Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 19:05
  #2569
Medlem
Hur ställer sig försäkringsbolaget till att ersätta skador, eller i detta fall ersätta värdet av ett fordon som är framfört grovt vårdslöst? Har själv Länsförsäkringar och undrar om jag skall vara med och ersätta denna RS7:a.
Har det betydelse att bilen är utlånad?
Har följt denna tråden sedan i julas och olyckan har tagit mig hårt skall jag säga. Har läst FUP och tycker att föraren borde skämmas.
Citera
2018-06-13, 21:02
  #2570
Medlem
Det är en högst relevant frågeställning. Försäkringsbolag rent allmänt spenderar hellre pengar på en
"privatdetektiv" än faktiska utbetalningar. Så, i det här fallet ter det sig som ekonomiskt och politiskt
ogynnsamt att ersätta bilägaren...
Citera
2018-08-03, 14:26
  #2571
Medlem
SvartaBjorns avatar
Är det någon som vet om ett överklagande har lämnats in?
Och i så fall om prövningstillstånd getts?
Citera
2018-08-03, 20:01
  #2572
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Är det någon som vet om ett överklagande har lämnats in?
Och i så fall om prövningstillstånd getts?
Båda parter överklagade. Förhandling blir nån gång under hösten.
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/dods...nm4881544.aspx
Citat:
-Jag tycker det är en felaktig bedömning av hans agerande och att brotten borde bedömts som grova, sa Lindha Strömberg i en kommentar.
...
– Vi vill att hela åtalet och domen ska ogillas, säger försvarsadvokat Magnus Ericsson, Kaiding advokatbyrå.

Varför?
– Utredningen har inte lyckats bevisa att min klient körde mot rött ljus.

Merparten av vittnena uppgav ju detta?
– Det finns ändå motstridiga uppgifter. Det är inte heller klarlagt vilka hastigheterna var, och för att dömas för dessa brott krävs mer än att han höll lite över 70 kilometer i timmen.
Citera
2018-08-05, 08:08
  #2573
Medlem
dovAkins avatar
Det här fallet är ett jävla skämt. Hoppas verkligen han blir dömd nu när de överklagade
Citera
2018-08-20, 00:08
  #2574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa
Båda parter överklagade. Förhandling blir nån gång under hösten.
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/dods...nm4881544.aspx
Kan inte läsa artikeln pga. har ej plus. Men är det någon som kan säga om de står något om datumet för huvudförhandlingen?
Citera
2018-08-20, 15:03
  #2575
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvbnmasdfghjkl
Kan inte läsa artikeln pga. har ej plus. Men är det någon som kan säga om de står något om datumet för huvudförhandlingen?
det fanns inte så mycket information därför citerade jag det inte tidigare.

Citat:
Enligt domstolshandläggare Anna Berglund vid Hovrätten för övre Norrland i Umeå kommer rättegången att dröja till senare i höst.

– Det har inte bokats förhandling ännu. Eftersom personen inte är häktad, har det inte högsta prioritet. Därför sker förhandling tidigast i september-oktober, säger Anna Berglund.
Citera
2018-10-08, 21:43
  #2576
Medlem
Snart dax. Hovrättsförhandlingar 11-12 oktober...
Citera
2018-10-11, 19:52
  #2577
Medlem
Nu är det igång igen

Citat:
Två frågor hänger i luften när hovrättsförhandlingen efter dödsolyckan vid Pontusbadet startar. Det anser åklagaren: "Körde han mot rött och hur fort körde han" säger Anna Bergström.

Citat:
En stund tidigare får 18-åringen, som den här dagen kommer klädd i jeans, vit skjorta och ljusgrå kavaj, återge sina minnesbilder från olyckan. Förhöret hölls under tingsrättsförhandlingen bakom stängda dörrar men är nu offentlig.

– Jag kommer ihåg att när jag kom ut från rondellen så var det rött. Sedan slog det om till grönt. Jag kommer ihåg att jag körde cirka 70 kilometer i timmen, säger 18-åringen.

– Sedan har jag ett svagt minne av att det kom ut en bil helt plötsligt. Jag har för mig att jag svängde vänster.

18-åringen berättar att allting sedan blir svart, men att han vaknar upp några ögonblick senare.

– Jag kommer ihåg att jag frågar alla i bilen om de är okej. Jag ringde först SOS-alarm. Sedan ringde jag pappa, säger 18-åringen.


http://www.nsd.se/nyheter/lulea/jula...nm4937217.aspx
Citera
2018-10-12, 07:21
  #2578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Nu är det igång igen






http://www.nsd.se/nyheter/lulea/jula...nm4937217.aspx
Se där, dråparen har blivit bättre på att ljuga. Det är väl den enda lärdom han tagit till sig av händelsen. Dom moderlösa barnen får straffet.
Citera
2018-10-12, 15:26
  #2579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Se där, dråparen har blivit bättre på att ljuga. Det är väl den enda lärdom han tagit till sig av händelsen. Dom moderlösa barnen får straffet.

Citat:
Dom meddelas 19 oktober.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/krav...nm4937850.aspx

Kan nästan sluta hur som helst... i vilket fall som helst så, oavsett dom, så kommer skillnaden i faktiskt straff vara väldigt liten.

Jag gissar att de konstaterar rödljuskörning pga vittnen, men inte fortkörning pga den värdelösa Evidenz rapporten som bara kan beskrivas som ett stort skämt. Synd att de inte kunde göra ett bättre jobb...
Citera
2018-10-19, 14:47
  #2580
Medlem
DreamTwisters avatar
Domen skulle väl komma idag, någon som hört nåt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback