har kört mot rött med avsikt. Däremot så har många (alla?) chansat vid gult och kört + 10 km/h för fort, dvs precis som LB.

Sen att LB i sin ungdom och bristande erfarenhet totalt missbedömt situationen och att detta fått extrema konsekvenser är ju klart. Men att många "mord-ylare" gjort samma grundfel är väl väldigt troligt.

Nu är det väl klarlagt att det är en rödljuskörning med tro att det skulle slå om till grönt, dvs inte att köra mot gult innan det slår över. Det är en himmelsvid skillnad.
Citera
2018-12-05, 15:46
  #2609
Medlem
DreamTwisters avatar
Om det nu inte klarlagts i tråden är alltså slyngelns körkort återkallat med 2,5(?) års spärrtid. Så 2020-06-26 får han försöka skaffa ett helt nytt.

Se upp där ute... eller hur det nu var.

Edit: Men visst var det nåt administrativt strul som gjorde att han fick tillbaka det igen efter att ha fått det omhändertaget på olycksplatsen? Kanske var det två års spärrtid och tillägg för den tid han felaktigt fick det tillbaka?
__________________
Senast redigerad av DreamTwister 2018-12-05 kl. 15:53.
Citera
2018-12-05, 22:39
  #2610
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om det nu inte klarlagts i tråden är alltså slyngelns körkort återkallat med 2,5(?) års spärrtid. Så 2020-06-26 får han försöka skaffa ett helt nytt.

Se upp där ute... eller hur det nu var.

Edit: Men visst var det nåt administrativt strul som gjorde att han fick tillbaka det igen efter att ha fått det omhändertaget på olycksplatsen? Kanske var det två års spärrtid och tillägg för den tid han felaktigt fick det tillbaka?
Ja, polisen missade att meddela transportstyrelsen att han var misstänkt för grova trafikbrott Orchidea vållande till annans död.

Han har felaktigt kunna köra runt i tio månader, så det borde bli 20 månaders spärrtid isf?
Citera
2018-12-06, 00:14
  #2611
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Ja, polisen missade att meddela transportstyrelsen att han var misstänkt för grova trafikbrott Orchidea vållande till annans död.

Han har felaktigt kunna köra runt i tio månader, så det borde bli 20 månaders spärrtid isf?

Har du namn på den polis som missade detta?
Citera
2018-12-06, 01:12
  #2612
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Har du namn på den polis som missade detta?
Nej, det är uppgift från tidningen. Jag postade ett citat då det publicerades. Borde finnas på föregående sida.
Citera
2018-12-30, 19:01
  #2613
Medlem
Och nu har pappsen sålt av Audi:n, försäkringsbolaget har alltså med all säkerhet inte tagit i den pga. att den användes i ett brottsligt sammanhang.

Några nysvenskar i Stockholm har blivit ägare till den.

Så snart kan någon som är sugen på en lite uppsnyggad Audi Rs7:a göra ett klipp, fast först skall den väl till något land i Baltikum för "reparation".....
Citera
2019-01-05, 22:54
  #2614
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turboman
Och nu har pappsen sålt av Audi:n, försäkringsbolaget har alltså med all säkerhet inte tagit i den pga. att den användes i ett brottsligt sammanhang.

Några nysvenskar i Stockholm har blivit ägare till den.

Så snart kan någon som är sugen på en lite uppsnyggad Audi Rs7:a göra ett klipp, fast först skall den väl till något land i Baltikum för "reparation".....


Har du en säker källa på ditt tvivelaktiga påstående?! Det kan ju inte vara mycket kvar av vraket om färden gick i 100 km/h.
Citera
2019-01-06, 23:42
  #2615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Har du en säker källa på ditt tvivelaktiga påstående?! Det kan ju inte vara mycket kvar av vraket om färden gick i 100 km/h.

Regnr är nämnt nånstans i tråden, hade det sparat. Är nån snubbe i Jordbro som äger bilen sedan 2018-11-19.
Citera
2019-01-09, 22:22
  #2616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Har du en säker källa på ditt tvivelaktiga påstående?! Det kan ju inte vara mycket kvar av vraket om färden gick i 100 km/h.

Transportstyrelsen, regnummer är NXY 063, du kan kolla själv, behövs bara Bank ID eller liknande, https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/ är länken.

Och så förfärligt ihopslagen var den inte, särskilt inte för en "duktig" bilplåtare i baltikum, reservdelarna är troligen också billiga, airbags t.ex. kan man ersätta med ett lämpligt motstånd, sen limmar man ihop det som är trasigt utav paneler och färgar om det, syns inte när man kopplar upp diagnosverktyg, och för ögat ser allt ok ut i bilen, fast under ytan finns inget, samma med plåtdelar och plastdelar, man fixar till ytan och täcker över allt annat så det ser bra ut.

Vi får väl se vad som hänt med den om något halvår eller så .....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback